2 liepos, 2015
Paulius Sviklas / 15min.lt

Su automobiliais „susituokę“ jų pardavėjai niršta: dėl problemų kaltina ir muitinę, ir „Regitrą“

Transporto priemonių registravimas lietuviams gali netikėtai užtrukti. Jeigu automobilis perkamas ne iš Europos Sąjungos šalies, gabenamas tiesiogiai į Lietuvą bei čia už jį sumokami muitinės mokesčiai, biurokratizmas netrunka. Jeigu analogiška schema naudojama perkant automobilį iš Vokietijos, Italijos ar kitos šalies, lietuviams gali tekti apsišarvuoti kantrybe – kai kurie pirkėjai savo transporto priemonių įregistruoti negali kelis mėnesius, nes nesugeba „Regitrai“ įrodyti, kad už mašiną sumokėti visi mokesčiai.

„Sakysim, mes vežam mašinas kartais iš Vokietijos, bet jos yra išmuitintos Vokietijoje. Visas procedūras praėję, sutvarko ir jie duoda tą įrodantį dokumentą. Atvažiavus į Lietuvą ir norint įregistruoti mašiną, užtrunka. „Regitra“ negali įregistruoti mašinų be muitinės deklaracijos“, – problemą apibūdino panevėžietis automobilių perpardavinėtojas Vilmantas.

„Regitros“ Transporto priemonių registracijos metodikos skyriaus vadovas Laimutis Skersinis pripažino, kad tokia problema egzistuoja: „Iš tiesų, kai kuriais atvejais muitinės procedūrų atlikimo patikrinimas užtrunka mėnesį ir ilgiau“.

Jo teigimu, įsigijusiems automobilius ir laukiantiems belieka apsišarvuoti kantrybe, kol bus baigtos muitinės procedūros.

„Tie asmenys, kurie dar tik ketina pirkti automobilius, įvežtus iš trečiųjų šalių, turėtų įvertinti papildomą riziką dėl užtrunkančių procedūrų, galimai nesumokėto muito, ir galbūt geriau rinktis tas transporto priemones, kurių kilmė yra Europos Sąjunga“, – patarimą davė L.Skersinis.

Dideli nuostoliai

„Aš jau tris pirkėjus praradau belaukdamas atsakymo. Mums nuostoliai didžiuliai, mašinos stovi, jų parduoti negali dėl biurokratinių popierėlių, nors mes ir pateikiam originalų dokumentą su vokiečių muitinės antspaudu.

Jiems to nebepakanka, nors iki praėjusių metų liepos mėnesio to visiškai pakakdavo. Nuo liepos iki balandžio per savaitę-dvi tas atsakymas suvaikščiodavo, o nuo balandžio nieko nebegauna. Ne vien mūsų sunkvežimiai stovi, kurie įvežti, pirkti darbui ir negali nieko daryti, nes mašinų įregistruoti negalima“, – piktinosi panevėžietis pardavėjas.

Vilmantas svarstė, kad net nežino, ką reikėtų duoti į teismą už patiriamus nuostolius – ar „Regitrą“, ar Muitinės departamentą, ar kažkurią iš šias įstaigas prižiūrinčių ministerijų. Kiek tokie ketinimai rimti ir ar jis teisme ką nors pasiektų, panevėžietis vertinti nesiryžo.

„Absurdo teatras. Prarandam pinigus. Ir taip nėra tos auksinės prekybos, bet kai per mėnesį prarandi tris pirkėjus, tai nesąmonė. Vienai mašinai popierių laukėm daugiau nei mėnesį, dar visa eilė mašinų laukia. Tai aš jas sau nusipirkau, ar ką?“, – pasipiktinęs klausė Vilmantas.

Muitinė neatsakinga

Paprašyta pakomentuoti susidariusią situaciją, Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus viršininkė Henrika Rukšėnienė teigė, kad muitinė nėra atsakinga už tokias transporto priemones, kurias nurodo 15min.lt informavęs Vilmantas.

„Muitinės darbo objektas – neišmuitintos prekės. Kai prekės patenka į laisvąją apyvartą, už tokių prekių priežiūrą muitinė neatsakinga. Taigi, jau išmuitinti automobiliai kitoje ES šalyje, už kuriuos ten sumokėti mokesčiai, galima sakyti, kad nepriklauso muitinės kompetencijai“, – komentavo H.Rukšėnienė.

Jos teigimu, dokumentų originalais ar kitais užtikrintais įrodymais apie sumokėtus mokesčius transporto priemonių pirkėjai turėtų rūpintis patys tos ES šalies muitinėje, kurioje tie mokesčiai yra sumokėti.

H.Rukšėnienė patvirtino, kad atvejų, kai „Regitra“ kreipiasi į muitinę klausdama, ar už transporto priemonę sumokėti muito mokesčiai, pasitaiko, tačiau jų nėra daug.

„Tokiais atvejais Lietuvos muitinė kreipiasi į kitos ES šalies muitinės kolegas, prašydama geranoriškai pagelbėti „Regitrai“ patvirtinant sumokėtų mokesčių faktą. Per kiek laiko bus gautas atsakymas iš kitos ES šalies muitinės, priklauso tik nuo ten dirbančių kolegų operatyvumo, komunikacijos būdo ir kitų aplinkybių, nepriklausančių nuo paklausimą pateikusios pusės“, – aiškino Muitinės departamento atstovė.


30 birželio, 2025

Nekilnojamojo turto (NT) bendrovė „Hanner“, kuri iš „Baltcap“ fondo įgis teisę vykdyti dešimtmečius stringantį Vilniaus nacionalinio stadiono projektą, pasiekė susitarimą […]

Lukas Savickas
30 birželio, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIMIN) iniciatyva nuo š. m. rugpjūčio 1 d. bus įsteigiama smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) ombudsmeno […]

30 birželio, 2025

Seimas leido savivaldybėms rinkti rinkliavą už eismo ribojimus, jei vietinės reikšmės keliuose, šių kelių juostose, apsaugos zonose ir gatvėse atliekami […]

27 birželio, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIM) su Vilniaus universitetu (VU) pasirašė susitarimą šalyje steigti dirbtinio intelekto (DI) kompetencijų ir technologijų centrą […]

Nuotr. Sommart Sombutwanitkul, Shutterstock
26 birželio, 2025

Būsto draudimas – viena svarbiausių investicijų į savo ir šeimos saugumą. Tačiau standartinė draudimo apsauga ne visuomet atspindi visus tikruosius […]

Kaip investicinis gyvybės draudimas gali papildyti jūsų investicinį portfelį / freepik.com nuotr.
26 birželio, 2025

Investicinis gyvybės draudimas (IGD) yra unikali paslauga, kuri apjungia gyvybės draudimą ir investavimą. Tokia draudimo paslauga gali būti naudinga ne […]

22 birželio, 2025

Kazlų Rūdos miesto bendrajame plane numatyta vieta, kurioje bus statoma apie 200 vienbučių ir dvibučių namų.  Šio nekilnojamojo turto (NT) […]

„Tesla“ būstinė / EPA-ELTA nuotr.
19 birželio, 2025

Buvęs JAV elektromobilių gamintojos „Tesla“ darbuotojų mokymų vadovas* pribloškiančiame interviu tiesiai šviesiai įvardijo Eloną Muską pagrindiniu įmonės patiriamų bėdų kaltininku. […]

14 birželio, 2025

Sostinės Vilkpėdės rajone atidarytos socialinės dirbtuvės ir dienos užimtumo centras. Juose žmonės su intelekto ar psichosocialine negalia ugdys ir tobulins […]

11 birželio, 2025

Lietuviai išlieka ištikimi savo šaliai rinkdamiesi kelionių kryptį, tačiau skirtingų kartų lūkesčiai vis labiau išsiskiria, teigia vietinio turizmo tyrimą užsakiusi nacionalinė […]

10 birželio, 2025

Paramos laukia visa Lietuva Nors saulės elektrinės Lietuvoje jau nebėra naujiena, kiekvienas naujas kvietimas gauti paramą sukelia tarsi tikrą sujudimą. […]

8 birželio, 2025

Birželio 6 d. Birštone atidarytas naujas konceptualus viešbutis „LAJOS“. Naujasis objektas išsiskiria iš kitų kurorto apgyvendinimo vietų orientacija į verslo […]

7 birželio, 2025

Ketvirtadienį Seimas pritarė Aplinkos apsaugos įstatymo ir Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo pakeitimams, leisiantiems užkardyti piktnaudžiavimo atvejus, kai […]

Klaipėdos LEZ
23 gegužės, 2025

15 savivaldybių infrastruktūros projektų skirtas daugiau nei 16 mln. eurų finansavimas, pranešė Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIM). Didžiausią beveik 6,7 mln. […]

23 gegužės, 2025

Ekskavatorius – vienas svarbiausių technikos vienetų statybos, infrastruktūros, žemės kasimo ar griovimo darbuose. Tačiau ne kiekvienas ekskavatorius tinka kiekvienam projektui. […]

Neariminės žemdirbystės taikymas / Žymanto Morkvėno nuotr.
22 gegužės, 2025

Lietuvoje vyksta žemės ūkio naudmenų deklaravimas, o kartu su juo – galimybė ūkininkams pasinaudoti svarbia priemone stiprinant savo ūkį ir […]

20 gegužės, 2025

Šalies valdantieji giriasi, kokią gerą mokesčių reformą sugalvojo. Tačiau iš esmės ji nieko nelemia. Lietuva kaip ir anksčiau, taip ir […]

15 gegužės, 2025

Siūlymas padidinti paramą pirmąjį būstą įsigyjančioms šeimoms įveikė Seime pirmą laiptelį – projektui pritarta po pateikimo.  Ketvirtadienį už tai numatančias […]

Sraigtiniai kompresoriai – technologija, kuri taupo energiją
8 gegužės, 2025

Suslėgto oro pasaulis galbūt neskamba taip įspūdingai kaip naujos technologijos išmaniuosiuose telefonuose, bet pramonėje jis yra ne mažiau svarbus. Oro […]

8 gegužės, 2025

Vilniuje esančiame „Ozo“ biurų parke greitai sužibės naujas vardas – „Simbiocity“. Lietuvos investicinė bendrovė „Baltic Opportunity“, valdoma „Lords LB Asset […]

Regionų naujienos