25 rugpjūčio, 2016
Algimantas Gudelis / "Šilelis"

Greitai autobusais pasieksime net tolimiausius Anykščių rajono kaimelius…

Šiandien pasiekti Anykščių miestą rajono gyventojams ne visada paprasta. Yra daug kaimelių į kuriuos autobusas užsuka tik du kartus per dieną. Yra ir tokių, kur autobusai visai nevažiuoja. Garbaus amžiaus močiutei tenka nusigauti keletą kilometrų iki stotelės. Tokia padėtis ilgai nebesitęs. Baigiasi laikina, trijų metų Rajono savivaldybės sutartis, su UAB „Autovelda”, pervežančia keleivius vietiniais priemiestiniais susisiekimo maršrutais. Jau vyksta konkursas naujam vežėjui, paskelbtos konkurso sąlygos. Pagal jas Anykščių rajono gyventojus aptarnaus palyginti nauji, ne senesni nei 15 metų autobusai, atsiras ir naujų maršrutų. Tad vos ne pro kiekvieną rajono trobą riedės autobusas, gal net keli ir dar po keletą kartų per dieną…(?) Beliktų džiaugtis tokia perspektyva…

Ar visa tai realu, ar tik žvelgiančių pro rožinius kabineto langus valdininkų svajonės, patys nesprendėme. Kaip keitėsi rajono keleivių važiavimo įpročiai, kokia ateitis laukia keleivių ir jų vežėjų, kalbamės su UAB  „Autovelda” direktoriumi Vladislovu Preidžiu.

– Ar senai užsiimate keleivių pervežimo verslu?

– Verslą pradėjome Panevėžyje. Tuo laiku buvo labai daug norinčiu vežti, tad su draugu 2000 metais pirkome Anykščių autobusų parką. Perkant buvo iškelta sąlyga, kad perkame ir visus tuo metu buvusius autoparke autobusus. Tiesa, po kelerių metų dalį pardavėme į metalo laužą, dalį sustatėme prie tvoros ir naudojome atsarginėms dalims. Pamažu žmonės išlepo ir norėjo naujesnių autobusų nei seni PAZ-ikai, nors žvyrkeliuose tai nepamainoma ir patvari mašina. Autobusą nusipirkti buvo labai sunku. Ieškojome Norvegijoje, Švedijoje. Ten siūlydavo tokius, kad netik iki namų parvažiuot neišeidavo, bet ir iki kelto retas atvažiuodavo.

– Sakote, keleiviai pasidarė reiklesni. Ar tuomet daug buvo keleivių?

– Kol neįstojome į ES ir nebuvo prasidėjusi tokia masinė emigracija, buvo tikrai daug keleivių. Važiuodavo nemažai moksleivių. Tuomet tikrai buvo ką vežti. Keleivių pervežimo verslą labi pakirto geltonieji autobusėliai. Šiandien jie veža moksleivius, o mes važiuojam, praktiškai, tuo pačiu maršrutu su viena ar  dviem moterėlėm. Dažnai pasitaiko visiškai tušti maršrutai. Katrais ryte moksleivių būna daugiau, tai jie tampa mūsų pagrindiniais keleiviais.

Po pamokų namo moksleivius dažniausiai parveža mokykliniai autobusiukai. Pavyzdžiui, rytą iš Naujonių vežame aštuoniolika, dvidešimt vaikų. Vakare važiuoja tik viena neįgali mergaitė, kartais su mama. Faktiškai, kiek didesnis apkrovimas būna rytą. Vėliau, dieną, dažnai būna vienas ar du keleiviai.

Kuomet atstumai nedideli, tarkim, iki Elmininkų, važiuojame pilni, nes važiuoja daug sodininkų ir kaimo gyventojų. Bilietas iki Elmininkų kainuoja keturiasdešimt centų. Tuo tarpu tolimo susisiekimo autobusuose –  kaina vienas euras.  Tačiau važiuojant toliau, kad ir į Svėdasus, bilieto kaina skiriasi mažai ir daugelis renkasi tolimojo susisiekimo autobusą, norėdami nuvykti greičiau. Tolimojo susisiekimo autobusuose 1 km važiavimo kaina svyruoja nuo 8 ct iki 20 ct. Mes privalome laikytis sutartos 8 ct už kilometrą kainos.

Geriausiais laikais autobusų užpildymas siekdavo vidutiniškai aštuoniasdešimt procentų, šiandien – dvidešimt.


25 kovo, 2024

Savaitgalį Kupiškio kultūros centre vykusioje didžiausioje Lietuvos mėgėjų teatrų šventėje „Tegyvuoja teatras“ pagerbti geriausi teatrų režisieriai, dramaturgai, scenografai ir aktoriai, […]

4 kovo, 2024

Vilniaus miesto klinikinėje ligoninėje pirmadienį išbandyta sirenų sistema, kuri turi perspėti gyventojus apie kylantį branduolinį, cheminį bei oro pavojų. Kaip […]

29 vasario, 2024

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį, tęsdamas darbo dienų ciklą regionuose, su komanda dirba Anykščių rajone. Šalies vadovas susitiko su […]

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas. Andriaus Ufarto (ELTA) nuotr.
23 vasario, 2024

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) ir pedagogų profsąjungos atstovai nesutaria, ar buvo teisėta iš vaikų ugdymui skirtų lėšų išmokėti […]

26 sausio, 2024

Jau ne vienerius metus bendradarbiaujantys Molėtų turizmo ir verslo informacijos bei Utenos turizmo informacijos centrai naujus metus pradėjo dar vienu […]

28 gruodžio, 2023

Nuo 2024 m. sausio 1 d. Lietuvos gyventojai privalės atskirai rūšiuoti maisto ir virtuvės atliekas. Tai ES valstybes nares įpareigoja […]

22 gruodžio, 2023

Inovacijų agentūra, siekdama skatinti viešųjų paslaugų perdavimą socialiniams verslams ir nevyriausybinėms organizacijoms, jau ketvirtus metus Lietuvos savivaldybėms organizuoja plačios apimties […]

19 gruodžio, 2023

Komentuodamas precedentą, kuomet Šimonių girioje esančioje saugomoje teritorijoje buvo neteisėtai pradėti šalinti medžiai, aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad Valstybės […]

13 gruodžio, 2023

Kitais metais šimtmetį minės vienas svarbiausių mūsų kultūros reiškinių – Lietuvos dainų šventė. Šalies kolektyvams intensyviai ruošiant įspūdingų jungtinių koncertų […]

13 gruodžio, 2023

Šiemet Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro Leidybos skyrius išleido istoriko Gintaro Vaičiūno knygą ,,Kolaboravimas ir patriotizmas Anykščių krašte […]

4 gruodžio, 2023

Šeštadienį, gruodžio 2 d., L. ir S. Didžiulių viešojoje bibliotekoje vyko šventinis kraštotyrininkų sambūris „Draugaukime – bendraukime – bendradarbiaukime“, kuriame […]

Kęstutis Tubis. ELTA / Marius Morkevičius
22 lapkričio, 2023

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) trečiadienį paskelbė atmetantis prokuratūros skundą Anykščių rajono Kęstučio Tubio byloje. Politikas išteisintas dėl prekybos poveikiu, LAT […]

19 spalio, 2023

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė, reaguodama į pastarosiomis dienomis gautus melagingus pranešimus apie sprogmenis, įsipareigojo parengti bazinį ekstremalių ir krizinių […]

Lina Petronienė. Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
11 rugsėjo, 2023

Prieš kitąmet vyksiančius Seimo rinkimus, Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) siūlo naikinti šiaurės rytų Lietuvoje esančią Molėtų-Širvintų apygardą. Nauja apygarda atsirastų […]

28 liepos, 2023

Visi Utenos regiono savivaldybių merai – Anykščių rajono savivaldybės meras Kęstutis Tubis, Ignalinos rajono savivaldybės meras Laimutis Ragaišis, Molėtų rajono […]

Kęstutis Tubis. ELTA / Marius Morkevičius
20 liepos, 2023

Apeliacinis teismas paliko nenagrinėtą Anykščių rajono mero Kęstučio Tubio ir jo gynėjo skundus dėl apribojimo politikui eiti mero pareigas, teismas […]

Kęstutis Tubis. ELTA / Dainius Labutis
21 birželio, 2023

Trečiadienį Panevėžio apygardos teismas priėmė nutartį, kuria patikslino, kad Anykščių rajono savivaldybės merui Kęstučiui Tubiui nuosprendžiu paskirta baudžiamojo poveikio priemonė […]

29 gegužės, 2023

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija kreipiasi į projektuotojus, kad rengdami kelių tvarkymo projektus, visais atvejais įvertintų galimybes išsaugoti kuo daugiau […]

22 gegužės, 2023

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) atliko korupcijos rizikos analizę Anykščių, Biržų, Marijampolės ir Skuodo vietos veiklos grupių (VVG) veiklos ir Vidaus […]

18 gegužės, 2023

2023 m. gegužės 13 d. Andrioniškyje vyko paskutinio partizaniškojo pavasario 70-mečio atminties renginys – Anykščių krašto partizanų bei jų palikuonių […]