rugpjūčio 25, 2016
Algimantas Gudelis / "Šilelis"
Greitai autobusais pasieksime net tolimiausius Anykščių rajono kaimelius…

Šiandien pasiekti Anykščių miestą rajono gyventojams ne visada paprasta. Yra daug kaimelių į kuriuos autobusas užsuka tik du kartus per dieną. Yra ir tokių, kur autobusai visai nevažiuoja. Garbaus amžiaus močiutei tenka nusigauti keletą kilometrų iki stotelės. Tokia padėtis ilgai nebesitęs. Baigiasi laikina, trijų metų Rajono savivaldybės sutartis, su UAB „Autovelda”, pervežančia keleivius vietiniais priemiestiniais susisiekimo maršrutais. Jau vyksta konkursas naujam vežėjui, paskelbtos konkurso sąlygos. Pagal jas Anykščių rajono gyventojus aptarnaus palyginti nauji, ne senesni nei 15 metų autobusai, atsiras ir naujų maršrutų. Tad vos ne pro kiekvieną rajono trobą riedės autobusas, gal net keli ir dar po keletą kartų per dieną…(?) Beliktų džiaugtis tokia perspektyva…

Ar visa tai realu, ar tik žvelgiančių pro rožinius kabineto langus valdininkų svajonės, patys nesprendėme. Kaip keitėsi rajono keleivių važiavimo įpročiai, kokia ateitis laukia keleivių ir jų vežėjų, kalbamės su UAB  „Autovelda” direktoriumi Vladislovu Preidžiu.

– Ar senai užsiimate keleivių pervežimo verslu?

– Verslą pradėjome Panevėžyje. Tuo laiku buvo labai daug norinčiu vežti, tad su draugu 2000 metais pirkome Anykščių autobusų parką. Perkant buvo iškelta sąlyga, kad perkame ir visus tuo metu buvusius autoparke autobusus. Tiesa, po kelerių metų dalį pardavėme į metalo laužą, dalį sustatėme prie tvoros ir naudojome atsarginėms dalims. Pamažu žmonės išlepo ir norėjo naujesnių autobusų nei seni PAZ-ikai, nors žvyrkeliuose tai nepamainoma ir patvari mašina. Autobusą nusipirkti buvo labai sunku. Ieškojome Norvegijoje, Švedijoje. Ten siūlydavo tokius, kad netik iki namų parvažiuot neišeidavo, bet ir iki kelto retas atvažiuodavo.

– Sakote, keleiviai pasidarė reiklesni. Ar tuomet daug buvo keleivių?

– Kol neįstojome į ES ir nebuvo prasidėjusi tokia masinė emigracija, buvo tikrai daug keleivių. Važiuodavo nemažai moksleivių. Tuomet tikrai buvo ką vežti. Keleivių pervežimo verslą labi pakirto geltonieji autobusėliai. Šiandien jie veža moksleivius, o mes važiuojam, praktiškai, tuo pačiu maršrutu su viena ar  dviem moterėlėm. Dažnai pasitaiko visiškai tušti maršrutai. Katrais ryte moksleivių būna daugiau, tai jie tampa mūsų pagrindiniais keleiviais.

Po pamokų namo moksleivius dažniausiai parveža mokykliniai autobusiukai. Pavyzdžiui, rytą iš Naujonių vežame aštuoniolika, dvidešimt vaikų. Vakare važiuoja tik viena neįgali mergaitė, kartais su mama. Faktiškai, kiek didesnis apkrovimas būna rytą. Vėliau, dieną, dažnai būna vienas ar du keleiviai.

Kuomet atstumai nedideli, tarkim, iki Elmininkų, važiuojame pilni, nes važiuoja daug sodininkų ir kaimo gyventojų. Bilietas iki Elmininkų kainuoja keturiasdešimt centų. Tuo tarpu tolimo susisiekimo autobusuose –  kaina vienas euras.  Tačiau važiuojant toliau, kad ir į Svėdasus, bilieto kaina skiriasi mažai ir daugelis renkasi tolimojo susisiekimo autobusą, norėdami nuvykti greičiau. Tolimojo susisiekimo autobusuose 1 km važiavimo kaina svyruoja nuo 8 ct iki 20 ct. Mes privalome laikytis sutartos 8 ct už kilometrą kainos.

Geriausiais laikais autobusų užpildymas siekdavo vidutiniškai aštuoniasdešimt procentų, šiandien – dvidešimt.

Share Button


balandžio 27, 2020

Svėdasų kraštas išugdė daugybę rašytojų, menininkų, mokslininkų ir kitokių žymių žmonių, kuriais didžiuojamasi ne tik jų gimtinėje, bet ir visoje […]

balandžio 27, 2020

Palaipsniui švelninant karantiną, vis daugiau įstaigų gali atnaujinti veiklą – nuo pirmadienio gali pradėti veikti archyvai, bibliotekos ir muziejai, jeigu […]

balandžio 23, 2020

Daugelis parodose ir kituose renginiuose išvydę anykštėno tautodailininko Broniaus Budreikos meninės kalvystės darbus, pavadina jį „kalvių kalviu“. Ir neapsirinka. Tik […]

balandžio 17, 2020

Šią savaitę į Neries upę Elektrėnų ir Trakų rajonuose bei į Šventąją Anykščių rajone buvo paleista 1500 vienetų aštriašnipių eršketų […]

sausio 11, 2020

Iš Kelmės rajono kilusi ir nuo 1972-ųjų Anykščių krašte gyvenanti Regina Stumburienė yra pelniusi nemažai apdovanojimų, tačiau svariausi – Lietuvos […]

gruodžio 4, 2019

Anykščių rajone, Svėdasų krašte, iškilmingai pagerbti Lietuvos Laisvės kovų dalyviai, prieš 70 metų žuvę Drobčiūnų miške ir palaidoti Kunigiškių kapinėse. […]

liepos 30, 2019

Daugyvenės kultūros istorijos muziejaus-draustinio Kleboniškių kaimo buities skyriaus klojime tęsiasi jubiliejinis dvidešimtasis teatrinis sezonas. Šeštadienio popietę klojime svečiavosi Anykščių kultūros […]

sausio 28, 2019

Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) Panevėžio valdybos pareigūnai atlieka ikiteisminį tyrimą dėl prekybos poveikiu Anykščių rajono savivaldybėje. Šį ikiteisminį tyrimą organizuoja […]

spalio 10, 2018

Mikierių tiltas – pėsčiųjų tiltas per Šventosios upę, jungiantis Mikierius ir Inkūnus. Viename krante – prie Šimonių girios įsikūrusi miškų […]

gegužės 21, 2018

Gegužės 19-osios popietę pačiame Lietuvos pakraštyje ant Šešupės kranto įsikūrusiame Kalvarijos miestelyje aidėjo giesmės anykštėnų patarme. Kalvarijos Švč. Mergelės Marijos […]