19 kovo, 2015

Klientai vertina kokybę, bet supranta ją savaip

Pagrindiniai pirkėjų apsisprendimą pirkti vienoje ar kitoje maisto prekių parduotuvėje lemiantys veiksniai – jų mėgstamų prekių, ypač šviežio maisto, pasirinkimas, kokybė ir žema kaina, rodo prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atliktas pirkėjų elgsenos tyrimas. Ne ką mažiau klientams svarbus ir pirmas įspūdis užsukus į parduotuvę. Pirmiausia jie tikisi švaros ir tvarkos, o iš parduotuvės darbuotojų tikimasi mandagumo, pagalbos ir greito aptarnavimo.

„Nieko nebestebina, kad apsipirkti atvykę klientai tikisi gero, malonaus aptarnavimo, jų poreikius atitinkančio asortimento, gero kainos ir kokybės santykio. Vis tik, labai svarbu pažinti klientus ir suprasti, kaip jie suvokia gerą aptarnavimą, kokybę, koks yra jų poreikius atitinkantis asortimentas ir kokių produktų žema kaina svarbiausia. Kartais klientų keliami lūkesčiai gerokai viršija objektyvius kokybės kriterijus, todėl vienintelis kelias juos patenkinti – įsiklausyti į tikruosius jų poreikius“, – sako bendrovės „Maxima LT“ Generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris. Pasak jo, prekybos tinklas „Maxima“ nuolat investuoja, siūlo naujovių ir tobulėja, kad pažintų ir viršytų klientų lūkesčius.

Atlikta apklausa parodė, kad didelė respondentų dalis maisto kokybę sieja būtent su kilme – ypač mėsos, pieno, duonos gaminių, taip pat vaisių ir daržovių. Kokybiška prekė pirkėjams pirmiausia yra lietuviška prekė. Lietuviškumas jiems – tarsi aukštos kokybės standartas. Dėl to „Maxima“ darbuotojai kartais sulaukia net tokių klientų klausimų, ar egzotiniai vaisiai – taip pat kaip ir kitos pamėgtos daržovės – užauginti Lietuvoje.

„Maxima“ duomenimis, dėl gerai klientų vertinamos kokybės, lietuviškų produktų paklausa nuolat auga. Augantiems lietuviškų produktų pardavimams įtakos turi ir konkurencinga jų produktų kaina, jiems dažnai taikomos akcijos bei nuolaidos. Paklausos augimas siejamas ir su patriotiškumą skatinančiais pastarojo meto įvykiais šalyje: dalis gyventojų pirkdami ir vartodami daugiau lietuviškų produktų išreiškia savo pilietinę poziciją ir palaikymą vietos gamintojams.

Šiuo metu prekybos tinklas „Maxima“ bendradarbiauja su 700 Lietuvos tiekėjų. Priklausomai nuo produktų grupės, lietuviškų produktų dalis bendrame asortimente sudaro nuo kelių iki daugiau nei 80 proc., o, lyginant 2013 ir 2014 metus, ši dalis bendrame asortimente augo iki 5 proc.

Siekdamas patenkinti klientų poreikį žemoms kainoms, o tai itin svarbu ir apklausos dalyviams, šių metų pradžioje prekybos tinklas „Maxima“ pirmasis sumažino daugiau nei tūkstančio populiariausių prekių reguliarias kainas ir artimiausiu metu ketina dar didinti atpigintų prekių skaičių. „Mūsų nuolat atliekami klientų poreikių tyrimai parodė, kad klientams nebepakanka nuolaidų ir akcijų. Užsukę į parduotuves jie nori nuolat rasti savo mėgstamas prekes už konkurencingą kainą“, – sako bendrovės „Maxima LT“ Generalinis direktorius.

Dėl to „Maxima“ parduotuvėse pigo dažniausiai perkamos prekės: pienas, duona, mėsa, vaisiai ir daržovės, konditerijos ir kulinarijos gaminiai, gėrimai, taip pat svarbiausios pramoninės prekės. Vidutiniškai jų kaina „Maxima“ parduotuvėse visoje Lietuvoje sumažėjo 13 proc.

Praėjusių metų gegužės mėnesį paskelbti Lietuvos prekybos tinklų slapto pirkėjo tyrimo rezultatai parodė, kad „Maxima“ pirkėjai yra patenkinti aptarnavimo kokybe tinklo parduotuvėse. Prekybos tinklui suteiktas klientų aptarnavimo kokybės įvertinimas yra gerokai aukštesnis už bendrą Baltijos ir bendrą Lietuvos aptarnavimo kokybės rodiklį.

Vis tik siekdamas dar geriau atitikti ir viršyti nuolat augančius klientų lūkesčius šiandien ir ateityje, tuo pačiu palengvinti darbą keliolikai tūkstančių kasdien klientus aptarnaujančių tinklo darbuotojų, praėjusiais metais tinklas investavo iki 100 tūkst. eurų į savo klientų aptarnavimo standarto atnaujinimą ir diegimą. 2014 metų pabaigoje pradėtas standarto diegimas kaip tik užbaigtas šių metų vasarį.

Į klientų aptarnavimo taisyklių atnaujinimo procesą buvo įtraukti ir keli šimtai skirtinguose šalies miestuose tinklo parduotuvėse klientus aptarnaujančių kasininkų-pardavėjų, salės darbuotojų, taip pat administracijos atstovų bei parduotuvių vadovų.


26 balandžio, 2024

Pasaulinę intelektinės nuosavybės dieną, balandžio 26 d., iškilmingoje apdovanojimų ceremonijoje paskelbti geriausi registruoti 2023 metų prekių ženklai – „Lietuvai“, „Europai“ […]

25 balandžio, 2024

Atsižvelgdami į ūkininkų nuogąstavimus dėl ES bendrosios žemės ūkio politikos reikalavimų, EP nariai peržiūrėjo šiuo metu galiojančias taisykles ir nusprendė […]

25 balandžio, 2024

Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ Radviliškio rajone, Bebrujų kaime, statys modernų 52,6 mln. eurų vertės „Agrokoncerno grupės“ […]

25 balandžio, 2024

Darbdavys siūlo šalia pagrindinių pareigų padirbėti papildomai? Dažniausias klausimas – ar reikia sudaryti naują darbo sutartį? Ne, nereikia. Dėl darbo […]

24 balandžio, 2024

„Gyvenu Lietuvoje, noriu  suprasti žmones ir aplinką, kurioje gyvenu, jau daug išmokau, tačiau kalbėti dar ne visai drąsu“, – ukrainietė […]

23 balandžio, 2024

Įsibėgėjant pavasariui, keliuose auga susidūrimų su laukiniais gyvūnais skaičius. Tą lemia balandžio mėnesį prasidedanti gyvūnų migracija, kurios metu žvėrys dažniau […]

23 balandžio, 2024

Šių metų duomenimis, „Android“ išlieka populiariausia operacine sistema pasaulyje, todėl jos atnaujinimų laukia milijonai vartotojų. Nors iki oficialaus „Android 15“ […]

Gintarė Skaistė
22 balandžio, 2024

Finansų ministrė Gintarė Skaistė Jungtinių Amerikos Valstijų investuotojams Vašingtone pristatė Lietuvos „Fintech“ sektoriaus privalumus, tolesnę augimo kryptį ir pakvietė investuoti […]

Liubov Yarmoshenko nuotr.
22 balandžio, 2024

Demografinė situacija verčia keisti požiūrį į vyraujančią situaciją darbo rinkoje penkiasdešimtmečių ir šešiasdešimtmečių atžvilgiu. Užimtumo tarnyba pasidomėjo Lietuvos įmonėse ir […]

22 balandžio, 2024

Naujuoju „Švyturys-Utenos alus“ bei „Carlsberg“ Baltijos šalių finansų direktoriumi tapo Povilas Velička. Jis pakeitė šioje įmonėje daugiau kaip 23 metus […]

22 balandžio, 2024

Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. […]

22 balandžio, 2024

Lietuvos pašto (LP) pajamos 2023 m. siekė 14,4 mln. eurų, o pelnas – 5,1 mln. eurų, praneša generalinis direktorius Rolandas Zukas. […]

22 balandžio, 2024

Balandžio 22 d. Inovacijų agentūra pradeda registraciją į trečius metus iš eilės vyksiančią verslumo įgūdžių programą „Startuok nuo 50+“. Ši […]

22 balandžio, 2024

Technologijų bendrovė „Wolt“ pradeda teikti reklamos paslaugą „Wolt Ads“, skirtą platformos partneriams ir tarptautiniams prekės ženklams. Numatyta, kad reklamą užsakantys […]

Vidmantas Janulevičius. ELTA / Dainius Labutis
20 balandžio, 2024

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vadovas Vidmantas Janulevičius teigia, kad šalies verslus jungiančios organizacijos pritaria 1 proc. pelno mokesčio ir pridėtinės […]

20 balandžio, 2024

 Seimo „valstiečių“ frakcijos nariai siūlo nustatyti, kad maitinimo sektoriui vėl būtų taikomas lengvatinis 9 procentų pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas […]

19 balandžio, 2024

Pristatyta pirma lietuviška iš saulės pagamintą elektrą kaupianti išmanioji baterija „Nova“, kurią jau gali įsigyti gaminantys buitiniai vartotojai ir smulkus […]

19 balandžio, 2024

„Telia“ per pirmuosius tris šių metų mėnesius užkirto kelią 2,6 mln. atakų, nutaikytų į Lietuvos mobiliojo ryšio abonentus. Apsaugoti vartotojus […]

19 balandžio, 2024

Kauno miesto merui Visvaldui Matijošaičiui priklausančiai „Vičiūnų grupei“ pavyko parduoti Kaliningrade esančią gamyklą. Tai teigti leidžia tiriamosios žurnalistikos centro „Siena“ […]

19 balandžio, 2024

Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas lankėsi žemės ūkio kooperatyvo „Lumpėnų Rambyno“ karuselinės melžimo aikštelės atidarymo renginyje. Šis penkis ūkius vienijantis […]