11 gegužės, 2020
LR Vyriausybės kanceliarija

Koks Baltijos šalių įvaizdis vyravo užsienio žiniasklaidoje 2019 metais?

2019 metais užsienio žiniasklaida iš visų trijų Baltijos valstybių labiausiai domėjosi Estija, o Lietuvai ir Latvijai skyrė panašų dėmesį. Lietuva buvo matomiausia Jungtinės Karalystės, Prancūzijos ir JAV internetinės žiniasklaidos pranešimuose apie mūsų šalies turizmą. Mūsų šalis buvo minima ir dėl  skaitmeninių bei finansinių technologijų sprendimų, pasiekimų kultūros srityje. Estijos pozicionavimas išsiskyrė nuoseklumu – pranešimuose vyravo koncepcija „E. Estonia“, ypač tai buvo pastebima pranešimuose apie investicijų pritraukimą. Latvija kiek ryškiau išsiskyrė tik biotechnologijų srityje.    

Tai parodė Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės atlikta 14 užsienio šalių (Latvija, Estija, Vokietija, Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Danija, Švedija, Norvegija, Italija, Izraelis, Rusija, Lenkija, Baltarusija, JAV) interneto žiniasklaidos portalų analizė. Išanalizavus daugiau nei 10 000 raktinių žodžių, su Estija susijusių paminėjimų rasta 155 241, Lietuva paminėta 91 368, o Latvija – 81 349 kartus.

Lietuva ir Estija lyderyste dalijasi skirtinguose sektoriuose

Lietuvos ir Estijos temų vyravimas tam tikrose srityse bei tikslinėse rinkose ryškiai išskiskiria. Estija 2019 metais absoliučiai vyravo pranešimuose apie investicijas ir imigraciją, tai ypač buvo matoma Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Danijos ir Švedijos internetinės žiniasklaidos pranešimuose. Tačiau dalį su šia tema susijusio srauto sudarė ir neigiamo konteksto straipsniai, susiję su banko pinigų plovimo skandalu, o tai galėjo neigiamai paveikti Estijos, kaip E. šalies, įvaizdį.

Lietuva buvo pastebima Vokietijos, Italijos ir JAV žiniasklaidos pranešimuose kultūros ir paveldo temomis, o turizmo tematikos pranešimų skaičiumi pirmavo Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje ir JAV.  Lietuvos eksportu domėjosi Vokietijos ir JAV žiniasklaida. Latvijos paminėjimai tarptautinėje žiniasklaidoje pasiskirstė tolygiai – neišryškėjo konkreti sritis ir suinteresuota šalis.

Atlikta užsienio šalių interneto žiniasklaidos analizė atskleidė, kad, lyginant tris Baltijos šalis, matomiausias buvo šalies prekės ženklas „E. Estonia“ ir su juo siejamos temos. Lietuvos, kuri šiandien neturi nuoseklios ir aiškios pozicionavimo krypties, matomumą daugiausia formavo pavienės šalies ar miestų reklamos kampanijos, dažnai kuriančios fragmentuotą šalies vaizdą užsienio spaudoje.

 „Su Estija siejamos žinutės užsienio žiniasklaidoje yra sistemingesnės ir atsikartojančios, ypač investicijų ir imigracijos srityse. Lietuvos paveikslas ne toks nuoseklus. Džiugina, kad investicijų ir imigracijos srityse Lietuva matoma per fintechblockchain, startuolių ekosistemos, kibernetinio saugumo prizmę, tai formuoja technologiškai stiprios ir pažangios šalies įvaizdį. Kultūros srityje Lietuva matoma labai įvairiapusiškai – buvo pastebėti jaunieji mūsų šalies muzikos, kino, teatro, fotografijos atstovai, domėtasi Jono Meko istorija, taip pat ir bendru Baltijos šalių simboliu – Dainų švente. Išskirtinio dėmesio sulaukė sėkmingas Lietuvos pasirodymas Venecijos bienalėje. Tikėtina, kad didesnį susidomėjimą Lietuvos turizmu Jungtinėje Karalystėje ir Prancūzijoje galėjo lemti institucijų vykdomos šalies rinkodaros veiklos“, – pažymi Lietuvos įvaizdžio grupės analitikė Ada Čerkasaitė.

„G taško“ kampanija varžėsi su Latvijos prekės ženklu „Magnetic Latvia“

Baltijos šalių prekės ženklų matomumo ir plačiai 2019 metais nuskambėjusios „G taško“ kampanijos palyginamoji analizė parodė, kad užsienio spaudoje absoliuti prekės ženklo sklaidos lyderė yra Estija, jos prekės ženklas „E. Estonia“ analizuotoje internetinėje spaudoje paminėtas 1 536 kartus; palyginti, „Magnetic Latvia“ paminėtas 203, o Lietuvos turizmo prekės ženklas „Lithuania. Real is beautiful“ – 37 kartus. Reklaminė kampanija „Vilnius – Europos G taškas“ tikslinių rinkų portaluose paminėta 202 kartus.

Lietuvos turizmo prekės ženklas ir Latvijos prekės ženklas įdomiausi buvo pačių šalių gyventojams. Ypač akivaizdus Latvijos prekės ženklo „Magnetic Latvia“ lokalumas, palyginti su kitomis šalimis.  Estijos nacionalinis prekės ženklas matomiausias Vokietijos ir JAV internetinėje žiniasklaidoje, o vietos spaudoje „E. Estonia“ paiminėjimai užėmė trečią vietą. Panašią tendenciją parodė ir Vilniaus  vystytos „G taško“ kampanijos stebėsena.

Santykinai mažas Lietuvos turizmo prekės ženklo paminėjimų užsienio žinasklaidoje skaičius nereiškia, kad nėra komunikuojama turizmo temomis. Susidomėjimas Lietuvos turizmu tirtose tikslinėse užsienio auditorijose didesnis nei kitose Baltijos šalyse (su Estijos turizmu susijusių pranešimų – 9 451, su Latvijos – 9 194, o Lietuvos turizmu – 11 124). Latviją ir Estiją paminėjimų spaudoje skaičiumi lenkiame Jungtinėje Karalystėje, JAV, Prancūzijoje.

„Nors prekės ženklas „E. Estonia“ ypač matomas ir šalis nuosekliai dirba šioje srityje, temomis, susijusiomis su technologijomis, Lietuva smarkiai vejasi Estiją, palikdami Latviją užnugaryje. 2019 metais pranešimų su technologijomis susijusiomis temomis, tokiomis kaip viešojo sektoriaus inovatyvumas, technologinis išsilavinimas, robotika, startuoliai, blokchainfintechbiotech, užsienio žiniasklaidoje užfiksuota: apie Estiją –  4 809, Lietuvą – 2 815, Latviją – 1 010“, – nurodo Lietuvos įvaizdžio grupės patarėja Jūratė Jazbutytė.

Su Lietuva susijusių pranešimų srauto pagrindinės temos – fintech, Lietuvos moterų dalyvavimas technologijų sektoriuje, lietuvių sukurtos mobiliosios programėlės, vienaragiu tapęs startuolis ,,Vinted“ ir kiti startuoliai, kibernetinis saugumas, blockchain (pirmoji pasaulyje elektroninė blockchain moneta) ir kt. Su Estija susijusiuose pranešimuose buvo rašoma apie viešojo sektoriaus inovatyvumą, balsavimą internetu, aukštos kokybės (technologinį) išsilavinimą šalyje, robotiką, blockchain technologijas ir startuolius.

Kai kuriuose straipsniuose Lietuva ir Estija technologijų temų kontekste dažnai minimos kartu. Technologine pažanga Baltijos šalyse labiausiai domėjosi  JAV, Vokietijos ir Jungtinės Karalystės interneto portalai.


14 liepos, 2025

Vyriausybė nepritaria iniciatyvai nulinio mokesčio tarifo reinvestuojamam pelnui netaikyti tose savivaldybėse, kurios neturi savaiminio ekonominio augimo požymių.  Kaip numatyta Finansų […]

13 liepos, 2025

Pasaulinę lietuvių filmo „Svečias” premjerą prestižiniame Karlovi Varų kino festivalyje vainikavo įspūdingas įvertinimas – Vytautas Katkus pelnė geriausio režisieriaus apdovanojimą. […]

12 liepos, 2025

Šalčininkų rajone penktadienio rytą užsidegė Vilkiškių dvaras, patvirtino ugniagesiai. Kaip Eltai nurodė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, 7 val. 10 […]

12 liepos, 2025

Praėjusiais metais gyventojų užimtumas Europos Sąjungoje (ES) pasiekė 75,8 proc. Tai, „Eurostat“ duomenimis“, aukščiausias rodiklis nuo 2009 metų. Didžiausias užimtumas fiksuotas […]

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) rinkimų štabo vadovas Andrius Vyšniauskas. Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
10 liepos, 2025

Kauno apygardos teismas ketvirtadienį nusprendė buvusį parlamentarą ir buvusį Marijampolės savivaldybės tarybos narį Andrių Vyšniauską pripažinti kaltu „čekiukų“ byloje. Jam […]

10 liepos, 2025

Dauguma mūsų puikiai žino, kaip svarbu švariai nuvalyti grindis ar nuplauti rankas. Tačiau paviršių dezinfekavimas – vis dar dažnai nuvertinamas […]

Vystomos karinės infrastruktūros Lietuvoje pristatymas Rūdninkuose. ELTA / Julius Kalinskas
8 liepos, 2025

Rūdninkų karinio miestelio pirmo etapo statybas prognozuojama užbaigti pusmečiu anksčiau nei buvo planuota, teigia Krašto apsaugos ministerijos (KAM) infrastruktūros valdymo […]

6 liepos, 2025

Liepos 6-osios – Valstybės (Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo) ir Tautiškos giesmės dienos proga Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda už nuopelnus […]

4 liepos, 2025

Strateginiam „Rail Baltica” projektui trijose Baltijos šalyse skirta dar 295,5 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) investicijų pagal „Connecting Europe Facility” […]

4 liepos, 2025

Lenkijai paskelbus, kad nuo kitos savaitės pasienyje su Lietuva bus taikomos sustiprintos patikros, Lietuvos pasieniečiai skelbia, jog vykstantieji į Lenkiją […]

3 liepos, 2025

Birželio 27 d. posėdyje Valstybinė kultūros paveldo komisija nepritarė siūlymui išbraukti Apytalaukio dvarą iš Neprivatizuojamų kultūros paveldo objektų – buvusių […]

3 liepos, 2025

Lietuvos muitinė sako, kad nors atostogos egzotiškuose kraštuose yra puikus metas pailsėti ir parsivežti prisiminimų, tačiau kai kurie jų gali […]

2 liepos, 2025

Vilniaus rajono savivaldybė, reaguodama į birželio 27–28 d. UAB „Homanit Lietuva” gamykloje, esančioje Pagirių gyvenvietėje, įvykusį technologinį incidentą, kurio metu […]

2 liepos, 2025

Priėmus mokesčių reformos paketą, Lietuvos savivaldybės prarado vieną esminių galimybių didinti savarankiškąsias pajamas, todėl savivaldybės ragina pagrindines centrinės valdžios institucijas […]

1 liepos, 2025

Pirmą kartą Nacionaliniai architektūros apdovanojimai vyko Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatre. Renginio metu buvo pagerbti geriausi architektūriniai kūriniai Lietuvoje. Didysis […]

30 birželio, 2025

Nekilnojamojo turto (NT) bendrovė „Hanner“, kuri iš „Baltcap“ fondo įgis teisę vykdyti dešimtmečius stringantį Vilniaus nacionalinio stadiono projektą, pasiekė susitarimą […]

30 birželio, 2025

Seimas leido savivaldybėms rinkti rinkliavą už eismo ribojimus, jei vietinės reikšmės keliuose, šių kelių juostose, apsaugos zonose ir gatvėse atliekami […]

27 birželio, 2025

Vilniaus koncertų ir sporto rūmai – išskirtinės architektūros ir istorinės atminties objektas – šiandien išgyvena tylų irimo procesą. Neeksploatuojamo pastato […]

26 birželio, 2025

Seimas nusprendė, kad nuo kitų metų gyventojai galės dvejus metus laisvai trauktis iš kaupimo antroje pensijų pakopoje. Už Vyriausybės pensijų […]

Kaip investicinis gyvybės draudimas gali papildyti jūsų investicinį portfelį / freepik.com nuotr.
26 birželio, 2025

Investicinis gyvybės draudimas (IGD) yra unikali paslauga, kuri apjungia gyvybės draudimą ir investavimą. Tokia draudimo paslauga gali būti naudinga ne […]

Regionų naujienos