31 liepos, 2020

Asmeninis finansų planavimas banke – misija (ne)įmanoma?

Su finansais susiję sprendimai neabejotinai yra vieni svarbiausių gyvenime. Nepaisant to, šioje srityje prireikus patarimo ar rekomendacijos, daugeliui gyventojų tenka kliautis savo gebėjimais susirasti informaciją internete patiems ar vadovautis artimųjų patarimais. „General Financing banko“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas tyrimas rodo, kad tik penktadalis šalies gyventojų, prireikus finansinių konsultacijų, pagalbos kreipiasi tiesiai į savo banką. Kas ketvirtas gyventojas teigia iš savo banko nesulaukiantis jokių konsultacijų finansų klausimais. Tad ar iš tiesų asmeninis finansų planavimas banke – misija neįmanoma?

Nori bendrauti gyvai

Atlikto tyrimo duomenimis, prireikus informacijos finansiniais klausimais, internete jos ieško 37 proc. šalies gyventojų, o beveik 25 proc. konsultuojasi su draugais ir artimaisiais. Kreiptis tiesiogiai į savo banką tėra trečias populiariausias gyventojų pasirinkimas.

„Galimybes bankuose gauti ne tik kasdienes paslaugas, bet ir asmenines ekspertų konsultacijas apriboja daugelio finansų institucijų pastaraisiais metais taikoma praktika mažinti savo klientų aptarnavimo padalinių skaičių ir taip taupyti“, – pastebi „General Financing banko“ Klientų sėkmingos patirties vadovas Skirmantas Ketvirtis.

Jis taip pat priduria, kad nors daugumos bankų klientų aptarnavimo padalinius miestuose rasti tampa vis sunkiau, apsilankymas banko skyriuje klientams yra artimiausias būdas spręsti su finansais susijusius klausimus. Šiuo atveju 29 proc. gyventojų su savo banku linkę bendrauti vykdami į jo skyrių.

„Daugelio bankų pasirinktas kelias mažinti klientų aptarnavimo padalinių skaičių, matyt, yra viena iš priežasčių, dėl kurios, kaip rodo tyrimo duomenys, 70 proc. šalies gyventojų dėl konsultacijų į banką kreipiasi tik kartą per metus ar rečiau. Akivaizdu, kad didelei daliai visuomenės reikiamą informaciją ir finansines konsultacijas yra patogiausia gauti gyvai bendraujant su banko darbuotojais skyriuose. Dėl to, priešingai nei dauguma rinkos dalyvių, mūsų bankas pasirinko netaupyti klientų aptarnavimo sąskaita, investuoti į gerą jų patirtį ir sudaryti sąlygas visą reikiamą informaciją bei konsultacijas gauti jiems priimtiniausiais būdais“, – sako S. Ketvirtis.

Nori paprastumo ir aiškumo

Anot S. Ketvirčio, „General Financing banko“ klientų aptarnavimo padalinių tinklas apima visus didžiuosius Lietuvos miestus. Be to, banko skyriai, klientų patogumui, veikia ne tik miestų centruose ar didžiuosiuose prekybos centruose, bet ir tankiau apgyvendintuose rajonuose, kurių gyventojai visas reikiamas paslaugas ir konsultacijas gali gauti arčiau namų.

„Nepamirštame ir skaitmeninių klientų aptarnavimo kanalų – interneto svetainės, mobiliosios programėlės – jiems taip pat skiriame didelį dėmesį. Taip klientams suteikiame galimybę rinktis jiems patogiausią būdą gauti informaciją ir reikiamas konsultacijas“, – kalba jis.

S. Ketvirtis detalizuoja, kad, tyrimo duomenimis, internetinę bankininkystę bendravimui su savo banku naudoja 28 proc. gyventojų, penktadalis (21 proc.) renkasi konsultacijas telefonu. Dešimtadalis šalies gyventojų į savo banką kreipiasi elektroniniu paštu, o 9 proc. – naudodamiesi išmaniąja banko programėle. Tik mažuma (2 proc.) gyventojų bendravimui su bankais išnaudoja ir socialinių tinklų kanalus.

„Kaip rodo atliktas tyrimas, visais atvejais, vertinant banko aptarnavimo kokybę, klientams svarbiausia yra banko pateikiamos informacijos paprastumas ir aiškumas, personalo profesionalumas ir aptarnavimo greitis. Kadangi šiuos aspektus svarbiausiais įvardijo daugiau nei ketvirtadalis apklaustų gyventojų, itin daug dėmesio skiriame tam, kad su klientais kalbėtume „žmonių kalba“: investuojame į darbuotojų mokymus, išbandome ir įdarbiname naujus įrankius, padedančius paslaugą klientui suteikti patogiausiu ir greičiausiu būdu“, – sako Klientų sėkmingos patirties vadovas.

Gyventojų nuomonės tyrimą „General Financing banko“ užsakymu bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko šių metų gegužės 18-27 d. Jo metu apklausta 1012 Lietuvos gyventojų, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų.


25 balandžio, 2024

Atsižvelgdami į ūkininkų nuogąstavimus dėl ES bendrosios žemės ūkio politikos reikalavimų, EP nariai peržiūrėjo šiuo metu galiojančias taisykles ir nusprendė […]

25 balandžio, 2024

Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ Radviliškio rajone, Bebrujų kaime, statys modernų 52,6 mln. eurų vertės „Agrokoncerno grupės“ […]

25 balandžio, 2024

Darbdavys siūlo šalia pagrindinių pareigų padirbėti papildomai? Dažniausias klausimas – ar reikia sudaryti naują darbo sutartį? Ne, nereikia. Dėl darbo […]

24 balandžio, 2024

„Gyvenu Lietuvoje, noriu  suprasti žmones ir aplinką, kurioje gyvenu, jau daug išmokau, tačiau kalbėti dar ne visai drąsu“, – ukrainietė […]

23 balandžio, 2024

Įsibėgėjant pavasariui, keliuose auga susidūrimų su laukiniais gyvūnais skaičius. Tą lemia balandžio mėnesį prasidedanti gyvūnų migracija, kurios metu žvėrys dažniau […]

23 balandžio, 2024

Šių metų duomenimis, „Android“ išlieka populiariausia operacine sistema pasaulyje, todėl jos atnaujinimų laukia milijonai vartotojų. Nors iki oficialaus „Android 15“ […]

Gintarė Skaistė
22 balandžio, 2024

Finansų ministrė Gintarė Skaistė Jungtinių Amerikos Valstijų investuotojams Vašingtone pristatė Lietuvos „Fintech“ sektoriaus privalumus, tolesnę augimo kryptį ir pakvietė investuoti […]

Liubov Yarmoshenko nuotr.
22 balandžio, 2024

Demografinė situacija verčia keisti požiūrį į vyraujančią situaciją darbo rinkoje penkiasdešimtmečių ir šešiasdešimtmečių atžvilgiu. Užimtumo tarnyba pasidomėjo Lietuvos įmonėse ir […]

22 balandžio, 2024

Naujuoju „Švyturys-Utenos alus“ bei „Carlsberg“ Baltijos šalių finansų direktoriumi tapo Povilas Velička. Jis pakeitė šioje įmonėje daugiau kaip 23 metus […]

22 balandžio, 2024

Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. […]

22 balandžio, 2024

Lietuvos pašto (LP) pajamos 2023 m. siekė 14,4 mln. eurų, o pelnas – 5,1 mln. eurų, praneša generalinis direktorius Rolandas Zukas. […]

22 balandžio, 2024

Balandžio 22 d. Inovacijų agentūra pradeda registraciją į trečius metus iš eilės vyksiančią verslumo įgūdžių programą „Startuok nuo 50+“. Ši […]

22 balandžio, 2024

Technologijų bendrovė „Wolt“ pradeda teikti reklamos paslaugą „Wolt Ads“, skirtą platformos partneriams ir tarptautiniams prekės ženklams. Numatyta, kad reklamą užsakantys […]

Vidmantas Janulevičius. ELTA / Dainius Labutis
20 balandžio, 2024

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vadovas Vidmantas Janulevičius teigia, kad šalies verslus jungiančios organizacijos pritaria 1 proc. pelno mokesčio ir pridėtinės […]

20 balandžio, 2024

 Seimo „valstiečių“ frakcijos nariai siūlo nustatyti, kad maitinimo sektoriui vėl būtų taikomas lengvatinis 9 procentų pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas […]

19 balandžio, 2024

Pristatyta pirma lietuviška iš saulės pagamintą elektrą kaupianti išmanioji baterija „Nova“, kurią jau gali įsigyti gaminantys buitiniai vartotojai ir smulkus […]

19 balandžio, 2024

„Telia“ per pirmuosius tris šių metų mėnesius užkirto kelią 2,6 mln. atakų, nutaikytų į Lietuvos mobiliojo ryšio abonentus. Apsaugoti vartotojus […]

19 balandžio, 2024

Kauno miesto merui Visvaldui Matijošaičiui priklausančiai „Vičiūnų grupei“ pavyko parduoti Kaliningrade esančią gamyklą. Tai teigti leidžia tiriamosios žurnalistikos centro „Siena“ […]

19 balandžio, 2024

Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas lankėsi žemės ūkio kooperatyvo „Lumpėnų Rambyno“ karuselinės melžimo aikštelės atidarymo renginyje. Šis penkis ūkius vienijantis […]

Elena Leontjeva / LLRI nuotr.
17 balandžio, 2024

Jei 1950-aisiais parama populistinėms jėgoms svyravo ties 10 proc., 2023 m. išaugo iki beveik 27 proc., rodo švedų analitinio centro […]