3 gegužės, 2017

Kauno studentų sukurtas eismo valdymo modelis ateityje išspręs kamščių problemą

Europos didmiesčių gyventojai per metus kamščiuose praleidžia maždaug dvi paras, o tokiuose miestuose kaip Londonas šis skaičius yra dar daugiau kaip dvigubai didesnis. Kauno kolegijos mokslininkų bei studentų paruoštas projektas siekia šią problemą sumažinti, o jų idėjas įgyvendinus praktiškai, miestų transporto valdymo sistemą bus galima keisti pagal realiu metu besikeičiančias sąlygas.

Padės ir mokslininkams, ir darželinukams

Tarptautinėje gamybos, inovacijų ir inžinerinių sprendimų parodoje „Balttechnika“ Kauno kolegija pristatys interaktyvų sankryžos modelį. Utenoje esančios sankryžos modeliu paremtas maketas iki smulkiausių detalių atitiks tikrosios išplanavimą bei proporcijas – vykdant projektą atkurta visa jos veikimo sistema, tad šviesoforų užsidegimo laikai ir trukmės idealiai atitinka tikrovę.

Jo kūrėjų tikslas – stebėjimų ir tyrimų metodais net tik patobulinti veikiančią sistemą, bet ir užtikrinti, jog ateityje ji kasdien funkcionuotų vis efektyviau.

„Jau matome, kad šis modelis gali išspręsti miestų spūsčių problemas, nes juo galime replikuoti tikras sąlygas ir tuomet atlikti su jomis daugybę bandymų bei skaičiavimų: keisti šviesoforų veikimo laikus ir užtikrinti, jog automobilių srautas judės tam tikru būdu. Vadinasi, keisdami sąlygas galime išanalizuoti, kokie skaičiavimai veikia geriausiai, o tuomet juos pritaikyti realiame gyvenime“, – teigia Kauno kolegijos Technologijų fakulteto dėstytojas Danielius Adomaitis.

Keturšalės sankryžos modelis užima mažiau nei viena kvadratinį metrą, jos šviesoforai reguliuojami iš valdiklio, tačiau pačioje sankryžoje integruotas ir mini kompiuteris, su kuriuo susiekiant galima keisti valdymo sistemos veikimą. Kitaip tariant, esamą sistemos veikimą galima perprogramuoti pagal bet kokius skaičiavimus.

Patys projekto kūrėjai aiškina, jog dabar modelio nauda yra trejopa: jis apmoko studentus programuoti transporto valdymo sistemas, leidžia išbandyti įvairias realių situacijų analizes ar mokyti ikimokyklinio amžiaus vaikus eismo taisyklių bei saugumo kelyje. Tačiau tuo pačiu sistema gali būti pritaikyta ištisų miestų veikimo tobulinimui.

Revoliucingas projektas – studentų darbas

„Šį projektą kaip baigiamąjį darbą sukūrė du mūsų studentai – Titas Venslovas ir Vytenis Matusevičius. Vienas jų atkūrė veikiantį modelį, kitas sukūrė programėlę, kuria transporto kontroliavimo sistemą galima keisti per išmanųjį telefoną. Iš tokio įrenginio galima susisiekti su sankryžos kompiuteriu, kuris persiunčia signalą valdikliui. Vadinasi, pritaikius sistemą realybėje būtų galima esančią tvarką keisti pagal gyvai matomą situaciją“, – pasakoja D. Adomaitis.

Tad pritaikius ir ištobulinus Kauno kolegijos studentų projektą ateityje įmanoma tokia situacija: transporto judėjimo srautai valdomi pasitelkiant įvairiausių tyrimų rezultatus, bet inžinierius ar programuotojas šviesoforų veikimo tvarką galėtų keisti ir per telefoną. Eksperto teigimu, gebėjimas pertvarkyti visą sistemą savo akimis matant tai, kas dedasi spūsties vietoje, galėtų visiškai išspręsti kamščių problemą.

Kauno kolegijos Technologijų fakulteto dėstytojas aiškina, kad dabartinės sistemos koreguoti šviesoforų veikimo tvarką leidžia tik iš vieno valdiklio, tad nutikus srautus radikaliai pakeičiančiam įvykiu, pavyzdžiui, avarijai, didesnių pasikeitimų arba nesiimama, arba jie daromi nematant tikrosios situacijos.

„Jungiant vieną modelį prie kito mes galime atkurti visą miestą, kuris absoliučiai atitiks egzistuojančią tvarką. Tada galime atlikti begalę bandymų ir atradus efektyviausią simuliaciją ją pritaikyti pačiam miestui. O tuo atveju, jei nutinka kas nors, kas reikalauja sistemos pasikeitimų, tai gali padaryti pačioje įvykio vietoje esantis ekspertas. Tai iš esmės pakeičia miesto ritmą. Po pristatymo „Litexpo“ dirbsime, jog pritaikytume sistemą realiam gyvenimui ir stengsimės pradėti bendradarbiavimą su eismo sistemas kontroliuojančiomis įmonėmis“, – tikina D. Adomaitis.

Specializuota gamybos, inovacijų ir inžinerinių sprendimų paroda „Balttechnika“ šiemet gegužės 10-12 d. vyks jau 25-ą kartą. Čia apsilanko per 5000 specialistų, šiemet  paroda sutrauks 80 dalyvių iš 12 šalių (Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, Švedijos, Danijos, Suomijos), pristatysiančių verslui, akademinei bendruomenei ir specialistams didžiausias technologines inovacijas.


16 gegužės, 2024

Siekiant didinti šalies susisiekimo infrastruktūros kokybę, toliau auga investicijos į svarbiausią Lietuvos transporto arteriją – magistralinį kelią A1. Atkarpos nuo […]

15 gegužės, 2024

Gegužės 15 d. Mariupolio valstybinis universitetas, kuris dėl karo šiuo metu veiklą tęsia Kijive, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) rektoriui prof. […]

Raimundo Kaminsko nuotr.
14 gegužės, 2024

Gegužės 14 d.  Kaune, Laisvės al. netoli Valstybinio muzikinio teatro prie Romo Kalantos paminklo visuomeninių organizacijų atstovai  paminėjo Pilietinio pasipriešinimo […]

14 gegužės, 2024

Kauno miesto taryba antradienio posėdyje pritarė siūlymui nuo šių metų rugpjūčio 2 eurais apmokestinti įvažiavimą senamiestį. Kaip nurodo projekto rengėjai, […]

14 gegužės, 2024

Europos oro linijų bendrovės „Ryanair“ dukterinė įmonė „Kaunas Aircraft Maintenance Services“ (KAMS) investavo apie 20 mln. eurų į du naujus […]

14 gegužės, 2024

Kaunas tęsia tradiciją ir penktus metus iš eilės įvertina socialiai atsakingas organizacijas bei iniciatyvas, rodančias išskirtinį dėmesį specialiųjų poreikių turintiems […]

13 gegužės, 2024

Nuo mažų dienų Žaliakalnyje šalia Ąžuolyno gyvenęs ir jaunystę aktyviam sportui dedikavęs Prezidentas Valdas Adamkus aplankė atstatytą Dariaus ir Girėno […]

10 gegužės, 2024

Teigiama natūralios saulės šviesos įtaka žmogaus organizmui – nenuginčijama: gerina nuotaiką, fizinę ir emocinę sveikatą, didina darbingumą, mažina nuovargį bei […]

9 gegužės, 2024

Į pabaigą einant pavasario karalienių tulpių žydėjimui Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sode Kaune jas keičia dendrologinių – rododendrų ir […]

7 gegužės, 2024

Lietuvos oro uostai intensyviai atnaujina visą savo transporto parką ir organizuoja elektrinių autobusų pirkimą. Pirmuoju etapu siekiama atrinkti kvalifikuotus autobusų […]

6 gegužės, 2024

60-ojo Tarptautinio poezijos festivalio „Poezijos pavasaris“ laureatu tapo poetas, publicistas Vytautas Kaziela. Jis bus apdovanotas už eilėraščių knygą „Neatsimerk, Viešpatie“. […]

6 gegužės, 2024

Sekmadienio vakarą sausakimšoje Kauno „Žalgirio“ arenoje baigėsi 58-osios tarptautinės sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“. Abi savaitgalio dienas vykusio vieno iš […]

6 gegužės, 2024

Pirmąjį gegužės penktadienį universitete vyko trečioji studentų konferencija „Laisvė kurti“. Šiais metais Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) atkūrimo 35-mečio sukakčiai ir […]

4 gegužės, 2024

Minint Holokausto aukų atminimo dieną (Yom HaShoah) gegužės 5–6 d. Kauno IX forto muziejus kviečia stebėti išskirtinį vaizdo reginį – […]

3 gegužės, 2024

Penktadienį Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse. Jį įrengusios elektromobilių krovimo infrastruktūros tinklo vystytojos „Eleport“ vadovas Lietuvoje ir Baltijos […]

2 gegužės, 2024

Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ toliau tęsia valstybinės reikšmės keliuose esančių tiltų ir viadukų tvarkymo darbus. Artimiausiu metu bus pradėti tiltų […]

26 balandžio, 2024

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda drauge su Lenkijos vadovu Andrzejumi Duda penktadienio popietę Vytauto Didžiojo universitete dalyvavo tarptautiniame forume „Europos […]

25 balandžio, 2024

Trečiadienio vakarą Kauno valstybiniame muzikiniame teatre audringi plojimai skambėjo ne tik artistams, bet ir į sceną žengusiems medikams. Iškilmingai paminėta […]

25 balandžio, 2024

Poetė, literatūrologė ir filosofijos mokslų daktarė Ieva Rudžianskaitė išrinkta šių metų Maironio premijos laureate. Tokiam komisijos sprendimui pritarė šią savaitę posėdžiavusi […]

25 balandžio, 2024

Balandžio 24 d. Mykolo Romerio universitete (MRU) apdovanoti aktyviausių Lietuvos bendruomenių konkurso nugalėtojai. Jau dešimtą kartą vykęs respublikinis konkursas „Bendruomenė […]