vasario 13, 2020
Meilė ne(iš)skaičiuojant, bet skaičiuojant: kiek lietuviai išleidžia Valentino dienai?

Įsimylėjėliai Valentino dieną antrąsias puses dažniausiai džiugina simboliškai – gėlėmis, desertais ar mielais suvenyrais ir staigmenoms įprastai išleidžia nuo 10 iki 30 eurų. Tokius duomenis pateikia finansines paslaugas teikiančios bendrovės „General Financing“ užsakymu atlikta apklausa. Remiantis apklausos duomenimis, didžioji dalis respondentų Valentino dieną per daug neišlaidauja, tačiau yra tokių, kurie savo mylimuosius lepina itin vertingomis dovanomis.

Populiaru ir švęsti, ir ignoruoti

„General Financing“ užsakymu atlikto tyrimo metu apklausus daugiau nei vieną tūkstantį 18–75 metų šalies gyventojų matyti, kad simboliškai Valentino dienos proga pasveikina beveik pusė respondentų, o dažniausiai savo antrąsias puses linkę džiuginti vyrai. Dešimtadalis apklaustųjų savo antrąsias puses stebina pramogomis – SPA malonumais ar šventine vakariene. 8 proc. lietuvių dovanoja kvepalus, kosmetiką, juvelyrinius dirbinius.

Nors beveik pusė apklaustųjų staigmenoms skiria 10–30 eurų, trečdalis apsiriboja suma iki 10 eurų, o ketvirtadalis linkę išleisti daugiau – dovanas perka už 30–50 eurų. 3 proc. respondentų Valentino dienai piniginę praveria dosniau – skiria 70–100 eurų, 1 proc. išleidžia 100–150 eurų, dar 1 proc. – 150–200 eurų.

„Įdomu tai, kad 41 proc. respondentų teigia nedovanojantys nieko arba apskritai nešvenčiantys Valentino dienos. Dažnai galvojama, kad šventinė staigmena turi kainuoti brangiai, tačiau nebūtina persistengti ir Valentino dienos paversti rimtu finansiniu iššūkiu. Juk nebūtina savo antrajai pusei pirkti brangios dovanos, galima tiesiog pagaminti šventinę romantinę vakarienę“, – sako „General Financing“ Klientų sėkmingos patirties vadovas Skirmantas Ketvirtis. Todėl, pašnekovo teigimu, planuojant finansus kiekvienos šventės biudžetą numatyti iš anksto – itin svarbu.

Tai ypač aktualu tiems, kurie dovanų mylimiesiems dairosi paskutinę minutę. Bendrovės „Krinona“, prekiaujančios ir buitine technika, ir grožio priemonėmis, pardavimų vadovo Mindaugo Špoko teigimu, pastarųjų prekių pirkimas Valentino dieną išauga vidutiniškai 25 proc., tačiau tendencija ryški kasmet: jų įsigijimas – atidėliojamas.

„Dažniausiai krepšelio suma svyruoja nuo 20 iki 40 eurų. Pirkėjų mėgstamiausios – plaukų, veido, kūno priežiūros priemonės, parduodamos širdelės formos pakuotėse. Tačiau šių prekių, ypač vyrai, dažniausiai dairosi arba likus keletui dienų iki šventės, arba per pačią Vasario 14-ąją“, – teigia M. Špokas.

Nuo taupomosios sąskaitos iki stiklainio

Finansų ekspertas pabrėžia – Valentino diena iššūkiu piniginei gali tapti tuomet, kai apie dovaną pradedama galvoti šventės išvakarėse.

„Patarčiau pirkinį numatyti prieš keletą mėnesių ir pinigų jam pradėti taupyti iš anksto. . Tuomet vienu kartu neišleisite neplanuotai didelės pinigų sumos ir galėsite nupirkti brangesnę ar solidesnę dovaną. Jei turite taupomąją sąskaitą, įpraskite, gavę pajamas, šalia kaupiamų pinigų saugiai papildomai pervesti ir norimą sumą įvairioms šventėms skiriamoms dovanoms. Jei nutiko taip, kad atsirado nenumatytų išlaidų ar pinigų tiesiog pristigote, tačiau žinote, kad finansine situacija greitu metu vėl taps stabili, galima būtų  pasvarstyti ir apie vartojimo paskolą“, – sako „General Financing“ atstovas.

Pasak S. Ketvirčio, planuojant pirkinius visada praverčia vadinamoji 50–30–20 taisyklė. Tai finansų planavimas, kai 50 proc. pajamų skiriama būtiniausioms išlaidoms, 30 proc. – kintamosioms: malonumų, laisvalaikio, nenumatytiems pirkiniams. Likusi dalis, anot pašnekovo, turėtų gulti į taupymo ir investicijų taupyklę.

„Būdų kaupti pinigus yra daugybė. Pavyzdžiui, klasikinis variantas, kai imate vieną stiklainį, ant jo užklijuojate lapelį „Valentino dienai“, paslepiate nuo mylimojo ir ten kaskart atidedate liekančius grynuosius pinigus. Sąžiningai kaupdami, sutaupysite ne tik gėlėms, bet ir didesniam pirkiniui. Tam galite pasitelkti mobiliąsias programėles – jomis stebėti išlaidas daug paprasčiau, o planuoti biudžetą ypač lengva“, – įsitikinęs „General Financing“ atstovas S. Ketvirtis.

Apklausa atlikta „General Financing“ užsakymu. Ją atliko bendrovė „Spinter tyrimai“ š. m. sausio 20–28 d. Tyrimo metu buvo apklausta 1 015 šalies gyventojų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

 

Apie „General Financing“:

„General Financing“ finansų sektoriuje veikia jau 14 metų, bendrovės paskolų portfelis šiuo metu siekia 70 mln. eurų. „General Financing“ Lietuvoje turi 18 nuosavų skyrių bei daugiau nei 2000 klientų aptarnavimo vietų. Bendrovės paslaugomis 2019 m. pasinaudojo 25 000 klientų.

 

Share Button

Komentarai (0)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


balandžio 6, 2020

Karantino metu ištuštėjus biurams, daugelis darbuotojų laikinai įsikūrė namuose. Taigi darbui iš namų neplanuotai prireikė darbo vietos, kurioje būtų galima […]

balandžio 1, 2020

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį vaizdo konferencijoje su strateginių sektorių atstovais aptarė valstybės pasirengimą užtikrinti patikimą Lietuvos vartotojų aprūpinimą […]

kovo 26, 2020

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir gydymo įstaigos kasdien sulaukia verslo atstovų pasiūlymų padėti kovoje su koronaviruso infekcija (COVID-19), o siūloma […]

kovo 26, 2020

Daugiau kaip milijono šalies gyventojų pensijų santaupas valdantys pensijų fondai yra pasiruošę prisidėti prie Lietuvos ekonomikos gaivinimo plano, į ją […]

kovo 25, 2020

Nežinomybė karantino laikotarpiu dėl ateities daugeliui kelia nemažai nerimo ir finansinių iššūkių. Dar aktualesnis šiuo metu, ekspertų teigimu, tampa asmeninių […]

kovo 25, 2020

Vyriausybei atvėrus kelią kainų reguliavimui vartotojai ne tik nebūtų apsaugoti, bet taptų priklausomi nuo valdžios institucijų, teigia Lietuvos laisvosios rinkos […]

kovo 24, 2020

COVID-19 protrūkis šiandien yra laikomas vienu didžiausių pastarųjų metų pasaulio iššūkių. Epidemija sukaustė nemažai verslo sričių ir pakeitė viruso plitimo […]

kovo 23, 2020

Vyriausybei paskelbus ekstremalią situaciją ir karantiną, dalis įmonių ir organizacijų susidūrė su sunkumais – daugelyje verslo sektorių sudėtinga arba visai […]

kovo 23, 2020

Vilniaus apskrities valstybinė mokesčių inspekcija informuoja, kad kasos aparatus naudojantys mokesčių mokėtojai, kurie dėl Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbtos ekstremalios situacijos […]

kovo 19, 2020

Lietuvoje paskelbus karantiną ir uždarius valstybės sienas, turizmo verslas vienas pirmųjų pajuto sumažėjusio klientų srauto pasekmes. Jau dabar užsienyje esantys […]