6 vasario, 2019

Nuo „Gyvatėlės“ iki šiuolaikinių žaidimų: kaip jie generuoja milijardus

Išmaniesiems telefonams skirti žaidimai nebėra tik vaikiškas užsiėmimas, pasižymintis nesudėtinga grafika ir skurdžiu scenarijumi. Remiantis tyrimų bendrovės „Newzoo“ duomenimis, mobiliųjų žaidimų rinka pernai siekė daugiau nei 60 mlrd. eurų ir tai sudaro maždaug pusę visų kompiuterinių žaidimų sektoriaus generuojamų pajamų. Prie tobulėjančių žaidimų ir vartotojų poreikių prisitaikyti siekia ir išmaniųjų įrenginių gamintojai – „Huawei“ neseniai pristatė „P smart 2019“, gebantį palaikyti net ir 3D žaidimus. Sudėtingą grafiką palaikantys įrenginiai neabejotinai prisidėjo prie mobiliųjų žaidimų išpopuliarėjimo.

Pirmieji žaidimai, tapę hitais

Mobiliųjų žaidimų era prasidėjo praėjusio amžiaus dešimtojo dešimtmečio pabaigoje, kai itin išpopuliarėjo mobilieji telefonai. Tuomet nemaža dalis telefonų turėjo gamintojo įdiegtus standartinius žaidimus, kadangi tiesiog nebuvo virtualių parduotuvių, kur galima jų įsigyti.

Vienas pirmųjų mobiliųjų žaidimų, tapusių legenda, buvo „Gyvatėlė“. Šis žaidimas buvo valdomas įprastos fizinės telefono klaviatūros bei sulaukė itin didelio populiarumo nepaisant savo nesudėtingo siužeto. Taip pat tai buvo ir pirmasis žaidimas, skirtas telefonams, kurį vienu metu galėjo žaisti du žmonės. Tą buvo galima padaryti įrenginius sujungus naudojant infraraudonuosius spindulius.

Kaip pasakoja „Huawei“ Baltijos šalių vartotojų verslo grupės vadovas Yanfei, antrą kvėpavimą mobilieji žaidimai įgavo pasirodžius „Java“ technologijai: „Iškart po šios technologijos pasirodymo 2002-aisiais, atsirado galimybė patiems įsidiegti pageidaujamą žaidimą. Negana to, tuo laikotarpiu pasirodė ir pirmieji telefonai su spalvotu ekranu“.

Pirmasis „Java“ žaidimas buvo kompanijos „Sega“ sukurtas „Sonic“. Šis kūrinys anuomet sugebėjo įrodyti telefonų potencialą – kad šie yra tinkami greitiems veiksmo žaidimams. Dar du to meto žaidimai, tapę tikrais hitais, buvo „Boulingas“ ir „Bejeweled“. Visgi kone labiausiai naujų vėjų į mobiliųjų žaidimų rinką įnešė kompanijos „Namco“ sukurtas „Ridge Racer 3D“ – tai buvo pirmasis rinkoje 3D formato žaidimas, skirtas mobiliajam telefonui.

Žaidimų įvairovė – ir jaunam, ir senam

Tikrasis mobiliųjų žaidimų pakilimas prasidėjo su išmaniųjų telefonų bei jiems skirtų programėlių parduotuvių pasirodymu. „Visa tai atvėrė plačias galimybes greitai, lengvai ir patogiai atsisiųsti įvairias programas ir žaidimus. Pavyzdžiui, 2009 metais pasirodę „Angry Birds“ tapo tikros komercinės sėkmės simboliu“, – kalba Yanfei.

Tą įrodo ir pačių žaidimo veikėjų įsiveržimas į popkultūrą, kadangi „Angry Birds“ pagrindu imta kurti įvairius žaislus, animacines pasakas ar netgi filmus. Kiek vėliau šio hito pėdsakais pasekė ir tokie žaidimai kaip „Fruit Ninja“, „Cut the Rope“ bei „Candy Crush“.

„Mobilieji žaidimai tiesiog pradėjo išnaudoti lietimui jautraus ekrano privalumus, todėl jų sąveika tapo lengva ir intuityvi. Tuo metu ir pati rinka pasikeitė neatpažįstamai, kadangi ne tik vaikai, tačiau ir paaugliai, tėvai bei netgi seneliai ėmė žaisti mobiliuosius žaidimus“, – teigia Yanfei.

Anot jo, galiausiai žaidimas išmaniajame telefone tapo viena iš labiausiai paplitusių pramogų formų, o į jų kūrimą įsitraukė ne tik specializuotos studijos, tačiau ir vaizdo žaidimų grandai.

Svarbiausia – tinkamas įrenginys

Kaip pasakoja Yanfei, norint kokybiškai mėgautis mobiliaisiais žaidimais ir maksimaliai išnaudoti jų galimybes, svarbiausia yra tam tinkamas išmanusis telefonas. Dabartiniai žaidimai telefonams jau netgi siūlo galimybę pasirinkti įrenginio galimybes atitinkančius grafikos parametrus. Atsižvelgdami į tendencijas ir vartotojų poreikius, vis daugiau gamintojų pradeda gaminti galingus išmaniuosius telefonus, turinčius pažangų grafinį procesorių.

„Optimaliam telefono veikimui žaidimų metu reikia išties nemažai resursų. Siekdami palaikyti žaidimus aukštu kadrų dažniu į „P smart 2019“ modelį integravome „Kirin 710“ procesorių, užtikrinantį ir taupų energijos vartojimą. Taip pat šiame telefone integruota „GPU Turbo“ technologija, optimizuojanti grafinio procesoriaus našumą“, – kalba Yanfei.

Vis daugiau šiuolaikinių žaidimų palaiko „GPU Turbo“ technologiją su kuria žaidimo procesas yra sklandesnis, taip suteikiant žaidėjams didesnį pranašumą kovoje su konkurentais. Be to, grafinio procesoriaus optimizavimas energijos suvartojimą žaidimo metu sumažina iki 30 proc., o pats telefonas taip nekaista didelių apkrovų metu.

„Didelis ryškus ekranas, talpi baterija, galingas procesorius ir pažangus grafinis apdorojimas – tai atributai, kuriais turėtų pasižymėti telefonas, galintis patenkinti mobiliųjų žaidimų mėgėjų įgeidžius. Šiuo atveju galima pridurti, kad tokius reikalavimus atitinkantis telefonas nebūtinai priskiriamas flagmanų kategorijai“, – kalba Yanfei.

Migracija į kitas platformas

Pastaruoju metu pastebima tendencija, kad žaidimai, kurie anksčiau įgijo itin didelį populiarumą kompiuterių platformoje, pradedami perkelti į mobiliuosius įrenginius. Su žaidimų kūrėjų pagalba šiandien skirtingos platformos netgi integruojamos tarpusavyje, todėl, pavyzdžiui, „Hearthstone“ kortų žaidime mobiliųjų įrenginių savininkai gali varžytis su žaidžiančiais kompiuteriu.

Tačiau bene didžiausiu pastarųjų metų bestseleriu tapo žaidimas „PlayerUnknown‘s Battlegrounds“ (PUBG), darantis didelę įtaką visai mobiliųjų žaidimų rinkai. Šis kūrinys tapo naujo žaidimų žanro simboliu, kuris itin sparčiai populiarėja pasaulyje.

„Šiame žaidime vienu metu gali varžytis net šimtas žaidėjų, atsiduriančių dideliame žemėlapyje. Kai žemėlapis ima trauktis, tai skatina konkurenciją ir tarpusavio mikrodvikovas. Galiausiai žaidimas baigiasi, kai išlieka tik vienas žaidėjas arba viena komanda“, – aiškina „Huawei“ atstovas. Anot jo, kai kurių ekspertų ir žaidėjų vertinimu mobilioji PUBG žaidimo versija netgi pranoksta įprastiems kompiuteriams ar žaidimų konsolėms skirtą variantą.


25 balandžio, 2024

Atsižvelgdami į ūkininkų nuogąstavimus dėl ES bendrosios žemės ūkio politikos reikalavimų, EP nariai peržiūrėjo šiuo metu galiojančias taisykles ir nusprendė […]

25 balandžio, 2024

Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ Radviliškio rajone, Bebrujų kaime, statys modernų 52,6 mln. eurų vertės „Agrokoncerno grupės“ […]

25 balandžio, 2024

Darbdavys siūlo šalia pagrindinių pareigų padirbėti papildomai? Dažniausias klausimas – ar reikia sudaryti naują darbo sutartį? Ne, nereikia. Dėl darbo […]

24 balandžio, 2024

„Gyvenu Lietuvoje, noriu  suprasti žmones ir aplinką, kurioje gyvenu, jau daug išmokau, tačiau kalbėti dar ne visai drąsu“, – ukrainietė […]

23 balandžio, 2024

Įsibėgėjant pavasariui, keliuose auga susidūrimų su laukiniais gyvūnais skaičius. Tą lemia balandžio mėnesį prasidedanti gyvūnų migracija, kurios metu žvėrys dažniau […]

23 balandžio, 2024

Šių metų duomenimis, „Android“ išlieka populiariausia operacine sistema pasaulyje, todėl jos atnaujinimų laukia milijonai vartotojų. Nors iki oficialaus „Android 15“ […]

Gintarė Skaistė
22 balandžio, 2024

Finansų ministrė Gintarė Skaistė Jungtinių Amerikos Valstijų investuotojams Vašingtone pristatė Lietuvos „Fintech“ sektoriaus privalumus, tolesnę augimo kryptį ir pakvietė investuoti […]

Liubov Yarmoshenko nuotr.
22 balandžio, 2024

Demografinė situacija verčia keisti požiūrį į vyraujančią situaciją darbo rinkoje penkiasdešimtmečių ir šešiasdešimtmečių atžvilgiu. Užimtumo tarnyba pasidomėjo Lietuvos įmonėse ir […]

22 balandžio, 2024

Naujuoju „Švyturys-Utenos alus“ bei „Carlsberg“ Baltijos šalių finansų direktoriumi tapo Povilas Velička. Jis pakeitė šioje įmonėje daugiau kaip 23 metus […]

22 balandžio, 2024

Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. […]

22 balandžio, 2024

Lietuvos pašto (LP) pajamos 2023 m. siekė 14,4 mln. eurų, o pelnas – 5,1 mln. eurų, praneša generalinis direktorius Rolandas Zukas. […]

22 balandžio, 2024

Balandžio 22 d. Inovacijų agentūra pradeda registraciją į trečius metus iš eilės vyksiančią verslumo įgūdžių programą „Startuok nuo 50+“. Ši […]

22 balandžio, 2024

Technologijų bendrovė „Wolt“ pradeda teikti reklamos paslaugą „Wolt Ads“, skirtą platformos partneriams ir tarptautiniams prekės ženklams. Numatyta, kad reklamą užsakantys […]

Vidmantas Janulevičius. ELTA / Dainius Labutis
20 balandžio, 2024

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vadovas Vidmantas Janulevičius teigia, kad šalies verslus jungiančios organizacijos pritaria 1 proc. pelno mokesčio ir pridėtinės […]

20 balandžio, 2024

 Seimo „valstiečių“ frakcijos nariai siūlo nustatyti, kad maitinimo sektoriui vėl būtų taikomas lengvatinis 9 procentų pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas […]

19 balandžio, 2024

Pristatyta pirma lietuviška iš saulės pagamintą elektrą kaupianti išmanioji baterija „Nova“, kurią jau gali įsigyti gaminantys buitiniai vartotojai ir smulkus […]

19 balandžio, 2024

„Telia“ per pirmuosius tris šių metų mėnesius užkirto kelią 2,6 mln. atakų, nutaikytų į Lietuvos mobiliojo ryšio abonentus. Apsaugoti vartotojus […]

19 balandžio, 2024

Kauno miesto merui Visvaldui Matijošaičiui priklausančiai „Vičiūnų grupei“ pavyko parduoti Kaliningrade esančią gamyklą. Tai teigti leidžia tiriamosios žurnalistikos centro „Siena“ […]

19 balandžio, 2024

Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas lankėsi žemės ūkio kooperatyvo „Lumpėnų Rambyno“ karuselinės melžimo aikštelės atidarymo renginyje. Šis penkis ūkius vienijantis […]

Elena Leontjeva / LLRI nuotr.
17 balandžio, 2024

Jei 1950-aisiais parama populistinėms jėgoms svyravo ties 10 proc., 2023 m. išaugo iki beveik 27 proc., rodo švedų analitinio centro […]