22 vasario, 2021
Lietuvos statistikos departamentas

Pandemija kausto ir prekybą degalais: buvo dienų, kai nepardavė nė litro

Gruodžio viduryje sugriežtinus karantiną ir įvedus ribojimą keliauti iš vienos savivaldybės į kitą, smarkiai sumažėjusį žmonių judėjimą užfiksavo ne tik „Google“ įrenginiai.

Akivaizdžiai sumažėjęs gyventojų mobilumas matomas ir nagrinėjant pernykštę mažmeninės prekybos įmonių apyvartą, kurios duomenis skelbia Statistikos departamentas.

Pasak departamento Trumpojo laikotarpio verslo statistikos skyriaus vyriausiosios specialistės Alinos Ramaškevičienės, praėjusieji metai degalų pardavėjams buvo išskirtiniai. 

Mažmeninė prekyba automobilių degalais gruodį, palyginti su lapkričiu, vėl smuko – šįkart 8,3 proc.

Degalais prekiaujančių įmonių apyvarta, palyginti su 2019 m. gruodžiu, susitraukė 11,4 proc. „Sumažėjęs degalų pardavimas per metus 2 proc. aptirpdė ir visą šalies mažmeninės prekybos apyvartos augimą“, – pastebėjo A. Ramaškevičienė.

Specialistė teigė, jog kiekvienais metais automobilių degalų prekybos apimtis tik didėdavo. „Paprastai augimas siekdavo apie 5–6 proc., o gruodį degalų pardavimai dar labiau didėdavo, nes prieš šventes ir per jas žmonės gerokai daugiau keliaudavo, lankydavo artimuosius, draugus. Šįkart matome visiškai priešingą vaizdą“, – kalbėjo departamento atstovė.

Tiesa, dar didesnį smūgį šalies degalinės patyrė per pirmąjį karantiną, pavasarį.

„Buvo degalinių, kurios per kelias dienas nepardavė ne litro degalų“, – buvusius griežtus apribojimus per praėjusių metų Velykas prisiminė Lietuviškų degalinių sąjungos vykdantysis direktorius Vidas Šukys.

Statistikos departamento duomenimis, į didžiausią duobę degalų pardavėjai buvo įsmukę praėjusį balandį. Tuomet prekyba, palyginti su atitinkamu mėnesiu 2019 m., buvo kritusi net 26,5 proc.

Pasak V. Šukio, per pirmąjį karantiną šalyje sumažėjęs prekių pervežimas buvo jaučiamas ir vėliau. Prie sumenkusių degalų pardavimų esą prisidėjo ir apmiręs vietinis turizmas, ir atsiradusi baimė keliauti kur nors toliau. 

Neigiamą įtaką degalų pardavimams, aišku, turėjo ir tai, jog rudenį nemažai gyventojų vėl pradėjo dirbti nuotoliniu būdu, o uždarius mokyklas bei darželius, tėvams nereikėjo vežioti vaikų. „Rudenį vėl įvestas karantinas dar labiau pablogino situaciją. Be to, gruodį pardavimai mažėjo ne tik dėl karantino, bet ir dėl naujos tvarkos prekiaujant dyzelinu“, – aiškino V. Šukys.

Šią žiemą gamintojai į degalus privalėjo įmaišyti 7 proc. biopriedų. „Dėl to dyzelinas mūsų šalyje, palyginti su Latvija ar Lenkija, brango. Tai skatino tranzitu per Lietuvą keliaujančius vairuotojus piltis kurą kitur ir praradimai išties buvo nemenki“, – sakė degalinių verslo atstovas.

V. Šukio teigimu, didesnis nei įprastai degalų pardavimų sumažėjimas gali atsispindėti ir sausio bei vasario mėnesio statistikoje, nes į žieminius degalus vis dar privaloma įmaišyti brangesnių biopriedų.

Nieko gero Lietuviškų degalinių sąjungos vadovas nesitiki ir dėl žadamų karantino sušvelninimų. „Žiemą merdi nemažai verslų. Normaliu metu žieminė degalų apyvarta bet kokiu atveju nukrisdavo 30 proc. ir degalinės „uždirbdavo“ nulį arba „eidavo“ į minusą, tikėdamosis, kad atsigriebs pavasarį. Bet jei išliks dabartinė situacija, kai kas gali ir neatsigriebti“, – liūdnai juokavo V. Šukys.

Jis tikino, jog kol kas apie gresiančius bankrotus sąjungos nariai dar nekalba, tačiau nuotaikos prastos: „Anksčiau degalinės turėdavo įvairių papildomų pajamų šaltinių – prekiaudavo kava, sumuštiniais. Dabar dėl karantino ir šie papildomi versliukai yra sunykę, o staiga sugalvoti kitokių pajamų šaltinių specializuotoms degalų prekybos įmonėms nėra taip paprasta“.

Prie visų degalais prekiaujančių įmonių bėdų dar prisidėjo ir pernai kritusios degalų kainos. „Anksčiu tokių situacijų net blogiausiame sapne nebuvome matę“, – pripažino V. Šukys.

Statistikos departamento duomenimis, dyzelinių degalų (B7) vidutinė kaina pernai sausį buvo 1,19 EUR už litrą, o gegužę nukrito iki 0,91 EUR.

Praėjusių metų gruodį vidutinė dyzelino kaina siekė 1 EUR. Litras benzino (A-95) pernai sausį vidutiniškai kainavo 1,25 EUR, gegužę – 1 EUR, praėjusį gruodį – 1,09 EUR.

Vertinant degalų kainų pokyčius, didžiausias jų kritimas buvo balandį, gegužę ir birželį. Gegužę degalų kaina, palyginti su atitinkamu mėnesiu 2019 m., nukrito 22,4 proc.

Komentarai (0)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


8 kovo, 2021

Šiuo metu energinio naudingumo sertifikatas privalomas visiems naujai statomiems pastatams – prieš atliekant visas statybos užbaigimo procedūras, pastatas turi būti […]

8 kovo, 2021

Telšių regiono atliekų tvarkymo sistema atlieka kertinį vaidmenį užtikrinant šio krašto ir jo gyventojų gerovę. Deja, Telšių regiono atliekų tvarkymo […]

8 kovo, 2021

Radviliškio rajono savivaldybėje Radviliškio rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo komisijos nariai verslininkai, Savivaldybės ir administracijos vadovai, atsakingų skyrių vedėjai […]

4 kovo, 2021

Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) Centrinė tyrimų valdyba kartu su visomis teritorinėmis valdybomis atlieka didelės apimties ikiteisminį tyrimą, kuriuo siekiama nustatyti, […]

4 kovo, 2021

Biuro baldų gamybos ir prekybos įmonė „Narbutas International“ plečiasi – Ukmergėje statomas naujas 21 800 kv. metrų gamyklos pastatas. Investuojamos […]

28 vasario, 2021

Lietuva remia Lenkijos ir kitų Via Carpatia šalių siekį visą Via Carpatia maršrutą, kurio dalis yra ir Lietuvoje, prie rytinės […]

Vėjo jėgainė
26 vasario, 2021

Didžiausias vėjo energijos gamintojas Baltijos šalyse „Enefit Green“ praėjusiais metais Lietuvos teritorijoje veikiančiose vėjo jėgainėse pagamino 468 gigavatvalandžių (GWh) elektros […]

26 vasario, 2021

Bėgant amžiams viskas keičiasi. Buvo laikų, kai mirusio žmogaus palaikai buvo deginami, vėliau, krikščionybės laikotarpiu prigijo palaikų užkasimas į žemę. […]

26 vasario, 2021

Švaros priemonių svarba šiuolaikiniame pasaulyje vis labiau auga. Rankų dezinfekciniai skysčiai, vienkartinės pirštinės ir kitos priemonės tampa nauja kasdienybe. Būtent […]

24 vasario, 2021

Lietuvos merai kreipiasi į aukščiausius šalies vadovus ragindami imtis politinės lyderystės ir leisti savivaldybėms pasinaudoti unikaliomis Europos Sąjungos (ES) suteiktomis […]

Živilė Kriščiūnė
23 vasario, 2021

Lietuvos pozicijas įvairiuose tarptautiniuose reitinguose žemyn vis dar smukdo verslui tenkanti administracinė našta. Pagal šį kriterijų 2019 m. Pasaulio konkurencingumo […]

grindinio trinkelės
23 vasario, 2021

Rodos, atlikdami kapitalinį remontą ar statydami naują namą nuo pamatų, padarėte visą kalną darbų, ir, vainikuodami pabaigtuves, galėtumėte atsikvėpti, tačiau […]

22 vasario, 2021

Nesunku pastebėti, kad jei nuspręsite nors šiek tiek pagražinti savo namus arba paversti juos dar patogesniais bei saugesniais nei šiuo […]

Lina Paškevičiūtė
22 vasario, 2021

Ar įsivaizduojate tėvus, kurie savo gyvenimo santaupas atiduodami vaikui sakytų: „išsiasfaltuok kiemą“. Turbūt ne, greičiau jie sakytų: „Mokykis, žinių ant […]

19 vasario, 2021

Perėjimas prie paskirstyto pelno apmokestinimo augintų investicijas ir padėtų ekonomikai kuo greičiau atsigauti po krizės, skelbia Lietuvos laisvosios rinkos institutas […]

Ekonomistė Margarita Starkevičiūtė
18 vasario, 2021

ES po diskusijų ir aptarimų, kuriuose dalyvavo Lietuvos prezidentas, Vyriausybės atstovai, Seimo nariai ir išrinkti Lietuvoje Europos parlamento nariai patvirtino […]

17 vasario, 2021

2018 m. spalio 26 d. Europos komisijos patvirtintame tarpvalstybinio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo sprendime nurodyta, kad iki 2025 m. gruodžio […]

17 vasario, 2021

Kaip ir kiekvienos įmonės, taip ir UAB steigimas nėra lengvas ir greitas procesas, tačiau specialistai pasirūpins, kad viskas vyktų greičiau […]

17 vasario, 2021

„Pragma“ yra pažangus verslo valdymo ir įmonės buhalterinės apskaitos programų projektas. Norint, kad įmonės veikla vyktų nepriekaištingai ir pasiektumėte geresnius […]

17 vasario, 2021

Reikalingos modernios, dar didesnį efektyvumą leidžiančios pasiekti konvekcinės krosnys? Baltic Food Technologies užtikrins itin platų aukštos kokybės maisto pramonės įrenginių, […]