22 rugsėjo, 2015
Raimonda Mikalčiūtė / 15min.lt

Smagi pramoga – kelionė drezina: kokiu greičiu važiuosi, priklausys tik nuo tavo rankų stiprumo

„Kas tokia?“ – šis klausimas bent jau tyliai galvoje nuskamba visiems, kurie pirmą kartą išgirsta keisto prietaiso pavadinimą „drezina“.

Geležinkeliečiams ir geležinkelio technikos entuziastams šis žodis neskamba kaip burtažodis. Savaeigį arba rankomis varomą geležinkelio vežimėlį, skirtą važiuoti bėgiais ir nedideliais atstumais pervežti geležinkeliečius jie matę ir išbandę ne kartą.

Kaimyninėje Estijoje jau nevienerius metus organizuojamos ir drezinų varžybos.

Lietuvoje to nėra, nes čia trūksta uždarų ir nenaudojamų geležinkelio ruožų.

Vis dėlto entuziastai puoselėja slaptą viltį, jog drezinų „judėjimas“ atgims ir jomis galės pasivažinėti netradicinių pramogų Lietuvoje ieškantys turistai – užsieniečiai ir patys lietuviai.

Būrelis jų išmėginti tokią pramogą galėjo rugsėjo 20 dieną Kaune, Šančiuose, vykusioje šventėje.

Pasivažinėjimą drezina jiems dovanojo kelionių organizatorius Udrius Armalis, kuris jau daug metų „serga“ geležinkeliu – domisi viskuo, kas su juo susiję. Nieko keisto, jog prieš keletą metų jis įsigijo estišką dreziną.

„Estijoje jau eilę metų organizuojamas drezinų ralis, kuriame dalyvauja 12-13 komandų. Per porą dienų drezinomis jie nuvažiuoja apie 100 km. Pernai ten dalyvavau kaip žiūrovas, tad turėjau progą pamatyti, kaip viskas vyksta: dalyviai ne tik važiuoja bėgiais, tačiau ir turi įveikti įvairias užduotis.

Būna tikrai linksma. Kiek žinau, prieš kelet metų ten dalyvavo ir Lietuvos geležinkeliečių komanda“, – sakė U.Armalis.

Kas ta drezina? Anot pašnekovo, tai geležinkeliečių darbo priemonė – lengvas vežimėlis, skirtas patogiai pasiekti vieną ar kitą geležinkelio vietą.

Didžioji dalis šiuolaikinių drezinų turi variklius, rankinės (tokią turi ir U.Armalis – aut. past.) paprastai naudojamos pramogoms. Į kauniečio dreziną telpa 6-7 žmonės. Su drezinomis greit nepalakstysi: didžiausias greitis, kurį yra pasiekęs U.Armalis su savo „vagonėliu“, buvo 29 km/val.

„Vidutinis rankinių drezinų greitis 9 km/val. Su varikliu galima pasiekti iki 45 km/val.“, – aiškino geležinkelio technikos gerbėjas.

Anot jo, lietuviams tokie dalykai nelabai įdomūs. Tiesa, entuziastų yra – jie susibūrę į grupes, kurios ir vyksta į tokius renginius, kaip drezinų ralis Estijoje, taip pat puoselėja viltį kuo kažką panašaus suorganizuoti ir Lietuvoje.

U.Armalis neabejoja, jog pramoginės kelionės drezina domintų užsieniečius.

„Prieš 6 metus kelionę drezina darėme vokiečiams Latvijoje. Ten yra daugiau nenaudojamų geležinkelio ruožų – jais ir keliavome. Iš esmės paruošėme specialią programą, kurios metu drezina per dvi dienas įveikėme 80 km“, – sakė pašnekovas.

Šiuo metu Lietuvoje yra kelios drezinos, kurias būtų galima „įdarbinti“ turizmo tikslams. Tačiau trūksta geležinkelio ruožų, kuriais būtų galima saugiai važiuoti.

„Visi ruožai pas mus nuolat naudojami, tad važiuojant drezina kažkurią vietą tuo metu tektų specialiai uždaryti“, – sakė U.Armalis.

Vis dėlto šventė Šančiuose, buvusio „Drobės“ fabriko teritorijoje, kurioje eina krovinių pervežimui naudojamas geležinkelio ruožas, įrodė, jog tereikia noro ir kelionė drezina įvyksta.

„Aš manau, kad Kaune tikrai galėtų atsirasti toks turistinis maršrutas. Pavyzdžiui, nuo Kauno geležinkelio stoties iki „Šančių rampos“, kuri kauniečiams puikiai žinoma, tęsiasi maždaug 5 km ruožas, kuriuo ir būtų galima važinėti drezina.

Kelionė pirmyn ir atgal truktų maždaug 45 min. Tačiau greta to būtų galima pasiūlyti ir kitų įvairių pramogų“, – teigė U.Armalis.

Dar vienas ruožas, kurį būtų galima išnaudoti tokiam turistiniam maršrutui, yra Aleksote, netoli S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo. „Tai vienintelis  ruožas Baltijos šalyse, kur geležinkelis kerta pakilimo taką“, – atkreipė dėmesį pašnekovas.

Turistai drezina galėtų riedėti ir Šančiuose, jau minėtoje buvusio „Drobės“ fabriko teritorijoje.

U.Armalis įsitikinęs: pasaulyje populiarus ir turistams patrauklus geležinkelio turizmas Lietuvoje per mažai išnaudojamas.

„Pas mus užsieniečiams įprasta siūlyti aplankyti 5 objektus.

Tačiau aš tikiu, kad situacija keisis. Tad laikas dėlioti įdomesnius maršrutus“, – sakė pašnekovas.

Panašaus tipo drezinas yra įsigijęs „Siaurojo geležinkelio klubas“ – jas ketinama „paleisti“ nebenaudojamoms siaurojo geležinkelio ruožams atgaivinti.

Na, o Šančiuose vykęs pasivažinėjimas drezina buvo ne tik Šančinių šventės dalis, bet ir U.Armalio vadovaujamos kelionių agentūros „Superkeliones.lt“, šiemet mininčios 14 metų sukaktį, dovana kauniečiams.

Jo metu išbandyti mažai žinomą įrenginį ryžosi ir Kaune viešėję žurnalistas Edvardas Žičkus bei dainininkė Ingrida Kazlauskaitė.

 


29 balandžio, 2025

Septyniems Lietuvos paplūdimiams suteikta teisė šią vasarą iškelti Mėlynąsias vėliavas – švarios ir saugios aplinkos simbolius. Apie tokį sprendimą Lietuvą […]

24 balandžio, 2025

2025 m. kovo 21 d. Lietuvos futbolo rinktinė pradėjo atranką į 2026 m. FIFA pasaulio futbolo čempionatą. Rungtynės Varšuvoje baigėsi […]

23 balandžio, 2025

Balandžio 23-ąją, tikrąją Jurginių dieną, Pasakų parke suskambo vaikų juokas, dainos ir pavasario šauksmas – čia susirinko būrys mažųjų palangiškių, kad […]

Nugalėtojų taurė keliama į viršų
23 balandžio, 2025

Balandžio 22 dieną Ringaudų daugiafunkcėje sporto aikštelėje įvyko pirmasis mergaičių futbolo turnyras „Ringaudų taurė 2025“, kuriame varžėsi penkios komandos: dvi […]

21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

Daugyvenės kultūros istorijos muziejaus-draustinio Burbiškio dvaro istorijos muziejuje (Radviliškio r.), artėjant tradiciniam festivaliui „Tulpių žydėjimo šventė“, žiedus išskleidė ir saulei […]

16 balandžio, 2025

Europos kino akademija paskelbė papildžiusi Europos kino kultūros lobių (Treasures of European Film Culture) sąrašą dar vienuolika Europos kinui svarbių […]

16 balandžio, 2025

Elektriniai dviračiai (e-dviračiai) pastaraisiais metais išpopuliarėjo neįtikėtinai sparčiai, tapdami ne tik madinga naujove, bet ir itin universalia transporto bei laisvalaikio […]

16 balandžio, 2025

LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link” Velykų atostogų laikotarpiu kviečia traukiniauti ir vykdo specialią akciją – balandžio 20–27 d. […]

9 balandžio, 2025

Šiandien surengtoje spaudos konferencijoje pristatyta 2026 m. Lietuvos moksleivių dainų šventės tema, kūrybinės grupės ir svarbiausios įsibėgėjančio pasiruošimo detalės. Šventė […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

30 kovo, 2025

Panevėžys garsus ne tik Čičinsko kepsniu, Raseiniai – ne tik Viduklės koldūnais, Trakai – ne tik kibinais, o Telšiuose skanaujami […]

Pavel Kulikov nuotr.
26 kovo, 2025

Šį savaitgalį į Lietuvos jūrų muziejų atgabenti pirmieji šiemet pajūryje rasti išsekę Baltijos pilkųjų ruonių jaunikliai: vienas iš Smiltynės, kitas […]

25 kovo, 2025

Tobulai lygūs, glotnūs ir sveikai atrodantys plaukai – daugelio merginų svajonė. Tačiau kasdienis plaukų tiesinimas karštais įrankiais vargina ir ilgainiui […]

21 kovo, 2025

Ignalinoje, Lietuvos žiemos sporto centre, pastaruoju metu daug sportinio veiksmo. Vyksta rajono, Lietuvos, Baltijos taurės slidinėjimo, biatlono varžybos, čempionatai. Nors […]

21 kovo, 2025

Papildytoji realybė (AR) vis dažniau tampa transformuojančiu įrankiu sporto lažybų ir esporto pramonėje. Integruodamos AR technologiją į lažybų patirtį, tokios […]

18 kovo, 2025

Pirmadienį duris atvėrė naujasis Lazdijų sporto centras, praneša Lazdijų rajono savivaldybė. „Lazdijų krašto vaikai, jaunimas ir visi sportuojantys tinkamų sąlygų […]

17 kovo, 2025

Jau visai netrukus, kovo 19 d., Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvers naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du […]

14 kovo, 2025

Pavasaris – pats metas pradėti bėgioti! Orai šyla, saulė šviečia – viskas atrodo puikiai, kol… bum! Po pirmų bėgimų skauda […]

5 kovo, 2025

2024-25 m. Eurolygos reguliariajame sezone komandoms lieka sužaisti po septynerias rungtynes. Skaičiuojama, jog norint patekti į įkrintamąsias, reikia turėti bent […]

Regionų naujienos