Švedija ir Suomija mato perspektyvų „Vikingo“ projekte
„Vikingo“ projekto nare netrukus gali tapti bendrovė „Green Cargo“, Švedijos nacionalinė krovinių vežėja geležinkeliais, o su Suomijos bendrove „Steveco“ jau derinamos bandomųjų vežimų į Turkiją detalės. Manoma, kad pirmasis reisas galėtų vykti dar šį rugsėjį.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių ekspedijavimo departamento „LG ekspedicija“ atstovai praėjusią savaitę lankėsi Švedijoje ir Suomijoje.
Susitikime su nacionaline Švedijos krovinių vežėja „Green Cargo“ buvo pateiktos visos projekto „Vikingas“ detalės, supažindinta su jo galimybėmis ir atsakyta į klausimus. „Green Cargo“ pareiškė norą užpildyti paraiškos formą bei pateikti oficialų prašymą visiems „Vikingo“ dalyviams dėl galimybės tapti projekto nare.
Vizito Švedijoje metu įvyko susitikimas ir su verslo įmonėmis, besidominčiomis galimybėmis pervežti popieriaus celiuliozę iš Baltarusijoje baigiamų statyti fabrikų. Pastarųjų statybai būtinų medžiagų gabenimą iš Kinijos per Klaipėdą taip pat organizavo „LG ekspedicija“.
Suomijoje „LG ekspedicija“ kartu su bendrove „Steveco“, neseniai šioje valstybėje paskirta „Vikingo“ operatore, aplankė vietos kompanijas, užsiimančias medienos, popieriaus rulonų ir celiuliozės eksportu. Dalį šio eksporto sudaro jūriniai bei sausumos pervežimai į Turkiją. Įmonėms pasiūlyta galimybė krovinius į Turkiją gabenti „Vikingu“. Šiuo metu derinamos bandomųjų vežimų detalės.
Pastaruoju metu Suomija vis daugiau produkcijos siunčia į Vakarinę Kinijos dalį, tad pervežimai geležinkeliais jiems tampa pakankamai patrauklia alternatyva.
Konteinerinis traukinys „Vikingas“ yra bendras Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos, Rumunijos, Moldavijos ir Gruzijos geležinkelių projektas, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. „Vikingu“ vežami universalūs ir specializuoti konteineriai.
2015 m. pirmąjį pusmetį „Vikingu“ pervežta beveik 19500 TEU konteinerių arba 2 proc. daugiau nei tą patį laikotarpį 2014-aisiais.