rugsėjo 6, 2019
Erika Jocytė
Tomas Ramanauskas: socialinė atsakomybė tapo mada

Jei įmonės socialinė atsakomybė primena estetišką etiketę, kuri perklijuojama kas kelis mėnesius ar metus atsižvelgiant į laikmečio madas – tai nėra tikro socialiai atsakingo verslo požymis, įsitikinęs komunikacijos agentūros „New!”, ženklodaros studijos „Godspeed branding” ir socialinių tinklų agentūros „SuperYou” įkūrėjas ir kūrybingumo dėstytojas Tomas Ramanauskas. Komunikacijos specialisto įsitikinimu, socialinė atsakomybė turi būti rimtas, ilgalaikis, pamatines įmonės vertybes atspindintis įsipareigojimas.

„Skamba keistai, bet socialinė atsakomybė tapo mada – neaišku, ar taip nutiko verslui ieškant lengvesnių būdų atkreipti dėmesį, ar dėl nuoširdžių bandymų keisti pasaulį. Kūrybiškumo festivalyje „Kanų liūtai“ šiemet net buvo šaipomasi, kad apdovanojimų negaus jokie reklamos darbai, neliečiantys socialiai jautrių temų – kūrybiška šokolado gamintojos reklama neverta prizo, jei ji nekalba apie lyčių lygybę ar globalų atšilimą“, – sako T. Ramanauskas.

Komunikacijos agentūrų įkūrėjo teigimu, įmonės tikrai neprivalo nutylėti informacijos apie vykdomas socialiai atsakingas veiklas. Tačiau tokia komunikacija negali apsiriboti viena ar keliomis trumpalaikėmis kampanijomis: „Jei kalbi apie socialiai jautrias problemas – turinio prasme privalai būti preciziškai atidus, o komunikacija privalo būti ilgalaikė“.

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, skatindama aktyvesnį socialiai atsakingo verslo ir vartotojų dialogą, inicijavo kampaniją „Ne tik sau“. Jos metu į diskusiją apie įmonių socialinę atsakomybę kviečiami įsitraukti ne tik verslininkai, bet ir gyventojai. Svetainėje www.netiksau.lt gyventojai kviečiami teikti idėjas, kokių socialiai atsakingų veiklų galėtų imtis jų regione veikiančios įmonės.

Komunikacijos specialistas T. Ramanauskas pabrėžia, kad socialinė atsakomybė pirmiausia turėtų atspindėti pamatines pačios įmonės vertybes.

„Deja, dažnai socialinė veikla tebūna etiketė, laikinai priklijuota prie naujų madų ar tendencijų. Ne vienas prekės ženklas jau yra nusvilęs, bandydamas dirbtinai prisitaikyti prie aktualijų. Socialinės atsakomybės komunikacija turi būti labai pamatuota, pagrįsta – šioje srityje po suvaidinto nuoširdumo kauke labai lengva įžvelgti slypintį cinizmą“, – teigia komunikacijos agentūrų vadovas.

Share Button


kovo 27, 2020

Atrasti efektyvų biotechnologijų pritaikymą, prasmingai įdarbinti dirbtinį intelektą, spręsti inžinerinius uždavinius, taikant eksperimentinius modeliavimo metodus, o gal tiesiog virtuoziškai „transliuoti“ […]

kovo 27, 2020

Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos (NVSPL) duomenimis, šiuo metu Lietuvoje patvirtinti 345 užsikrėtimo koronavirusine infekcija (COVID-19) atvejai. Šie duomenys surinkti […]

kovo 26, 2020

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir gydymo įstaigos kasdien sulaukia verslo atstovų pasiūlymų padėti kovoje su koronaviruso infekcija (COVID-19), o siūloma […]

kovo 26, 2020

Kreipiamės į jaunimą (pilnamečius asmenis) ir į visus, galinčius visuomeniškai prisidėti prie ekstremalios situacijos suvaldymo. Kviečiame savanoriauti ir prašome pagalbos […]

kovo 25, 2020

Į interneto erdvę persikeliant mokytojams ir vaikams gamtininkų sukurta nemokama jaunųjų gamtos reindžerių platforma sparčiai populiarėja. Per savaitę platformoje apsilankė […]

kovo 25, 2020

Vyriausybei atvėrus kelią kainų reguliavimui vartotojai ne tik nebūtų apsaugoti, bet taptų priklausomi nuo valdžios institucijų, teigia Lietuvos laisvosios rinkos […]

kovo 25, 2020

Priešakinėse linijose su koronavirusu kovojantiems medikams stingant apsaugos priemonių, gydymo įstaigas šiandien pasiekė daugiau kaip 15 000 daugkartinių kaukių. Įvairios […]

kovo 25, 2020

Nuo šiol pacientai, kurių ėminiai dėl koronaviruso (COVID-19) paimti mobiliuosiuose punktuose  ir jiems patvirtinta ši infekcija, atsakymą gaus iš Karštojoje […]

kovo 25, 2020

Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos 2020-03-25 11 val. duomenimis, Lietuvoje patvirtinti 255 užsikrėtimo koronavirusine infekcija (COVID-19) atvejai. Šie duomenys surinkti iš […]

kovo 25, 2020

Mieli Lietuvos žmonės, Turbūt pirmą kartą nuo šios COVID-19 sukeltos krizės pradžios nebeužtenka tik epidemiologinių ar medicininių žinių. Nebeužtenka tik […]