2 liepos, 2019

Vienas kemperis, du gamintojai. Kurio įtaka didesnė?

Kelionės kemperiais populiarėja – Lietuvoje namelius ant ratų nuomojančios įmonės džiaugiasi užsakymais visai vasarai, o juos gaminančios įmonės visame pasaulyje nesiskundžia darbo trūkumu. Kas juos daro tokiais populiariais? Priežasčių yra daugiau nei viena, tačiau bene svarbiausia – pačių namelių ant ratų universalumas ir pritaikomumas įvairioms kelionėms.

„Svarbu suprasti, kad kemperiai turi du kūrėjus. Pirmasis, žinomas komercinio transporto priemonių gamintojas, tiekia platformą – rėmą su varikliu, važiuokle ir pakaba, o pats namelio ant ratų gamintojas užkelia ant jos sienas bei sukuria vidaus įrengimą. Įtaką kemperio praktiškumui, ekonomiškumui ir patikimumui turi abu kūrėjai, tačiau ta įtaka skirtinga – platformos gamintojo atsakomybė kur kas didesnė“, – teigia „Fiat Professional“, populiariausio pasaulyje kemperių platformų gamintojo, „Autobrava Motors“ pardavimų vadovas Lietuvoje Arnoldas Ardzevičius.

Populiariausia platforma

Pati populiariausia namelių ant ratų platforma yra gaminama „Fiat“ – ją naudoja daugiau nei 50 įmonių, tarp jų ir puikiai visame pasaulyje žinomos „Adria“, „Carthago“, „Hymer“. Bene didžiausias šių platformų išskirtinumas yra universalumas – vien „Fiat Ducato“ gali turėti 6 kėbulo ilgius, 5 ratų bazes ir 3 aukščius, o salono tūrių pasirinkimas – nuo 8 iki 17 kub. m. Iš viso – apie 600 skirtingų modifikacijų, kurią kiekvienas gamintojas kaip „Adria“ pasirenka pagal savo poreikius ir sugebėjimus.

Kemperiams nėra naudojamos mikroautobusų platformos – jos turi būti modifikuotos kitokiam svorio paskirstymui, važiavimo apkrovoms ir kitoms specifinėms ypatybėms. Pavyzdžiui, jiems reikalinga didelė galinė tarpvėžė – atstumas tarp dviejų galinės ašies ratų. Kuo ji didesnė, tuo transporto priemonė stabilesnė, o salone – daugiau erdvės. Čia yra vienas pagrindinių „Ducato“ išskirtinumų – šios platformos atstumas tarp galinių ratų yra net 1 980 mm, didžiausias visame segmente.

Prošvaisos – aukščio tarp žemės ir žemiausios kėbulo dalies – dydis kemperiams nėra toks aktualus, nes jie nėra naudojami bekelėse, o įvažiuoti į kempingus ar įveikti greičio ribojimo kalnelius užtenka vos keliolikos centimetrų. Todėl platformų gamintojai siekia, kad prošvaisa nebūtų didelė – tai padidina stabilumą, važiavimo ekonomiškumą, tačiau būtina rasti gerą balansą tarp nedidelio atstumo nuo žemės iki kėbulo ir komforto bei apkrovos – kemperiai sveria daug, o jų leistina apkrova turi likti didelė.

Aukščiausio lygio ekologija

Bene svarbiausia bet kokios transporto priemonės, o taip pat ir namelio ant ratų dalis – variklis. Pakankamai galingas, ekonomiškas ir patikimas – trys kriterijai, kuriuos suderinti siekia visi platformų gamintojai. „Fiat“ kemperių varikliai ir šioje vietoje turi gerus parametrus: jie atitinka naujausius ekologinius standartus „Euro 6d-TEMP“, pasiekia nuo 120 iki 180 AG, o techninis aptarnavimas būtinas kas 48 tūkst. km, arba 2 metus.

Skaičiuojama, kad vienas „Euro 1“ taršos standartus atitinkantis kemperis į aplinką išmeta maždaug tiek pat emisijų kiek pusšimtis „Euro 6“, ir tiek pat azoto oksidų, kiek keturiolika „Euro 6“.

Ekologija kemperiams itin svarbi, nes jie dažnai naudojami įspūdinguose gamtos kampeliuose, kuriuos kiekvienas keliautojas nori palikti švarius. Be to, tai turi įtaką ir mokesčiams – į kai kurių Europos miestų centrines dalis įvažiuoti su „Euro 4“ standartus atitinkančia transporto priemone kainuoja gerokai daugiau nei su „Euro 6“.

Vairuotojo komfortas

Paprastai svarbiausia kemperio dalimi laikomas visas gyvenamojo ploto išplanavimas, jo komfortas stovint, pritaikomumas įvairiems sezonams – galimybė nustatyti skirtingą klimatą vairuotojo vietoje ir salone, užsakyti papildomą šildytuvą žiemoms. Tačiau kemperiai sukurti tam, kad judėtų ir todėl vairuotojo komfortas yra ne ką mažiau svarbus.

Platformos gamintojai tiekia ne tik pačią bazę, variklius, bet ir vairuotojo darbo aplinką – viskas, kas yra nuo priekinių sėdynių atlošų į priekį, sukurta „Fiat“ ar kito platformos kūrėjo. Didžioji dalis funkcijų čia yra kaip mikroautobuse: „Ducato“ į sėdynes integruotos galvos atramos, itin plati nugaros atrama ir porankiai abiejose pusėse leidžia įsitaisyti įvairiausio sudėjimo vairuotojams.

Priekyje, kaip ir mikroautobuse, įrengta daugybė puodelių laikiklių, kuriuose galima įdėti ir nedidelius kavos puodelius, ir pusantro litro talpos butelius, įrengtos specialios talpos išmaniajam telefonui bei kitiems įrenginiams – tam, kad viskas būtų pasiekiama ranka neatitraukus nugaros nuo sėdynės.

Kai kurios funkcijos kemperių kabinose skiriasi nuo mikroautobusų – pavyzdžiui, „Fiat“ priekinės sėdynės sukiojasi 180 laipsnių bei gali būti pastumtos gilyn į saloną.

Vairavimą palengvinančias technologijas taip pat numato pačios platformos gamintojas – „Fiat“ kemperiai turi funkcijas, kurios automatiškai perjungia artimąsias ir tolimąsias šviesas, speciali priekyje įmontuota kamera atpažįsta kelio ženklus, o papildomos saugumo sistemos suteikia vairuotojui pasitikėjimo startuojant stačiose įkalnėse ar besileidžiant nuokalnėmis, apsaugo nuo virtimo vėjuotose vietose.


8 gegužės, 2024

Trečiadienį vykusios Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų (VPPAR) generalinės asamblėjos metu apdovanoti labiausiai nusipelniusios bendrovės ir prie verslo klimato […]

8 gegužės, 2024

Kai pasaulį sujaukė koronaviruso pandemija, paaiškėjo, kad galime gyventi švariau. Žinoma, tai nulėmė pandemijos iššaukti ribojimai – kasdienis gyvenimas buvo […]

8 gegužės, 2024

„Telia“ oficialiai įgijo prestižinį ISO 27017:2015 sertifikatą ir tapo labiausiai sertifikuotu debesijos sprendimų teikėju Lietuvoje. Šis ISO standartas pabrėžia bendrovės […]

7 gegužės, 2024

Lietuvos oro uostai intensyviai atnaujina visą savo transporto parką ir organizuoja elektrinių autobusų pirkimą. Pirmuoju etapu siekiama atrinkti kvalifikuotus autobusų […]

7 gegužės, 2024

Lankstus darbas iš pandemijos meto būtinybės tapo daugelio darbuotojų pageidaujamu privalumu, o tuo pačiu ir nemažai diskusijų keliančia praktika. Darbdavio […]

7 gegužės, 2024

Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ svarstant artilerijos amunicijos gamyklą statyti Radviliškio rajone, bendrovei neišvengiamai teks stoti į kovą dėl darbuotojų. […]

3 gegužės, 2024

Penktadienį Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse. Jį įrengusios elektromobilių krovimo infrastruktūros tinklo vystytojos „Eleport“ vadovas Lietuvoje ir Baltijos […]

Vidmantas Janulevičius. Josvydo Elinsko (ELTA) nuotr.
3 gegužės, 2024

Visiems, užsimiršusiems Vilniuje, siūlau kuo dažniau iš jo iš ištrūkti. Nes Vilnius – kaip vandens sūkurys. Jei nebūsi atsargus, galima […]

3 gegužės, 2024

ES rinkimų akivaizdoje daugiau nei 317 pilietinių visuomenės organizacijų ragina ES lyderius spręsti gamtos, klimato ir taršos krizes. Šiandien yra […]

2 gegužės, 2024

Molėtų rajone antradienį atidarytas didžiausias Lietuvoje saulės energijos parkas, kuris užtikrins energijos tiekimą maždaug 28 tūkst. namų ūkių per metus, […]

2 gegužės, 2024

Turto bankas viešojo aukciono metu už beveik 700 tūkst. eurų pardavė bendrovės „Šilutės polderiai“ 81,02 proc. akcijų paketą.  Kaip ketvirtadienį […]

2 gegužės, 2024

Atsižvelgdama į kasmet itin sparčiai augantį elektroninės prekybos sektorių, Inovacijų agentūra kviečia smulkiuosius ir vidutinius šalies verslininkus dalyvauti nemokamose e. […]

1 gegužės, 2024

Lietuvoje minint Tarptautinę darbo dieną, profesinės sąjungos sostinėje surengė eitynes ir mitingą. Per šimtą renginyje dalyvavusiųjų atstovų reikalauja mažinti šiuo […]

Kinijos technologijų milžino „Huawei“ pelnas išaugo 564 proc / EPA-ELTA nuotr.
1 gegužės, 2024

Technologijų milžino „Huawei“ pelnas pirmą ketvirtį padidėjo daugiau nei penkis kartus, antradienį parodė kontroliuojančiosios bendrovės pateikti duomenys. Apie tai pranešta […]

30 balandžio, 2024

Energetikos kompanija „European Energy“ sustabdė poveikio aplinkai vertinimą (PAV) Kretingos rajone ir ten gamyklos nebestatys, praneša bendrovės biuro Lietuvoje vadovas […]

Teisės firmos „Sorainen“ advokatė, ESG paslaugų grupės vadovė Vitalija Impolevičienė
30 balandžio, 2024

Žaliuoju kursu siekiama pertvarkyti Europos Sąjungą (ES) į modernią, efektyviai išteklius naudojančią ir konkurencingą ekonomiką, kurioje iki 2050 m. nebeliks […]

30 balandžio, 2024

Nuo 2022 metų kovo iki 2023 metų rugpjūčio apeidamos sankcijas Lietuvos įmonės į Rusiją eksportavo dvigubos paskirties prekių už mažiausiai […]

29 balandžio, 2024

Praėjusią savaitę iki raudonumo įkaitusiose dirbtinio intelekto (DI) lenktynėse debiutavo naujas žaidėjas – didžiausius pasaulio socialinius tinklus valdanti „Meta“. Bendrovė […]

29 balandžio, 2024

Siuntų terminalų tinklą „Smartpost“ valdanti „Smartpost Itella“, tęsdama strateginę plėtrą Baltijos šalyse, šių metų gegužę pradeda logistikos centro Estijoje statybas. […]

Andrius Romanovskis. Karolinos Gudžiūnienės (ELTA) nuotr.
29 balandžio, 2024

Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Andrius Romanovskis įspėja, kad jeigu gynybos poreikiai bus finansuojami vien tik verslo mokesčiais, tai sukurs […]