1 birželio, 2023

Vilniuje įsibėgėjant kelių remonto darbams perspėja: kokios dažniausios žalos ir kaip jų išvengti

Ruošiantis NATO viršūnių susitikimui Vilniuje gerokai suaktyvėję kelių remonto darbai greičiausiai jau palietė daugumą miesto gyventojų ir svečių. Šie darbai vykdomi svarbiose eismo arterijose, uždarytos eismo juostos, daug kur nugremžtas asfaltas ir galima judėti itin lėtai, vis tai galiausiai nulemia ne tik eismo spūstis, bet ir įvairias žalas. Dalis jų, deja, gali būti susiję ir su sveikatos sutrikdymu. Tad draudimo ekspertas primena, kokie pavojai tyko ir kaip jų išvengti remontuojamuose kelių ruožuose.

Žalos siekia ir tūkstančius

Vien šiemet Vilniuje, skaičiuojama, ištisinio dangos klojimo būdu iš esmės bus atnaujinta 100 kilometrų gatvių. Šiuo metu didžiausias dėmesys skiriamas pagrindinėms miesto transporto arterijoms, kuriomis jau liepos viduryje keliaus į NATO viršūnių susitikimą atvykusių šalių delegacijos, tad nepastebėti vykdomų kelių remonto darbų praktiškai neįmanoma.

Deja, tam, kad vėliau po šalies sostinę galėtume patogiai keliauti automobiliu, dabar gali tekti susitaikyti ne tik su nepatogumais, bet ir incidentais – kasmet kelių remonto darbai susiję ir su įvairia automobiliams padaroma žala. Vienas dažniausių incidentų, kaip teigia ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, įvažiavimas į didesnę duobę, kuri remontuojamose kelių atkarpoje dar neužlopyta, ar nepastebėjimas, kad priekyje – nugremžtas, gerokai žemiau esantis asfaltas.

„Įvažiavus į šias kliūtis didesniu greičiu gali būti ne tik prakertamos automobilio padangos, bet ir apgadinami ratlankiai, pažeidžiama pakaba, net sulamdomas kėbulas. Priklausomai nuo automobilio modelio ir pagaminimo metų, remonto darbai gali siekti ir tūkstančius eurų. Pasitaiko, kad tokių incidentų metu susižeidžia transporto priemonėse esantys žmonės“, – perspėja ERGO atstovas.

Išblaško vairuotojus

Kitas dažnas pavojus remontuojamuose keliuose – laikinai nutrinamas eismo juostų žymėjimas, dėl ko kartais sunku susigaudyti kelyje, neaišku, ar vis dar esama savo eismo juostoje. R. Bieliauskas tokiose situacijose siūlo orientuotis pagal kitus eismo dalyvius ar asfalto išliejimą – dažnai kelininkai eismo juostas kloja vieną po kitos. Transporto priemonės taip pat apgadinamos į jas atsitrenkus akmenukams, kurie gali apdaužyti kėbulą, įskelti žibintų gaubtus ar priekinį stiklą.

„Pastaroji žala būna itin brangi – net ir dėl mažo akmenuko padarytos žalos tenka keisti visą priekinį stiklą. Negana to, į šią automobilio detalę pataikęs akmenukas taip pat gali išgąsdinti transporto priemonės vairuotoją. Jo instinktyviai staiga nuspaustas stabdžių pedalas ar į šoną pasuktas vairas gali sukelti avarinę situaciją ir baigtis dar didesniais nuostoliais“, – pastebi draudimo ekspertas.

Ragina būti atidesniems

Bieliauskas priduria, kad kai remontuojamuose kelių ruožuose apgadinamos transporto priemonės, galima kaltinti tik save – dažniausiai incidentus nulemia saugaus atstumo nesilaikymas, saugaus greičio nepasirinkimas ir atidumo stoka. Kad automobilį reikėtų prilėtinti ir daugiau dėmesio skirti įvykiams kelyje, dažniausiai aiškiai nurodo kelininkai – jie pažymi, kur prasideda ir baigiasi remontuojami kelių ruožai, pataria sumažinti greitį iki minimalaus.

„Minėtas žalas daugeliu atvejų dengia tik transporto priemonių Kasko draudimas. Žalos atlyginimo iš kitų vairuotojų galima reikalauti tik dėl neatsargaus jų elgesio kelyje, ypač apie akmenukų pavojų įspėjančiuose remontuojamų kelių ruožuose, tačiau įrodyti jų kaltę gali būti itin sunku“, – įspėja draudimo ekspertas.

Jis priduria, kad apgadinus Kasko draustą automobilį remontuojamame kelio ruože, reikėtų nedelsiant  informuoti draudikus. Jei sulaukiama kitų vairuotojų kaltinimų dėl padarytos žalos jų transporto priemonėms, patariama nieko nepasirašinėti ir iškart kviesti policijos pareigūnus.

„Svarbiausia suvokti, kad visi šie nepatogumai dėl kelių remonto darbų – laikini, o skubėjimas ir agresyvumas kelyje nieko gero neduos. Kaip tik reikėtų būti supratingesniems ir atidesniems“, – pataria ERGO atstovas.


LGGRTC darbuotojų nuotr.
3 spalio, 2024

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro darbuotojai sostinės gyventojus ir svečius pakvietė į iškilmingą renginį, kuris buvo skirtas paskutiniems […]

2 spalio, 2024

Vilniuje dingusio 15-mečio mama prašo visuomenės padėti ieškoti sūnaus ir visus galinčius prašo įsitraukti į paieškas. Kartu moteris prašo susilaikyti […]

2 spalio, 2024

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro (LGGRTC) vadovas Arūnas Bubnys ragina Desovietizacijos komisiją priimti naują išvadą dėl kontraversiškai vertinamo […]

1 spalio, 2024

Nuo šiandien Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla (LAJM) tampa Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) vienuoliktuoju fakultetu – Lietuvos jūreivystės akademija […]

30 rugsėjo, 2024

Įvykdžius Nacionalinės koncertų salės rangos darbų pirkimo procedūras, derybas ir galutinių pasiūlymų vertinimą, išrinktas šios moderniausios Baltijos šalių koncertų salės […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
30 rugsėjo, 2024

Nuo spalio mėnesio gyventojai kviečiami teikti paraiškas nemokamai susitvarkyti savo kiemus prie senos statybos daugiabučių. Vilniaus miesto savivaldybė patobulino ankstesnę […]

29 rugsėjo, 2024

Vilniaus oro uoste vėlų šeštadienio vakarą nukrito, kaip manoma, cigarečių kontrabandininkų skraidintas meteorologinis oro balionas. Incidentas oro uosto darbo nesutrikdė, […]

28 rugsėjo, 2024

Šeštadienį, Justiniškėse, Šypsenų alėjoje susirinko keli šimtai vilniečių – šeimos su vaikais, paaugliai, vyresnio amžiaus žmonės.  Gausus būrys talkininkų vos […]

27 rugsėjo, 2024

Į Lietuvą atkeliavo ypatingas Kazio Varnelio kūrinys, atspindintis jo bažnytinio meno laikotarpį – dailininko projektuota beveik 70 cm aukščio monstrancija. […]

26 rugsėjo, 2024

Antradienį Vilniuje atidarytas pirmasis Baltijos šalyse genų terapijos centras „Celltechna“, taip užbaigiant antrąją didžiausio Europoje biotechnologijų miesto „Bio City“ projekto […]

26 rugsėjo, 2024

Trečiadienį Galinės kaime (Avižienių sen.) FK „TransINVEST“ stadiono teritorijoje vyko iškilminga simbolinės kapsulės įkasimo ceremonija. Renginys pažymėjo svarbaus projekto – […]

25 rugsėjo, 2024

Kitais metais Europos žaliosios sostinės vardą turėsiantis Vilnius iki 2030-ųjų sieks tapti klimatui neutraliu miestu. Ekspertai įspėja, jog tam prireiks […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
25 rugsėjo, 2024

Šiandien Vilniaus miesto taryba pritarė Pilaitės lopšelio-darželio „Vydūnėlis“ steigimui ir patvirtino įstaigos nuostatus. Šioje sostinės seniūnijoje darželio laukia 400 vaikų, […]

24 rugsėjo, 2024

Birštono savivaldybės tarybos narei Dainai Zdanavičienei ir buvusiam Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariui Dariui Radkevičiui pareikšti įtarimai dėl galimo piktnaudžiavimo […]

23 rugsėjo, 2024

Vilniaus rajono savivaldybė tęsia aplinkos apsaugos priemonių plėtrą ir planuoja įrengti aplinkos oro kokybės stebėjimo stotelę Pagirių kaime, Durpių ir […]

Leonido Donskio konferencija 001. Robert van Voren / Jono Petronio nuotr.
23 rugsėjo, 2024

Rugsėjo 20 d., penktadienį, Vilniaus rotušėje įvyko 7-oji Leonido Donskio konferencija „From black and white to shades of grey“, organizuojama […]

23 rugsėjo, 2024

Pirmadienio vakarą Grigiškėse atidaryta meno galerija po atviru dangumi. Renginio metu buvo pristatyta unikali ekspozicija – keturios didelio formato neofreskos […]

23 rugsėjo, 2024

Nenaudojamuose Vilniaus centre esančiuose Kirdiejų rūmuose sostinės valdžia planuoja įkurdinti Vilniaus muziejų. Vis tik pirmiausia XVII amžiaus istorinius pastatus numatoma atnaujinti. […]

23 rugsėjo, 2024

Pirmadienį Vilniaus oro uostas pristatė baigtą statyti naująjį keleivių išvykimo terminalą. Kaip skelbia Lietuvos oro uostai (LOU), terminalas veikti pradės […]

20 rugsėjo, 2024

Užupyje penktadienį atidengta 44-oji Konstitucijos lenta. Šįkart ji išversta į prūsų kalbą. „Prūsai – tai baltų tauta, kuri beveik pranyko […]