15 kovo, 2022

Vyriškų šlepečių gamybos įdomybės – odinės dalys iš tos pačios odos, kaip ir lėktuvo salono kėdės

Kas bendro tarp vyriškų šlepečių, lėktuvo kėdžių ir „Volkswagen“ salono?

Šlepetes iš odos ir vilnos sluoksnių siuvantiems „Šlepetijos“ meistrams tenka kiekvieną porą apdailinti ir susiūti rankomis. Tam prireikia metų metus tobulinto kruopštumo bei, kaip sako „Šlepetijos“ vadovas Tadas Bybartas – nedrebančių rankų. Nors šių siuvėjų pasiūloje  nemažai tamsių, žemiškų spalvų apavo, netrūksta ir spalvingų odinių šlepečių. O dėl jų žaliavos neretai tenka nueiti tą „papildomą kilometrą“. Jei tiksliau – kelis šimtus kilometrų, nes ryškių spalvų odos rulonai atkeliauja net iš Italijos bei Vokietijos. Kai kurie šlepečių šeimininkai galbūt ir nežino, jog jų mėlynos šlepetės – iš tos pačios odos, kuri naudojama vienos aviakompanijos lėktuvų salonams įrengti, o geltonos – iš odos, kuri iš pradžių gaminta „Volkswagen“ automobilių salonams.

Šlepetės – iš odos, skirtos lėktuvų ir automobilių salonams

Bybartas atskleidžia, jog sudėtingiausia gauti geltonos ir žalios spalvų medžiagą, nes parduotuvėse išties mažai tokių spalvų baldų, o gamintojai pirmiausia galvoja apie baldininkų poreikius. Nelengva atrasti ir rausvos, violetinės spalvų odos. Tad norint ryškesnių spalvų tenka įsigyti odas, kurių apdirbėjai bei gamintojai pirmiausia galvojo tikrai ne apie šlepetes.

„Tikrai žinau, kad mūsų mėlynos spalvos odos buvo skirtos „Ryanair“ lėktuvų salonams. Jos apdirbtos taip, kad būtų nedegios ir dar atitinka įvairius specialius reikalavimus. Dar esame pasiuvę daug šlepečių iš odos, kuri buvo skirta „Volkswagen“ automobilių salonams. Gavome iš gamintojų, kurie nutraukė ryšius su „Volkswagen“ kompanija, po „Dieselgate“ skandalo (kai kompanija klastojo autmobilių išmetamųjų dujų statistiką), nes automobilių gamintoja uždirbtą baudą nusprendė „išdalinti“ ir savo partneriams. Taigi po nutrūkusio bendradarbiavimo odos apdirbėjai turėjo gelsvos odos perteklių – mes jį ir nupirkome,“ – prisimena „Šlepetijos“ vadovas, slepetija.lt

O kokios spalvos labiausiai vilioja klientus? Pašnekovas pastebi, kad vyriškos šlepetės dažniausiai užsakomos tamsesnių, žemiškesnių spalvų, tuo metu moteriškos – įvairių ryškių spalvų, pavyzdžiui, itin mėgstamos geltonos su mėlynu siuvinėtu drugeliu. Matyt, įsispyrus į jas iš pat ryto, praskaidrėja ir nuotaika.

Tikra meistrystė – dvi siūles pataikyti į identišką liniją

„Šlepetija“ taip pat gamina linines šlepetes su vilna ar be jos. Lino ir medvilnės žaliavą gauti niekuomet nebuvo sudėtinga, o štai vilnos šiemet šlepečių siuvėjams ėmė stigti per patį darbymetį – kalėdinį periodą. Laimei, pavyko išlaviruoti ir visus norinčius aprūpinti šiltomis ilgaamžėmis šlepetėmis.

„Vilnos trūkumą pajutome pirmą kartą per 7-8-erius veiklos metus,“ – prisimena T. Bybartas.

Šlepečių siuvimas prasidėjo kaip amatas ir iki šiol toks išliko: vienintelis automatizuotas gamybos procesas – kai šlepečių padas iš vilnos lakšto iškertamas tokio dydžio, kokio bus būsimo šeimininko koja. Jei gaunamas nestandartinis užsakymas – t.y. platesnė nei įprastai koja, šlepečių gamintojai vėl grįžta prie pado kirpimo rankomis.

Vėliau atskiros šlepečių dalys siuvamos į vieną gaminį, o viename paskutiniųjų etapų – kai ant apvado reikia prisiūti padą – meistrai taiko antrąją siūlę tiksliai į pirmosios liniją ir netgi į tas pačias adatos pradurtas skylutes. Tai pavyksta tik turinčiam ilgametę patirtį siuvėjui.

„Toks mūsų siekis ir tikslas gaminant kiekvieną porą – kad būtų ne tik patvaru, bet ir gražu. Kai kasdien tai darai atrodo – įprasta, tačiau jei kas sėstų siūti šlepečių pirmą kartą – vargu ar pavyktų,“ – šypsosi pašnekovas.

Vienos paprastos, nedekoruotų šlepečių poros gamyba užtrunka apie 20 minučių, tačiau jei jos puoštos individualiu siuvinėjimu – gali išsitęsti ir į valandą ar dvi.

„Vienas paskutinių darbų gaminant šlepetes – labai atsargiai apkirpti apvadą iš apačios. Gali atrodyti paprasta, tačiau šiam darbui turi visiškai nedrebėti ranka, priešingu atveju – apsikirps nelygiai,“ – sakė T. Bybartas.

„Šlepetija“ – šeimos verslas

Šlepetės gali būti supakuotos kaip dovana, o šiuo metu ruošiama dar viena naujovė – šlepetės kartu su medžiaginiu, virvutėmis užtraukiamu maišeliu, kuriame jas galime patogiai laikyti, kol yra nenaudojamos.

„Šlepetija“ – tai šeimos verslas, prasidėjęs nuo apavo gamybos artimiausiems draugams, o šiuo metu aprūpinantis šiltomis šlepetėmis net Norvegijos ir kitų šalių pirkėjus. Šlepečių gamybos versle vis dar dirba ir Tado Bybarto mama, o pats vadovas rūpinasi ne tik gaminių kokybe, bet ir įvairių naujų spalvų, medžiagų, gamybos technikų, siuvinėjimo raštų paieška.


29 balandžio, 2025

Septyniems Lietuvos paplūdimiams suteikta teisė šią vasarą iškelti Mėlynąsias vėliavas – švarios ir saugios aplinkos simbolius. Apie tokį sprendimą Lietuvą […]

24 balandžio, 2025

2025 m. kovo 21 d. Lietuvos futbolo rinktinė pradėjo atranką į 2026 m. FIFA pasaulio futbolo čempionatą. Rungtynės Varšuvoje baigėsi […]

23 balandžio, 2025

Balandžio 23-ąją, tikrąją Jurginių dieną, Pasakų parke suskambo vaikų juokas, dainos ir pavasario šauksmas – čia susirinko būrys mažųjų palangiškių, kad […]

Nugalėtojų taurė keliama į viršų
23 balandžio, 2025

Balandžio 22 dieną Ringaudų daugiafunkcėje sporto aikštelėje įvyko pirmasis mergaičių futbolo turnyras „Ringaudų taurė 2025“, kuriame varžėsi penkios komandos: dvi […]

21 balandžio, 2025

Šešios Lietuvos vietovės: Niūronys, Marcinkonys, Merkinė, Palūšė, Plateliai ir Žagarė pretenduoja tapti geriausiais turizmo kaimais pasaulyje. Jos pateikė savo kandidatūras […]

18 balandžio, 2025

Daugyvenės kultūros istorijos muziejaus-draustinio Burbiškio dvaro istorijos muziejuje (Radviliškio r.), artėjant tradiciniam festivaliui „Tulpių žydėjimo šventė“, žiedus išskleidė ir saulei […]

16 balandžio, 2025

Europos kino akademija paskelbė papildžiusi Europos kino kultūros lobių (Treasures of European Film Culture) sąrašą dar vienuolika Europos kinui svarbių […]

16 balandžio, 2025

Elektriniai dviračiai (e-dviračiai) pastaraisiais metais išpopuliarėjo neįtikėtinai sparčiai, tapdami ne tik madinga naujove, bet ir itin universalia transporto bei laisvalaikio […]

16 balandžio, 2025

LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link” Velykų atostogų laikotarpiu kviečia traukiniauti ir vykdo specialią akciją – balandžio 20–27 d. […]

9 balandžio, 2025

Šiandien surengtoje spaudos konferencijoje pristatyta 2026 m. Lietuvos moksleivių dainų šventės tema, kūrybinės grupės ir svarbiausios įsibėgėjančio pasiruošimo detalės. Šventė […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

30 kovo, 2025

Panevėžys garsus ne tik Čičinsko kepsniu, Raseiniai – ne tik Viduklės koldūnais, Trakai – ne tik kibinais, o Telšiuose skanaujami […]

Pavel Kulikov nuotr.
26 kovo, 2025

Šį savaitgalį į Lietuvos jūrų muziejų atgabenti pirmieji šiemet pajūryje rasti išsekę Baltijos pilkųjų ruonių jaunikliai: vienas iš Smiltynės, kitas […]

25 kovo, 2025

Tobulai lygūs, glotnūs ir sveikai atrodantys plaukai – daugelio merginų svajonė. Tačiau kasdienis plaukų tiesinimas karštais įrankiais vargina ir ilgainiui […]

21 kovo, 2025

Ignalinoje, Lietuvos žiemos sporto centre, pastaruoju metu daug sportinio veiksmo. Vyksta rajono, Lietuvos, Baltijos taurės slidinėjimo, biatlono varžybos, čempionatai. Nors […]

21 kovo, 2025

Papildytoji realybė (AR) vis dažniau tampa transformuojančiu įrankiu sporto lažybų ir esporto pramonėje. Integruodamos AR technologiją į lažybų patirtį, tokios […]

18 kovo, 2025

Pirmadienį duris atvėrė naujasis Lazdijų sporto centras, praneša Lazdijų rajono savivaldybė. „Lazdijų krašto vaikai, jaunimas ir visi sportuojantys tinkamų sąlygų […]

17 kovo, 2025

Jau visai netrukus, kovo 19 d., Klaipėdos r., Ginduliuose, Malūno g. 1, duris atvers naujas greitojo maisto restoranas, sujungiantis du […]

14 kovo, 2025

Pavasaris – pats metas pradėti bėgioti! Orai šyla, saulė šviečia – viskas atrodo puikiai, kol… bum! Po pirmų bėgimų skauda […]

5 kovo, 2025

2024-25 m. Eurolygos reguliariajame sezone komandoms lieka sužaisti po septynerias rungtynes. Skaičiuojama, jog norint patekti į įkrintamąsias, reikia turėti bent […]

Regionų naujienos