9 liepos, 2020

Konkurentų tinklapių analizė

Kiekvienam verslininkui reikia domėtis savo konkurentais. Konkurentais laikyti reikia rinkos dalyvius, kurie siūlo tokias pačias paslaugas ar produktus kaip ir Jūs. Kad susilauktumėte daugiau klientų nei konkurentai, reikia gebėti juos pranokti, o tai gali būti labai nelengva užduotis, tačiau viskas įmanoma, jei susidaromas veiksmų planas. Pirmas žingsnis – konkurentų tinklalapių analizė. Ji padeda įvertinti konkurentų trūkumus ir privalumus, pagal kuriuos galima pasirinkti veiksmingiausią marketingo strategiją, padėsiančią pasiekti puikių rezultatų.

Šiame straipsnyje pasistengsime suprantamai ir aiškiai pateikti visą svarbiausią informaciją apie konkurentų tinklalapių analizę.

KOKIUS ŽINGSNIUS APIMA KONKURENTŲ TINKLALAPIŲ ANALIZĖ?

Pirma, ištirkite konkurentų vartojamus raktinius žodžius. Įvertinkite, kokius raktinius žodžius konkurentai naudoja savo puslapių title žymose; kokie dažniausiai naudojami straipsnių pavadinimuose; kokie – svetainės turinyje (įskaitant h1, h2 žymas)? Tam nustatyti pasinaudokite Keyword Densit Analyzer įrankiu. Toks tyrimas padės sužinoti, kokie raktiniai žodžiai yra tikslingiausi, paklausiausi ir efektyviausi Jūsų rinkoje. Be to, matysite, kokias pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose užima Jūsų konkurentai. Kodėl verta tai atlikti? Nes tinkami raktiniai žodžiai kuria didelę pridėtinę vertę Jūsų svetainei ir pritraukia didelius lankytojų srautus.

Antra, nustatykite pagrindinius konkurentus. Kai ištirsite rinkoje paklausiausius raktinius žodžius, sužinosite, kas patenka tarp aukščiausių paieškos rezultatų pozicijų. Tai reiškia, žinosite pagrindinius savo konkurentus. Vis dėlto specialistai pataria, kad pradedantiesiems nevertėtų rinktis pačių paklausiausių ir populiariausių raktinių žodžių, nes vos atsiradus rinkoje (siūlant savo produktus) pradėti konkuruoti su konkurentais gali būti sudėtinga. Nebijokite pasirinkti ir ilgesnių raktinių žodžių, jie gali atnešti netikėtai gerų rezultatų.

Trečia, išanalizuokite konkurentus įvairiais aspektais. Atkreipkite dėmesį į domeną ir jo amžių, išorines nuorodas, socialinio marketingo strategijas (ir rezultatus) bei kitus kokybinius parametrus (svetainės įkėlimo greitis, svetainės pritaikymas išmaniesiems įrenginiams) ir pan. Vėliau pereikite prie plačių konkrečių aspektų.

  1. Įvertinkite konkurentų vidinį SEO, kuris gali padėti Jums gauti pakankamai daug naudingos informacijos. Vidinis SEO apima daugybę aspektų – svetainės vidinių puslapių struktūrą, SEO duomenis (title, meta-description tekstai), turinį (jų pakeitimus, papildymus ir atnaujinimus), svetainės pritaikymą išmaniesiems įrenginiams, svetainės įkėlimo greičio optimizavimą ir kitus veiksmus, atliekamus svetainės viduje.
  2. Išanalizuokite meta Tai padės Jums sužinoti, kokiems raktiniams žodžiams konkurentai skiria daugiausia dėmesio ir pamatyti, kokią įtaką tai daro lankytojams / vartotojams (skatina juos atlikti tam tikrus veiksmus ar ne). Pastebėta, kad meta duomenys dažnai būna sukuriami nepaisant esminių reikalavimų, tačiau taip neturėtų būti, jei norite, kad svetainė funkcionuotų be trukdžių.
  3. Atsižvelkite į svetainėje naudojamas vidines ir išorines nuorodas. Tokiu būdu nustatysite, kokią strategiją naudoja Jūsų konkurentai.
  4. Atlikite konkurentų tinklalapio / svetainės turinio analizę. Įvertinkite, kokį pagrindinį raktažodį – paslaugos, prekės ar prekės ženklo – konkurentai optimizuoja savo tekstuose; kurie raktiniai žodžiai vartojami vidinėse nuorodose. Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, koks svetainės turinio atnaujinimo dažnis, ar nėra sudėtinga iš pagrindinio konkurentų puslapio patekti į kitus puslapius ir kt. Beje, prie turinio turėtų būti pridėtos ir socialinių tinklų nuorodos, skatinančios pasidalinti turiniu (tekstu, straipsniu, naujienomis ir pan.). Vertinant konkurentų svetainės turinį svarbi ir turinio apimtis bei jo rengimo principai – kokybiškumas, naudingumas, įdomumas, reikalingumas ir aktualumas vartotojams. Nepamirškite, kad turinys gali būti sudarytas ne tik iš teksto, bet ir vaizdų – puikiai tinka nuotraukos, vaizdo įrašai, paveiksliukai ir kt. Neretai jie padeda sudominti lankytojus, palengvina informacijos supratimą. Mūsų patarimas – pasinaudokite ne tik tekstiniais, bet ir vaizdiniais elementais.
  5. Įvertinkite konkurentų išorinį SEO, susijusį su nuorodomis, nukreipiančiomis į konkurentų svetaines. Pažymime, jog atgalinės nuorodos (angl. Backlinks) daro įtaką paieškos sistemos rezultatams ir SEO optimizavimo procesui. Beje, vertindami atgalines nuorodas, pasinaudokite Ahrefs įrankiu, kuris atskleis iš kokių domenų naudojamos atgalinės nuorodos. Siūlome atkreipti dėmesį ir į tai, iš kokių diskusijų forumų yra nuorodų į konkurentų svetainę ir ar konkurentai perka mokamas SEO nuorodas (jei taip – iš kokių svetainių ir kaip jos vertinamos paieškos sistemų (angl. Page rank). Žinodami šią informaciją, suprasite, kokius raktinius žodžius siekiama iškelti paieškos rezultatuose. Vertinant konkurentų išorinį SEO, svarbiausia yra nuorodos ir socialinių tinklų SEO. Tokiu būdu žinosite, kurios iš Jūsų konkurentų naudojamų nuorodų yra geriausios.

Ketvirta, įvertinkite konkurentų svetainės struktūrą. Šis žingsnis turėtų apimti ne tik tam tikrus puslapio struktūros elementus, pritaikymą išmaniesiems įrenginiams, bet ir dizainą. Dizainas turi būti patrauklus vartotojams, estetiškas ir patogus naudoti (pravartu derinti spalvas, nenaudoti perteklinių elementų – ryškių spalvų, skirtingų tekstų, šriftų, dydžių ir pan.).

Penkta, išanalizuokite konkurentų pasirinktą socialinio marketingo būdą. Įvertinkite konkurentų turinio atnaujinimo, pakeitimo, papildymo dažnį ir socialinių tinklų vartotojų elgseną (susijusią su turiniu). Socialinis marketingas – puikus būdas sukurti tvirtiems ryšiams su klientais, komunikuoti / bendrauti su vartotojais ir reklamuoti savo prekę ar paslaugą.

KĄ DAR VERTA ŽINOTI APIE KONKURENTŲ TINKLALAPIO ANALIZĘ?

Jei norite sukurti ir turėti kuo efektyvesnę interneto svetainę, pasistenkite atlikti dar kelis dalykus.

  1. Įsivaizduokite, kad Jūs esate klientas. Kurdami raktinius žodžius, mąstykite kaip vartotojas. Galite pasinaudoti ir Google keywords planner įrankiu, kuris ne tik padės nustatyti, kokie iš jų dažniausi, bet ir pasiūlys kitų Jums naudingų raktinių žodžių.
  2. Atlikite techninę analizę. Kitaip tariant, įvertinkite, kokiose paieškos rezultatų pozicijose reitinguojamas Jūsų puslapis (pagal raktinius žodžius); ar svetainėje naudojami paveikslėliai yra optimizuoti su ALT žymomis (angl. ALT tags); ar tvarkingas HTML kodas ir meta duomenys (aprašymai, pavadinimai) ir pan. Tai padės sužinoti, ar konkurentai naudojasi SEO ir nuspręsti, ar sudėtinga juos aplenkti.
  3. Nereikėtų nuvertinti socialinių tinklų, ypač Facebook platformos, kuri turi ir valdo didžiausią vartotojų srautą Lietuvoje. Jei Jūsų konkurentai turi Facebook puslapį, pasižiūrėkite į sekėjus (jų skaičių) ir veiksmus („patinka“ paspaudimus, komentarus, pasidalijimus). Tai daro įtaką paieškos sistemų vertinimui ir svetainės reitingams. Išanalizuokite, kiek vertingas ir autoritetingas yra Facebook puslapyje skelbiamas turinys.
KAM REIKALINGA KONKURENTŲ TINKLALAPIŲ ANALIZĖ?

Atlikus analizę, sužinosite visą reikalingą informaciją apie savo konkurentus – bus aiškios jų stipriosios pusės, turėsite strateginį pranašumą ir bus nesunku nustatyti ko šiuo metu trūksta Jūsų internetinei svetainei.

Dvejojate, kam to reikia? Tam, kad galėtumėte sukurti patrauklią interneto svetainę ir itin veiksmingą SEO strategiją bei atsidurti aukščiausiose paieškos rezultatų pozicijose. Tai iš tiesų pats didžiausias konkurentų tinklalapių analizės privalumas, kokį tik galima gauti. Patobulinkite kelis vidinius ar (ir) išorinius svetainės aspektus, kad patektumėte tarp pirmųjų paieškos rezultatų pozicijų, ir mėgaukitės sėkme!


14 liepos, 2025

Vyriausybė nepritaria iniciatyvai nulinio mokesčio tarifo reinvestuojamam pelnui netaikyti tose savivaldybėse, kurios neturi savaiminio ekonominio augimo požymių.  Kaip numatyta Finansų […]

12 liepos, 2025

Praėjusiais metais gyventojų užimtumas Europos Sąjungoje (ES) pasiekė 75,8 proc. Tai, „Eurostat“ duomenimis“, aukščiausias rodiklis nuo 2009 metų. Didžiausias užimtumas fiksuotas […]

4 liepos, 2025

Strateginiam „Rail Baltica” projektui trijose Baltijos šalyse skirta dar 295,5 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) investicijų pagal „Connecting Europe Facility” […]

4 liepos, 2025

Gauti valstybės paramą saulės elektrinei ar šilumos siurbliui – viliojanti galimybė, tačiau realybėje daugelis pareiškėjų paslysta dar neįkėlę kojos per […]

3 liepos, 2025

Vasariškiems orams sugrįžus į Lietuvą, vis daugiau poilsiautojų keliauja į pajūrį. Tačiau, mobiliojo ryšio operatorių teigimu, dauguma atvykstančiųjų į Palangą […]

2 liepos, 2025

Priėmus mokesčių reformos paketą, Lietuvos savivaldybės prarado vieną esminių galimybių didinti savarankiškąsias pajamas, todėl savivaldybės ragina pagrindines centrinės valdžios institucijas […]

Lukas Savickas
2 liepos, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) pasirašė 19-ąją stambaus investicinio projekto sutartį su bendrove „Pentasweet“, kuri Vilniuje plėtos gamybos projektą, paremtą […]

30 birželio, 2025

Nekilnojamojo turto (NT) bendrovė „Hanner“, kuri iš „Baltcap“ fondo įgis teisę vykdyti dešimtmečius stringantį Vilniaus nacionalinio stadiono projektą, pasiekė susitarimą […]

Lukas Savickas
30 birželio, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIMIN) iniciatyva nuo š. m. rugpjūčio 1 d. bus įsteigiama smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) ombudsmeno […]

30 birželio, 2025

Seimas leido savivaldybėms rinkti rinkliavą už eismo ribojimus, jei vietinės reikšmės keliuose, šių kelių juostose, apsaugos zonose ir gatvėse atliekami […]

27 birželio, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIM) su Vilniaus universitetu (VU) pasirašė susitarimą šalyje steigti dirbtinio intelekto (DI) kompetencijų ir technologijų centrą […]

Nuotr. Sommart Sombutwanitkul, Shutterstock
26 birželio, 2025

Būsto draudimas – viena svarbiausių investicijų į savo ir šeimos saugumą. Tačiau standartinė draudimo apsauga ne visuomet atspindi visus tikruosius […]

Kaip investicinis gyvybės draudimas gali papildyti jūsų investicinį portfelį / freepik.com nuotr.
26 birželio, 2025

Investicinis gyvybės draudimas (IGD) yra unikali paslauga, kuri apjungia gyvybės draudimą ir investavimą. Tokia draudimo paslauga gali būti naudinga ne […]

22 birželio, 2025

Kazlų Rūdos miesto bendrajame plane numatyta vieta, kurioje bus statoma apie 200 vienbučių ir dvibučių namų.  Šio nekilnojamojo turto (NT) […]

„Tesla“ būstinė / EPA-ELTA nuotr.
19 birželio, 2025

Buvęs JAV elektromobilių gamintojos „Tesla“ darbuotojų mokymų vadovas* pribloškiančiame interviu tiesiai šviesiai įvardijo Eloną Muską pagrindiniu įmonės patiriamų bėdų kaltininku. […]

14 birželio, 2025

Sostinės Vilkpėdės rajone atidarytos socialinės dirbtuvės ir dienos užimtumo centras. Juose žmonės su intelekto ar psichosocialine negalia ugdys ir tobulins […]

11 birželio, 2025

Lietuviai išlieka ištikimi savo šaliai rinkdamiesi kelionių kryptį, tačiau skirtingų kartų lūkesčiai vis labiau išsiskiria, teigia vietinio turizmo tyrimą užsakiusi nacionalinė […]

10 birželio, 2025

Paramos laukia visa Lietuva Nors saulės elektrinės Lietuvoje jau nebėra naujiena, kiekvienas naujas kvietimas gauti paramą sukelia tarsi tikrą sujudimą. […]

8 birželio, 2025

Birželio 6 d. Birštone atidarytas naujas konceptualus viešbutis „LAJOS“. Naujasis objektas išsiskiria iš kitų kurorto apgyvendinimo vietų orientacija į verslo […]

7 birželio, 2025

Ketvirtadienį Seimas pritarė Aplinkos apsaugos įstatymo ir Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo pakeitimams, leisiantiems užkardyti piktnaudžiavimo atvejus, kai […]

Regionų naujienos