22 liepos, 2019

Kuris krovinių svetur gabenimo variantas – priimtiniausias Lietuvos įmonėms?

Transporto verslas Lietuvoje – vienas perspektyviausių, generuojantis ženklią šalies BVP dalį (2018 m. duomenimis – daugiau nei 13 proc.). Žurnalo „Forbes“ pateikiama informacija, transporto vadybininkai tarptautinėje darbo rinkoje ir toliau išliks vieni populiariausių ir dažniausiai įdarbinamų specialistų. Daugelis svajoja ir apie nuosavą logistikos verslą, tačiau norint jį steigti, reikia gana didelių pradinių investicijų. Įsteigusieji krovinių vežimo verslą gana greitai randa klientų: didžiajai daliai prekes gaminančių ar tarpininkaujančių įmonių reikia pasirinkti finansiškai naudingiausią krovinių gabenimo variantą. Galima rinktis vieną iš šių:

  1. Ieškoti transporto kroviniams ar krovinių turimam transportui per tarptautines transporto biržas.
  2. Įsigyti naują ar naudotą transportą patiems.
  3. Rinktis vilkikų nuomą.
  4. Sudaryti sutartis su krovinių vežimo kompanijomis.

Kokių galimybių siūlo tarptautinės transporto biržos?

Kuro kainos, atlyginimai vairuotojams, vilkikų eksploatacija sudaro didžiąją krovinių vežimo verslo sąnaudų dalį, tad verslui neišvengiamai teko rasti būdų veiklai optimizuoti. Mūsų šalyje prieš beveik 2 dešimtmečius pradėtos steigti transporto biržos – tarpininkės tarp krovinių siuntėjų ir gavėjų. Šiandien žinomiausia ir pagrindinė transporto birža Lietuvoje – www.cargo.lt. Biržų funkcija – padėti įmonėms išvengti reisų be krovinio, greičiau rasti krovinių turimam transportui ar vežėjus, gabenančius krovinius reikiama kryptimi. Transporto biržose paslaugas siūlo patikimos kompanijos – įvairių incidentų, kai kroviniai dingsta arba būna apgadinami, pasitaiko itin retai.

Kada verta įsigyti nuosavus vilkikus?

Viena iš alternatyvų – įsteigti nuosavą transporto parką, kuris išgabentų įmonės produkciją svetur ar įsivežtų reikiamų žaliavų iš užsienio. Jei įmonė – nauja ir jos vadovybė nusprendžia pirkti naujus vilkikus, neišvengiamai tenka bendradarbiauti su bankais, kreditų ar lizingo bendrovėmis, kurios naują verslą vertina gana skeptiškai ir paskolas išduoda tik pavienėms bendrovėms.

Pigesnis variantas – įsigyti naudotą transportą, kurio eksploatacija – brangesnė, o patys vilkikai dažniau genda. Vilkikus įsigyti verta stambioms gamybinėms įmonėms, kurios gali savarankiškai išlaikyti transporto parką ir pačios tapti paslaugų teikėjomis – vilkikams grįžtant iš reiso pasiūlyti krovinių gabenimo paslaugas ir kitoms įmonėms.

Krovininio transporto nuoma: kiek tai verta dėmesio paslauga?

Populiarėja ne tik lengvųjų automobilių, bet ir vilkikų nuoma, tačiau renkantis šią paslaugą reikia labai gerai paskaičiuoti, ar investicijos atsipirks: už apynaujo vilkiko nuomą teks mokėti apie 2000 Eur/mėn., o ir omenyje reikėtų turėti tai, kad per metus taikomas 150 tūkst. km limitas. Didelę dalį sąnaudų sudaro atlyginimai vairuotojams, tad, susumavus visas išlaidas, pelnas labai retai kada viršija lūkesčius.

Tiekimo grandinės funkciją atliekančios transporto įmonės

Į Lietuvą vis labiau skverbiasi verslo modelis, kai daugelis įmonės funkcijų ir darbų perduodami kitoms įmonėms: samdomi buhalteriai, rinkodaros specialistai, valymo, krovinių vežimo ir kitos įmonės ar pavieniai specialistai, susitelkiant į pagrindinę įmonės veiklą.

Nemažai įmonių teikia ir krovinių vežimo paslaugas. Daugelis jų turi numatytus maršrutus į ES šalis ir vykdo reguliarius reisus numatytomis savaitės dienomis. Vienas didžiausių šių įmonių privalumų – pastovumas, užtikrintumas. Daugiausiai jos perveža dalinių krovinių, tačiau paslaugos kainuoja gana brangiai. Įkainiai dar labiau išauga prireikus krovinius gabenti skubiai, nenumatytais maršrutais, prireikus vežti stambiagabaričius ar pavojingus (ADR) krovinius.

Tad, apibendrinant, nuosavo transporto įsigijimas arba krovininių automobilių nuoma – mažiau patrauklios alternatyvos Lietuvos rinkoje, kurioje vyrauja mažos įmonės. Brangias krovinių vežimo įmonių paslaugas, kai kainos dar labiau kyla prireikus skubių paslaugų ar gabenant pavojingus bei stambiagabaričius krovinius, po truputį išstumia virtualiosios transporto biržos, kuriose galima rasti pigesnių pasiūlymų operatyvesniam krovinių gabenimui.

Automobilių nuoma  https://www.adcrent.com/automobiliu-nuoma-vilniuje/


Elena Leontjeva / LLRI nuotr.
17 balandžio, 2024

Jei 1950-aisiais parama populistinėms jėgoms svyravo ties 10 proc., 2023 m. išaugo iki beveik 27 proc., rodo švedų analitinio centro […]

17 balandžio, 2024

Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai […]

17 balandžio, 2024

Naujos kartos „Mercedes-Benz V klasės“ mikroautobusai jau atvyko į Lietuvą ir kilstelėjo komercinių automobilių rinkos kartelę dar aukščiau. Vertinami dėl […]

Mindaugas Survila
17 balandžio, 2024

Šalies gyventojų rūpestį senosiomis giriomis papildo augantis verslo dėmesys. Lietuviškas specializuotas bankas AB „Mano bankas“, pernai tapęs senuosius miškus globojančio […]

16 balandžio, 2024

Kaip nepalanki pasaulio geopolitinė situacija, kariniai konfliktai paveikė rinkas, investuotojų pasirinkimus, akcijų, valiutų ir naftos kainas, kalbiname du VILNIUS TECH […]

16 balandžio, 2024

Antradienį pasirašytas Lietuvos institucijų ir Vokietijos gynybos pramonės įmonės „Rheinmetall“ Ketinimo protokolas dėl amunicijos gamyklos Lietuvoje statybų. Dokumentą, rodantį Lietuvos […]

16 balandžio, 2024

Nuspręndus pradėti savo verslą turite dvi opcijas. Galima steigti įmonę arba galima pirkti parduodamą. Abu variantai turi savus privalumus ir […]

Bronis Ropė, Europos Parlamento narys
15 balandžio, 2024

Ar neužilgo netapsime tik vieno ar kelių miestų valstybe, jei pro pirštus žiūrėsime į regioninę politiką? Juk, kiekvienas nepritrauktas ir […]

15 balandžio, 2024

Nuo pirmadienio komerciniams Lietuvoje registruotiems oro vežėjams suteiktas leidimas vykdyti skrydžius Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) oro erdvėje. „Nuo šiandien JAV […]

Gabrieliaus Jauniškio nuotr.
12 balandžio, 2024

Balandžio 11 dieną Lietuvoje pirmą kartą vyko Trijų jūrų iniciatyvos verslo forumas, į kurį susirinko daugiau nei 900 svečių iš […]

11 balandžio, 2024

Trijų jūrų iniciatyvos viršūnių plenarinei sesijai Vilniuje pirmininkaujantis Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda dalyvavo šio susitikimo proga vykstančio tarptautinio verslo […]

11 balandžio, 2024

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) praneša, kad Nacionalinio stadiono koncesinės sutarties projekto pakeitimuose trūksta kainos apskaičiavimo pagrįstumo, todėl Vilniaus savivaldybė ir […]

11 balandžio, 2024

2023 m. vasarį Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) pradėtos gerai žinomos pasaulyje dviračių gamintojos „Pon.Bike“ gamyklos statybos pasiekė finišo tiesiąją. […]

11 balandžio, 2024

Telekomunikacijų bendrovė „Telia“ remia pečius su Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“ ir padės skleisti žinią apie visame pasaulyje vis labiau […]

11 balandžio, 2024

Ukmergės rajono mero Dariaus Varno teigimu, savivaldybė labiausiai siekia investuoti į miesto infrastruktūros vystymą. Vis dėlto, pasak mero, daugiau nei […]

10 balandžio, 2024

Balandžio 9 dieną, Mažeikių muziejuje vyko ypatingas renginys. Čia, Mažeikių verslininkų asociacijos (MVA), Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK), Europos skaitmeninių inovacijų […]

10 balandžio, 2024

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį Trakuose pasveikino Tarptautinio transporto forumo (ITF), kuriam šiuo metu pirmininkauja Lietuva, aukšto lygio susitikimo […]

10 balandžio, 2024

Trečiadienį aštuonių aplink Baltijos jūrą esančių šalių ir Belgijos ministrai, atsakingi už energetiką, Vilniuje aptars jūrinio vėjo vystymo perspektyvas bei […]

10 balandžio, 2024

Įvairios apklausos bei tyrimai rodo, jog darbuotojai dažniau nei bet kada anksčiau svarsto pakeisti darbą. Per artimiausius kelerius metus tai […]

Elena Leontjeva
10 balandžio, 2024

4 dienų darbo savaitės idėja toliau užkariauja širdis ir protus, nepaisant – mažėjančio Lietuvos ekonomikos konkurencingumo ir nerimą keliančios geopolitinės […]