gruodžio 29, 2017
Specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymui – skaitmeninės technologijos

Molėtų r. Kijėlių specialiojo ugdymo centro auklėtiniams tobulėti padės išmaniosios technologijos. Čia atidaryta išmanioji erdvė, kuri įrengta už pedagogų mokymo programoje „Samsung Mokykla ateičiai“ laimėtą pagrindinį prizą – 10 tūkst. eurų.

„Lėšos buvo skirtos įrengti išmaniajai klasei, tačiau mes už jas įsirengėme visą išmaniąją mokyklą, nes joje tik 20 mokinių. Tačiau, aišku, svarbu ne tik finansinė parama ir daiktai. Gal net vertingiau yra tai, ką mes gavome mokymo programoje“, – sakė Kijėlių specialiojo ugdymo centro direktorė Asta Jakovlevienė.

Už gautą prizą mokykla įsigijo išmaniąją lentą, 18 planšetinių kompiuterių, kurių užteks kiekvienam galinčiam juo naudotis moksleiviui, virtualios realybės akinius bei kitos udgymui reikiamos įrangos.

„Iš tiesų tai mums yra milžiniška parama. Per metus IT reikalams mes gauname vos 46 eurus, tad apie tokį atsinaujinimą galėjome tik pasvajoti. O svarbiausia, kad tai leis pagerinti mokinių lavinimą. Dabar daug kur stengiamasi naudoti principą „žaisdami mokomės“. Ugdant specialių poreikių turinčius vaikus tai itin svarbus ir kartais vienintelis būdas juos lavinti“, – teigė A. Jakovlevienė.

Mokyklos personalas itin džiaugiasi virtualios realybės įranga, kuri leis patirti naujų pojūčių didelę judėjimo negalią turintiems moksleiviams, kuriems yra sukurtos specialios lavinimo programos virtualioje erdvėje.

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie visų Lietuvos vaikų ugdymo, pasitelkiant išmaniąsias technologijas. Svarbiausias „Samsung Mokykla ateičiai“ indėlis yra ne prizas, bet suteiktos žinios pedagogams, be kurių technologijų teikiamos galimybės tiesiog nebūtų išnaudojamos. Kijėliuose įsitikinome, kad programa praėjo ne veltui – pedagogų įgytos kompetencijos ir naujos skaitmeninės erdvės tikrai prisidės prie mokinių ugdymo, kuris be šiuolaikinių technologijų šiais laikais tiesiog nepilnavertis“, – sakė „Samsung Mokykla ateičiai“ programos vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė.

Pagrindinį 10 tūkst. eurų prizą Kijėlių specialiojo ugdymo centro pedagogų kolektyvas laimėjo 2017 metų pradžioje, kai programoje „Samsung Mokykla ateičiai“ jų parengtas skaitmeninių pokyčių projektas vertinimo komisijos pripažintas tvariausiu ir turinčiu didžiausią poveikį mokinių pasiekimų gerinimui.

Nors Kijėlių mokyklos projektas buvo unikalus tuo, kad orientuotasi į specialių poreikių turinčius mokinius, kurie itin skirtingi, pasak vertintojų, ugdymo įstaigos specifika nebuvo lemiantis veiksnys renkant laimėtoją. „Absoliučiai visų vaikų poreikiai yra svarbūs, visų poreikiai yra skirtingi ir visiems poreikiams tenkinti turi būti rasti teisingi keliai ir priemonės. Juk mokymosi turinio individualizavimas yra vienas kertinių švietimo dalykų ir tai buvo tikrai stiprus projektas“, – po laimėtojų paskelbimo kalbėjo programos „Samsung Mokykla ateičiai“ vertinimo komisijos pirmininkė Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė.

Tęstinė pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ Lietuvoje vykdoma jau ketvirtus metus. Ja siekiama tobulinti mokytojų lyderystės, pokyčių valdymo bei skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti šalies mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Tokiu būdu siekiama gerinti mokinių pasiekimus ir padėti jiems geriau pasirengti ateities profesiniam gyvenimui. Nuo pat starto 2014–aisiais, programoje, kurios mokymai trunka beveik pusmetį, iš viso dalyvavo 200 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 50-ies Lietuvos ugdymo įstaigų.

Kijėlių specialaus ugdymo mokykloje lavinami didelių ir labai didelių specialiųjų poreikių (intelekto sutrikimas ir kompleksinė negalia) turintys Molėtų rajono gyventojai nuo 6 iki 21 metų.

Share Button


lapkričio 7, 2019

Vilniaus universiteto (VU) studentai dar kartą įrodė turį išskirtinius gabumus – spalio 31 – lapkričio 4 d. Bostone vykusiame tarptautiniame […]

spalio 7, 2019

Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (KTU PTVF) alumnė Loreta Guokė drąsiai – visada pasitinka iššūkius. Šiuo metu […]

rugsėjo 23, 2019

Pastaruoju metu pasirodė daug visuomenę klaidinančios informacijos apie nevalstybinių mokyklų finansavimą iš valstybės biudžeto. Tai neteisinga formuluotė. Finansavimą gauna mokinys, […]

rugsėjo 23, 2019

Rugsėjis – mokiniams, jų tėvams ir mokytojams lyg antri naujieji metai. Mokslo metus dauguma pradeda žadėdami geriau mokytis, lengviau keltis […]

rugsėjo 20, 2019

Tai, ko šiandien mokosi Lietuvos mokiniai buvo nuspręsta daugiau kaip prieš dešimtmetį. Metas atsinaujinti? Ministerija mano, kad taip. Praeitą savaitę […]

rugsėjo 6, 2019

Rugsėjo 5 dieną organizuotoje Ch. Frenkelio konferencijoje „XXI a. pramonė: ateities lyderystė“ pagerbti trys Šiaulių valstybinės kolegijos atstovai. Miestui ir […]

rugpjūčio 21, 2019

Jau kuris laikas Lietuvoje nerimsta diskusijos dėl pailgėjusių mokslo metų. Pedagogai teigia, kad karšta vasaros pradžia ir pratęsti mokslo metai […]

rugpjūčio 8, 2019

Lietuvos modernizmo perlu vadinamas KTU Cheminės technologijos fakulteto A korpusas (KTU CTF A) pripažintas tarptautiniu mastu. JAV įsikūręs filantropo John‘o […]

liepos 29, 2019

Šalies savivaldybės pasisako už mokslo metų trukmės trumpinimą, o absoliuti dauguma ugdymo įstaigų nėra pritaikytos dirbti per karščius – tai […]

liepos 27, 2019

Šiandien vykusiame Mokslo, technologijų ir inovacijų tarybos posėdyje pritarta mokslinių tyrimų instituto tinklo pertvarkai. Numatoma pertvarka vyks etapais. Pirmame pertvarkos […]