22 liepos, 2019

Kuris krovinių svetur gabenimo variantas – priimtiniausias Lietuvos įmonėms?

Transporto verslas Lietuvoje – vienas perspektyviausių, generuojantis ženklią šalies BVP dalį (2018 m. duomenimis – daugiau nei 13 proc.). Žurnalo „Forbes“ pateikiama informacija, transporto vadybininkai tarptautinėje darbo rinkoje ir toliau išliks vieni populiariausių ir dažniausiai įdarbinamų specialistų. Daugelis svajoja ir apie nuosavą logistikos verslą, tačiau norint jį steigti, reikia gana didelių pradinių investicijų. Įsteigusieji krovinių vežimo verslą gana greitai randa klientų: didžiajai daliai prekes gaminančių ar tarpininkaujančių įmonių reikia pasirinkti finansiškai naudingiausią krovinių gabenimo variantą. Galima rinktis vieną iš šių:

  1. Ieškoti transporto kroviniams ar krovinių turimam transportui per tarptautines transporto biržas.
  2. Įsigyti naują ar naudotą transportą patiems.
  3. Rinktis vilkikų nuomą.
  4. Sudaryti sutartis su krovinių vežimo kompanijomis.

Kokių galimybių siūlo tarptautinės transporto biržos?

Kuro kainos, atlyginimai vairuotojams, vilkikų eksploatacija sudaro didžiąją krovinių vežimo verslo sąnaudų dalį, tad verslui neišvengiamai teko rasti būdų veiklai optimizuoti. Mūsų šalyje prieš beveik 2 dešimtmečius pradėtos steigti transporto biržos – tarpininkės tarp krovinių siuntėjų ir gavėjų. Šiandien žinomiausia ir pagrindinė transporto birža Lietuvoje – www.cargo.lt. Biržų funkcija – padėti įmonėms išvengti reisų be krovinio, greičiau rasti krovinių turimam transportui ar vežėjus, gabenančius krovinius reikiama kryptimi. Transporto biržose paslaugas siūlo patikimos kompanijos – įvairių incidentų, kai kroviniai dingsta arba būna apgadinami, pasitaiko itin retai.

Kada verta įsigyti nuosavus vilkikus?

Viena iš alternatyvų – įsteigti nuosavą transporto parką, kuris išgabentų įmonės produkciją svetur ar įsivežtų reikiamų žaliavų iš užsienio. Jei įmonė – nauja ir jos vadovybė nusprendžia pirkti naujus vilkikus, neišvengiamai tenka bendradarbiauti su bankais, kreditų ar lizingo bendrovėmis, kurios naują verslą vertina gana skeptiškai ir paskolas išduoda tik pavienėms bendrovėms.

Pigesnis variantas – įsigyti naudotą transportą, kurio eksploatacija – brangesnė, o patys vilkikai dažniau genda. Vilkikus įsigyti verta stambioms gamybinėms įmonėms, kurios gali savarankiškai išlaikyti transporto parką ir pačios tapti paslaugų teikėjomis – vilkikams grįžtant iš reiso pasiūlyti krovinių gabenimo paslaugas ir kitoms įmonėms.

Krovininio transporto nuoma: kiek tai verta dėmesio paslauga?

Populiarėja ne tik lengvųjų automobilių, bet ir vilkikų nuoma, tačiau renkantis šią paslaugą reikia labai gerai paskaičiuoti, ar investicijos atsipirks: už apynaujo vilkiko nuomą teks mokėti apie 2000 Eur/mėn., o ir omenyje reikėtų turėti tai, kad per metus taikomas 150 tūkst. km limitas. Didelę dalį sąnaudų sudaro atlyginimai vairuotojams, tad, susumavus visas išlaidas, pelnas labai retai kada viršija lūkesčius.

Tiekimo grandinės funkciją atliekančios transporto įmonės

Į Lietuvą vis labiau skverbiasi verslo modelis, kai daugelis įmonės funkcijų ir darbų perduodami kitoms įmonėms: samdomi buhalteriai, rinkodaros specialistai, valymo, krovinių vežimo ir kitos įmonės ar pavieniai specialistai, susitelkiant į pagrindinę įmonės veiklą.

Nemažai įmonių teikia ir krovinių vežimo paslaugas. Daugelis jų turi numatytus maršrutus į ES šalis ir vykdo reguliarius reisus numatytomis savaitės dienomis. Vienas didžiausių šių įmonių privalumų – pastovumas, užtikrintumas. Daugiausiai jos perveža dalinių krovinių, tačiau paslaugos kainuoja gana brangiai. Įkainiai dar labiau išauga prireikus krovinius gabenti skubiai, nenumatytais maršrutais, prireikus vežti stambiagabaričius ar pavojingus (ADR) krovinius.

Tad, apibendrinant, nuosavo transporto įsigijimas arba krovininių automobilių nuoma – mažiau patrauklios alternatyvos Lietuvos rinkoje, kurioje vyrauja mažos įmonės. Brangias krovinių vežimo įmonių paslaugas, kai kainos dar labiau kyla prireikus skubių paslaugų ar gabenant pavojingus bei stambiagabaričius krovinius, po truputį išstumia virtualiosios transporto biržos, kuriose galima rasti pigesnių pasiūlymų operatyvesniam krovinių gabenimui.

Automobilių nuoma  https://www.adcrent.com/automobiliu-nuoma-vilniuje/


17 gegužės, 2024

Šiandien, gegužės 17 d., minima tarptautinė kovos su homofobija, transfobija ir bifobija diena. „Telia“ žmogiškųjų išteklių ekspertė Rūta Jančytė dalinasi […]

16 gegužės, 2024

Siekiant didinti šalies susisiekimo infrastruktūros kokybę, toliau auga investicijos į svarbiausią Lietuvos transporto arteriją – magistralinį kelią A1. Atkarpos nuo […]

15 gegužės, 2024

Lietuva su JAV kosmoso agentūra NASA trečiadienį pasirašė „Artemis“ susitarimą, kuriuo įsipareigojo kosmoso išteklių gavybą vykdyti ir vėliau kosminius resursus […]

15 gegužės, 2024

Vykdant VĮ Ignalinos atominės elektrinės (IAE) eksploatavimo nutraukimą, nuo 2010-ųjų iki šių metų gegužės jau išmontuota apie 40 proc., arba […]

15 gegužės, 2024

Siuntų terminalų tinklą „Smartpost“ valdanti „Smartpost Itella“ Lietuvos rinkai pristato naują paslaugą Lietuvos rinkai – pilną elektroninių užsakymų išpildymą (angl. […]

14 gegužės, 2024

Europos oro linijų bendrovės „Ryanair“ dukterinė įmonė „Kaunas Aircraft Maintenance Services“ (KAMS) investavo apie 20 mln. eurų į du naujus […]

14 gegužės, 2024

Praėjusią savaitę, daugeliui lietuvių žiūrint „Euroviziją“, už Atlanto įvyko naujų „Apple“ produktų debiutas. Kaip ir tikėtasi, technologijų bendruomenėje didelio ažiotažo […]

14 gegužės, 2024

Biržuose ir Jurbarke bendrovės „Evecon“ vystomiems saulės energijos parkams „Citadele“ bankas suteikė 19,8 mln. eurų finansavimą. „Siekiame didinti finansavimo apimtis […]

14 gegužės, 2024

Vilniaus regiono startuoliams ir įmonėms skiriamas 15 mln. eurų finansavimas – jos kurs dirbtinio intelekto, blokų grandinės technologijų, robotikos procesų […]

13 gegužės, 2024

Inovacijų agentūra drauge su Kauno technologijos universitetu (KTU) tęsia eksporto lyderių programos „Sparnai“ įgyvendinimą ir kviečia šalies įmones priimti studentus keturių […]

13 gegužės, 2024

Motinos diena, kuri daugelyje valstybių minėta savaite vėliau nei Lietuvoje, platformai „Wolt“ pasižymėjo dar vienu pasiekimu – peržengta simbolinė 1 […]

13 gegužės, 2024

Tenka susidurti su karčia realybe – regionai masiškai paliekami žmonių, o Vilniaus miestas auga kaip „ant mielių“ pagal gyventojų skaičių […]

11 gegužės, 2024

Pagarbos mokesčių mokėtojams dienos išvakarėse Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje pagerbti didžiausi mokesčių mokėtojai. Renginio metu pristatyta Mokesčių mokėtojų teisių […]

10 gegužės, 2024

Teigiama natūralios saulės šviesos įtaka žmogaus organizmui – nenuginčijama: gerina nuotaiką, fizinę ir emocinę sveikatą, didina darbingumą, mažina nuovargį bei […]

10 gegužės, 2024

Opozicinės „valstiečių“ partijos lyderis Ramūnas Karbauskis mano, kad dabartinė geopolitinė situacija bei atsakingų Lietuvos politikų pareiškimai atbaido investuotojus ir kenkia šalies […]

10 gegužės, 2024

Užkandžių ir šaldytos produkcijos gamintojos „Mantinga Group“ pajamos pernai augo 25,9 proc. ir siekė 173,8 mln. eurų, o EBITDA augo […]

9 gegužės, 2024

Lėtėjanti ekonomika nemažina lietuvių apetito prabangiems išmaniesiems. Pirmųjų keturių šių metų mėnesių perkamiausiųjų telefonų dešimtuke dominuoja aukščiausiai klasei priskiriami „iPhone“ […]

Bronis Ropė, Europos Parlamento narys
9 gegužės, 2024

Ką tik minėjome Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą dvidešimtmetį – įspūdinga sukaktis, kuri primena apie mūsų valstybės nueitą kelią ir […]

8 gegužės, 2024

Alytaus regiono savivaldybių merai šiandien pasirašė susitarimą dėl 2024-2029 m. Alytaus regiono funkcinės zonos strategijos įgyvendinimo, kuriame numatyta regione įgyvendinti […]

8 gegužės, 2024

Trečiadienį vykusios Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų (VPPAR) generalinės asamblėjos metu apdovanoti labiausiai nusipelniusios bendrovės ir prie verslo klimato […]