15 spalio, 2024
LTG

Andrius Veršinskas: kurioms Kauno industrijoms „Rail Baltica” turės daugiausia įtakos?

Europinė geležinkelio vėžė „Rail Baltica”, sujungdama Baltijos šalis su Europa ir taip užbaigdama trūkstamą jungtį, „atrakins” augančio miesto vertes verslui ir keliautojams, sako „Kaunas IN” Verslo skyriaus vadovas Andrius Veršinskas.

Laikinosios sostinės ekonomine plėtra besirūpinančios agentūros „Kaunas IN” atstovas teigia, kad vienas pagrindinių Kauno privalumų – patogi ir stipriai išvystyta logistinė infrastruktūra, tad projekto „Rail Baltica” reikšmė miestui – itin didelė.

Spalį Kauno geležinkelio stotyje atvėrus pirmąjį „Rail Baltica” informacijos centrą pabrėžta – greitaisiais traukiniais pro Kauno tarptautinę stotį kasdien vyks daugiausia Lietuvoje – 11 tūkst. – keleivių.

Naujos žaidimo taisyklės

„Potencialiems užsienio investuotojams, kitų šalių atstovams, diplomatams „Rail Baltica” visuomet pristatome kaip artėjantį didelį privalumą, pakeisiantį žaidimo taisykles. Akcentuojame, kad Kaunas bus aktyviausias taškas visame tinkle. Kauno logistinė reikšmė augo ir pastaraisiais metais, tačiau jaučiame, kad tinklo stiprinimas dar labiau sustiprins pozicijas ir sukurs galimybių tolesnei plėtrai”, – teigė A. Veršinskas.

Europinio standarto geležinkelis tarp Lenkijos ir Kauno veikia nuo 2021 m. Vakarų kryptimi juo vežami kroviniai, esant poreikiui gabenama karinė technika. Su pirmąja „Rail Baltica” vėže miestas tapo toliausiai rytuose ir tuo pačiu šiauriausiai rytinėje Baltijos jūros pakrantėje esančiu europinio geležinkelio tašku.

Verslo augimas

A. Veršinko teigimu, Kaunas pritraukė didžiąsias regiono logistikos bendroves, o, nutiesus greitojo geležinkelio infrastruktūrą, verslo plėtra dar paspartės: pirmiausia, dėl išaugusių logistinių pajėgumų, galiausiai tai atvers galimybes ir kitų industrijų verslams.

„Jau dabar sėkmingai veikia ir plečiasi Palemono intermodalinis terminalas. Kartu su naujai planuojamais projektais – didžiausiu Baltijos šalyse Juragių intermodaliniu terminalu, Kauno oro uosto plėtra ir Kauno upių uostu – augs bendras Kauno intermodalumas bei logistinės galimybės, taigi ir reikšmė. Atsivers daug galimybių industrijoms, siekiančioms ne tik sutaupyti, bet ir būti ekologiškesnėmis”, – vertino A. Veršinskas.

Keliautojų augimas

Pasak „Kaunas IN” atstovo, bene laukiamiausia nauda – kelionių laiko sutrumpėjimas.

„Laukdami greitosios europinės jungties laukiame ir turizmo plėtros. Taip pat svarbios ir darbuotojų pritraukimo galimybės – sumažėjus kelionių laikui reikšmingai išsiplės geografinė erdvė, iš kurios galime pritraukti darbuotojus. Traukiniai Kaunas–Vilnius jau dabar kiekvieną rytą abejomis kryptimis važiuoja užpildyti, matome darbuotojų judėjimą, verslo paslaugų, IT įmonėms kuriant padalinius tiek Kaune, tiek Vilniuje. Tad „Rail Baltica” dar paspartins miestų suartėjimą”, – kalbėjo A. Veršinskas, pridurdamas, kad kita svarbi ir laukiama kryptis – nuo 4 val. iki maždaug 1,5 val. sutrumpėsianti kauniečių kelionė į Rygą.

„Darbuotojams, ypač dirbantiems hibridinio darbo būdu, tai galėtų išplėsti lokacijas, kuriose jie gali dirbti ar gyventi. Tad būtų galima gyventi Panevėžyje ir darbuotis Kaune ar atvirkščiai. Ta zona, kuri dabar apima Jonavą, Kėdainius ar tęsiasi labiau į Marijampolės pusę, Vilnių, išsiplėstų labiau ir į Šiaurės Lietuvą”, – sakė A. Veršinskas.

Greičiau pasiekiami koncertai ir varžybos

Spalį atvėrus „Rail Baltica” informacijos centrą A. Veršinkas dalyvavo diskusijoje „Galimybės Kaunui: turizmas > verslas > stoties erdvių įveiklinimas”.

„Kaunas, būdamas centrinis ir aktyviausias taškas, natūraliai bus ta vieta, kur susijungs didžiausi keliautojų srautai. Tad į vykstančius koncertus ar Kauno „Žalgirio” „Eurolygos” varžybas pamatysime dar daugiau atvykstančių lenkų, latvių ar estų. „Mokslo sala”, rekonstruotas Lietuvos zoologijos sodas, plaukimo kompleksas ir vandens pramogų centras bei daugelių kitų naujų laisvalaikio bei pramogų objektų privilios vietos ir užsienio turistų. Plečiama infrastruktūra „atrakina” Kauno patrauklumą ir siūlomas vertes platesnėje geografinėje zonoje”, – vertino A. Veršinskas.

„Rail Baltica” – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica” geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.


16 lapkričio, 2025

Prasidėjus „Vienišių dienos“ (angl. Singles’ Day) nuolaidoms e. prekyboje ir artėjant „Juodojo penktadienio“ (angl. Black Friday) išpardavimų vajui (šiemet – […]

16 lapkričio, 2025

Minint Pasaulinę dieną žuvusiems eismo įvykiuose atminti, lapkričio 16-osios vakarą televizijos bokštas Vilniuje, Kristaus Prisikėlimo bazilika Kaune ir Klaipėdos pilies […]

16 lapkričio, 2025

Marijampolės krašto ir Prezidento Kazio Griniaus muziejuje vyko istorinės atminties renginys, skirtas Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio Tarybos Prezidiumo pirmininkui, Lietuvos […]

14 lapkričio, 2025

Baltijos šalių sinchronizacija su kontinentinės Europos elektros tinklais Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV), Arizonoje, vykusiame projektų valdymo asociacijos „Project Management Institute“ […]

14 lapkričio, 2025

Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ penktadienį pranešė prie tinklo prijungusi Kauno rajone, Girininkų kaime, statomą vėjo elektrinių parką, kurio […]

13 lapkričio, 2025

Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (LAT) išplėstinė septynių teisėjų kolegija ketvirtadienį atmetė „čekiukų“ byloje nuteisto buvusio Jonavos rajono savivaldybės tarybos nario Žilvino […]

13 lapkričio, 2025

Europos Komisija (EK) patvirtino ketvirtąjį Lietuvos prašymą išmokėti 514,5 mln. eurų (atskaičius avansus) šaliai skirtų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo […]

12 lapkričio, 2025

Panevėžyje šiandien ypatingas dėmesys skiriamas regiono ateičiai – „Stasys Museum“ vyksta tradicinis IQ forumas „Aukštaitijos verslas 2025: regionų konkurencingumas geopolitinių […]

12 lapkričio, 2025

Panevėžio jaunieji baidarių ir kanojų irkluotojai šiemet pademonstravo įspūdingus rezultatus tarptautinėse varžybose, dar kartą įrodydami, kad mūsų miestas, kuriame auga […]

Bibliotekos archyvo nuotr.
10 lapkričio, 2025

Rudens atostogos – tai metas, kai gamta pasipuošia marga spalvų palete, o vaikai gali šiek tiek atsikvėpti nuo mokslų. Kad […]

9 lapkričio, 2025

Iki kitų metų rudens planuojama atnaujinti ir sutvarkyti apie 21 kilometrą takų, praneša bendrovė „Via Lietuva“.  Skelbiama, jog darnaus judumo […]

7 lapkričio, 2025

Penktadienį Europos investicinio banko (EIB) viceprezidentui Karlui Nehammeriui ir finansų ministrui Kristupui Vaitiekūnui pasirašius 300 mln. eurų gynybai skirto kredito […]

7 lapkričio, 2025

Panevėžys vėl pasipuošia meno kūriniais – į miesto erdves grįžta skulptūros, kurios buvo laikinai nuimtos, kai vyko intensyvūs viešųjų erdvių […]

6 lapkričio, 2025

Degalinių tinklo valdytojai „Emsi“ skirta daugiau nei 1 mln. eurų bauda už tai, kad ji be Konkurencijos tarybos leidimo perėmė […]

6 lapkričio, 2025

Vilniaus, Kauno, Utenos apskrityse sukčiai įvairiais būdais apgaule iš žmonių išviliojo apie 120 tūkst. eurų, pranešė policija.  Didžiausias sumas, policijos […]

5 lapkričio, 2025

VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ kartu su Panevėžio rajono savivaldybe įgyvendino projektą „Raguvėlės siaurojo geležinkelio komplekso pritaikymas visuomenės poreikiams“. „Džiaugiuosi sėkmingu […]

4 lapkričio, 2025

Šiandien Panevėžyje lankosi užsienio reikalų ministras Kęstutis Budrys. Vizito metu ministras susitiko su miesto mere Loreta Masiliūniene, Savivaldybės ir verslo […]

4 lapkričio, 2025

Radviliškio rajone antradienį oficialiai pradėtos kelių šimtų milijonų eurų vertės Vokietijos gynybos pramonės koncerno „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos statybos. Nacionaliniam saugumui […]

3 lapkričio, 2025

Prasidėjus moksleivių rudens atostogų savaitei, daugiau nei 850 vaikų visoje Lietuvoje laiką leidžia Šaulių sąjungos organizuojamose stovyklose. „Šią savaitę, moksleivių […]

2 lapkričio, 2025

Per pastaruosius trejus metus dėl nedalyvavimo daugiabučių namų renovacijos procese 11 Šiaulių ir Klaipėdos gyventojų prarado bent dalį šildymo kompensacijų. […]

Regionų naujienos