Istorinis momentas: pradėti blogiausio Lietuvoje kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos darbai
Šiandien magistralėje Vilnius-Utena pradėti atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto darbai. Vienintelio šalyje iš cementbetonio plokščių sudaryto kelio atkarpos, siekiančios beveik 30 km, rekonstrukciją „Via Lietuva“ (anksčiau – LAKD) planuoja baigti dar šiais metais.
„Amžiaus statybomis“ praminto kelio rekonstrukcijos darbų nuo Molėtų iki Utenos sutartis Susisiekimo ministerijoje buvo pasirašyta vasario pradžioje. 30 km atkarpos nuo Molėtų iki Utenos darbų vertė sudaro 61 mln. Eur su PVM. Suplanuotus rekonstrukcijos darbus atliks „Via Lietuva“ skelbtą viešąjį konkursą laimėjusi akcinė bendrovė „HISK“.
„Kaip ir daugelis žmonių, asmeniškai labai laukiau šios dienos, kai pagaliau nuo dešimtmečius girdėtų kalbų ir dalytų pažadų pereiname prie realių darbų. Visuomet pabrėžiau, kad šio visam Šiaurės Lietuvos regionui svarbaus plento rekonstrukcija yra vienas svarbiausių mūsų prioritetų, todėl dėjome visas pastangas, kad darbai – nepaisant daugybės kliūčių – pagaliau išjudėtų iš mirties taško. Ir šiandien yra ši diena“, – sako darbų pradžią simboliniu pirmosios betono plokštės suskaldymu pažymėjęs susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kelias Vilnius-Utena yra svarbi jungtis tarp šalies sostinės, Utenos ir kitų Šiaurės-Rytų regiono vietovių. Per parą šiuo keliu iš viso pravažiuoja netoli 9 tūkst. transporto priemonių.
Kelio nuo Molėtų iki Utenos rekonstrukcijos metu suplanuota kapitaliai sutvarkyti dvi eismo juostas, įrengti autobusų sustojimo aikšteles su paviljonais, pėsčiųjų takus ir modernų apšvietimą. Šioje kelio atkarpoje taip pat numatyta įrengti ir nuo gyvūnų migracijos apsaugančias tinklo tvoras bei horizontalius barjerus, kurie padėtų sumažinti eismo įvykių skaičių gyvūnų migracijos metu. Atsižvelgus į kelyje fiksuojamus transporto priemonių srautus, atlikus transporto srautų modeliavimą, kapitaliai remontuojamame ruože ties sankryžomis numatyta įrengti papildomas kairiojo posūkio juostas.
„Apie „betonkę“ ir planuojamas „amžiaus statybas“ buvo ir daug kalbėta, ir ne vieną dešimtmetį žadėta. Praėjusiais metais, pradėdami šio kelio darbus ties Utenos miestu, nurodėme, jog dėsime visas pastangas, jog Vilnius-Utena atnaujinimo darbai būtų tęsiami ir toliau. Džiaugiamės, jog bendromis jėgomis užsibrėžtus tikslus pavyko pasiekti ir šiandien šiame kelyje pagaliau pradedami realūs darbai. Maža to, šiandien pradėti darbai turėtų būti baigti ir naujas Molėtus ir Uteną jungiantis kelias eismo dalyviams bus atidarytas dar šių metų pabaigoje“, – teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Primename, kad 2023 m. spalio mėn. buvo pradėti darbai šio magistralinio kelio ruože ties Utenos miestu. Čia darbus planuojama baigti šių metų III ketv.
Šiuo metu taip pat rengiami likusios beveik 43 km kelio Vilnius–Utena atkarpos nuo Riešės iki Molėtų rekonstravimo techniniai darbo projektai. Pabaigus projektavimą, bus skelbiami viešojo pirkimo konkursai rekonstrukcijos darbams atlikti. Sėkmingai įvykdžius šias procedūras, pirmieji darbai nuo Riešės iki Molėtų būtų pradėti dar šiais metais.
Kelias Vilnius-Utena jau nuo nepriklausomybės atkūrimo laikų visų lietuvių ir šalies svečių vadintas blogiausiu keliu. Ši magistralė buvo nutiesta dar 1979-1985 metais ir yra vienintelis kelias šalyje su betonine danga. Nuo pat įrengimo pradžios kelias nebuvo rimtai taisomas iki 2008-2009 metų, kai nuo 10 iki 16 kilometro kelias buvo praplatintas iki 4 eismo juostų. Kiek vėliau, 2019-2021 metais tokie pat darbai atlikti nuo 16 iki 21,5 kilometro. Ilgus metus strigę Vilnius-Utena kelio tvarkymo darbai, pagaliau sėkmingai pradėti.
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių tinklu.