Kaip spauda ant drabužių padeda kurti prekių ženklą nuo nulio?

Prekės ženklas – tai ne tik pavadinimas ar grafinis ženklas. Tai istorija, kurią žmonės pasakoja apie jus. O nuo ko prasideda istorijos kūrimas? Dažnai – nuo drabužio. Spauda ant marškinėlių ar džemperių tampa pirmuoju fiziniu ženklu, kad jūsų verslas egzistuoja. Tai tarsi vizitinė kortelė, kuri gyvena ilgiau, vaikšto plačiau ir kalba garsiau.
Pasak 2023 m. Statista ataskaitos, pasaulinė spaudos ant tekstilės rinka vertinama 8,8 mlrd. dolerių, o iki 2030 m. prognozuojamas augimas iki 14,5 mlrd. dolerių. Šis augimas rodo ne tik pramonės stiprėjimą, bet ir tai, kaip daug verslų pradeda nuo paprasto drabužio su žinute.
Matomas ženklas net ir be reklamos biudžeto
Pradedantiesiems verslams dažnai trūksta resursų reklamoms „Google“, „Facebook“ ar renginiams. Tačiau vienas marškinėlių komplektas, ant kurio atspausdintas prekinio ženklo pavadinimas ar išskirtinė frazė, gali sukurti dešimtis, o gal ir šimtus kontaktų kasdien.
Marketingo strategė Rūta Jankauskaitė komentuoja: „Spauda ant drabužių veikia kaip nuolatinė lauko reklama. Tik skirtingai nei stendas – ji juda, patenka į skirtingus kontekstus, aplinkas ir tampa pokalbio objektu. Tai ypač svarbu verslui, kuris dar tik formuoja savo auditoriją“.
Remiantis ASI Central duomenimis, 85 % žmonių prisimena prekės ženklą, kuris buvo atspausdintas ant jų turimų marškinėlių, o 63 % jų laiko tokius drabužius ilgiau nei 1 metus.
Prekės ženklas prasideda nuo tapatybės, o spauda ją materializuoja
Kai verslas dar neturi ofiso ar svetainės, sunku įtikinti klientą, kad jis „tikras“. Bet kai tas verslas turi fiziškai egzistuojantį elementą, pavyzdžiui, drabužį su firminiu užrašu – klientai pradeda tikėti. Drabužis tampa ženklu, kad kažkas jau vyksta.
Drabužių kūrėjas Tomas pasakoja: „Mes pradėjom nuo 50 marškinėlių su mūsų žodžių žaismu „Wear your vision“. Juos nešiojom mes, draugai, artimieji. Kai ėmė klausinėti, kur galima jų įsigyti – sukūrėm „Shopify“ puslapį. Tada jau spaudėm daugiau. Bet viskas prasidėjo nuo vieno drabužio“.
Tokie pavyzdžiai rodo, kad spauda – tai daugiau nei dekoras. Tai įrankis bendruomenei formuoti, identitetui stiprinti ir tikėjimui ženklo verte įtvirtinti.
Spauda neša žinutę
Ant drabužio galima ne tik uždėti logotipą. Galima išspausdinti žinutę, kuri kalba už jūsų prekės ženklą. Drąsus šūkis, provokuojantis klausimas, socialinė pozicija ar net juokinga frazė – visa tai gali tapti virusiniu įvaizdžiu, aplink kurį formuojasi auditorija.
2022 m. Printful tyrimas parodė, kad 68 % jaunų verslų (iki 2 metų stažo) naudojo spaudą ant drabužių kaip pirmąjį žingsnį į rinką. Iš jų net 42 % tvirtino, kad tai buvo efektyviausia investicija, kuri padėjo suformuoti auditoriją.
Tai patvirtina ir rinkodaros konsultantas Mantas Kazlauskas: „Spauda ant drabužių leidžia vizualizuoti verslo toną. Ar jis sarkastiškas? O gal minimalistinis? Kiekviena šrifto linija, kiekviena spalva, net pasirinkta spaudos vieta (priekis, nugara, rankovė) – viskas transliuoja įvaizdį“.
Kokias technologijas rinktis verslui nuo nulio?
Nereikia tūkstantinių investicijų ar gamybos linijų. Štai kelios prieinamos spaudos technologijos, kurios leidžia pradėti mažais žingsniais.
- Termo spauda – puikiai tinka individualiems gaminiams ar mažiems kiekiams. Gali būti naudojama namų sąlygomis su paprastu termopresu.
- Šilkografija – labai kokybiška, bet labiau apsimoka nuo 30-50 vnt. tiražo.
- DTG (Direct-to-Garment) – leidžia atspausdinti sudėtingus dizainus tiesiai ant audinio. Puikiai tinka „on-demand“ pardavimams.
- Sublimacija – dažniausiai naudojama ant poliesterio, itin ryškių spalvų dizainui.
Svarbu pažymėti, kad daugelis el. parduotuvių, kaip Printify ar Printful, siūlo „white label“ paslaugas: jūs turite tik idėją ir dizainą, o visą spaudą ir logistiką atlieka jie. Tokiu būdu prekės ženklas gimsta be sandėlio, be siuvyklos ir be rizikos.
Spauda – bendruomenės kūrimo katalizatorius
Žmonės nori priklausyti. Drabužiai su prekės ženklu leidžia klientams ar sekėjams pasijusti bendruomenės dalimi. Kai jie nešioja jūsų simboliką, jie tampa ženklo ambasadoriais. Tai nebe tik pirkėjas – tai dalyvis.
Psichologė Aistė Sadauskaitė priduria: „Nešiojamas simbolis ant drabužio leidžia žmogui identifikuotis su grupe. Jauni prekių ženklai, kurie geba komunikuoti vertybes per tekstilę, dažnai suburia ne tik klientus, bet ir lojalią auditoriją, pasirengusią dalintis turiniu, komentuoti ir net savanoriauti“.