28 liepos, 2025

Kaip spauda ant drabužių padeda kurti prekių ženklą nuo nulio?

pexels.com nuotr.

Prekės ženklas – tai ne tik pavadinimas ar grafinis ženklas. Tai istorija, kurią žmonės pasakoja apie jus. O nuo ko prasideda istorijos kūrimas? Dažnai – nuo drabužio. Spauda ant marškinėlių ar džemperių tampa pirmuoju fiziniu ženklu, kad jūsų verslas egzistuoja. Tai tarsi vizitinė kortelė, kuri gyvena ilgiau, vaikšto plačiau ir kalba garsiau.

Pasak 2023 m. Statista ataskaitos, pasaulinė spaudos ant tekstilės rinka vertinama 8,8 mlrd. dolerių, o iki 2030 m. prognozuojamas augimas iki 14,5 mlrd. dolerių. Šis augimas rodo ne tik pramonės stiprėjimą, bet ir tai, kaip daug verslų pradeda nuo paprasto drabužio su žinute.

Matomas ženklas net ir be reklamos biudžeto

Pradedantiesiems verslams dažnai trūksta resursų reklamoms „Google“, „Facebook“ ar renginiams. Tačiau vienas marškinėlių komplektas, ant kurio atspausdintas prekinio ženklo pavadinimas ar išskirtinė frazė, gali sukurti dešimtis, o gal ir šimtus kontaktų kasdien.

Marketingo strategė Rūta Jankauskaitė komentuoja: „Spauda ant drabužių veikia kaip nuolatinė lauko reklama. Tik skirtingai nei stendas – ji juda, patenka į skirtingus kontekstus, aplinkas ir tampa pokalbio objektu. Tai ypač svarbu verslui, kuris dar tik formuoja savo auditoriją“.

Remiantis ASI Central duomenimis, 85 % žmonių prisimena prekės ženklą, kuris buvo atspausdintas ant jų turimų marškinėlių, o 63 % jų laiko tokius drabužius ilgiau nei 1 metus.

Prekės ženklas prasideda nuo tapatybės, o spauda ją materializuoja

Kai verslas dar neturi ofiso ar svetainės, sunku įtikinti klientą, kad jis „tikras“. Bet kai tas verslas turi fiziškai egzistuojantį elementą, pavyzdžiui, drabužį su firminiu užrašu – klientai pradeda tikėti. Drabužis tampa ženklu, kad kažkas jau vyksta.

Drabužių kūrėjas Tomas pasakoja: „Mes pradėjom nuo 50 marškinėlių su mūsų žodžių žaismu „Wear your vision“. Juos nešiojom mes, draugai, artimieji. Kai ėmė klausinėti, kur galima jų įsigyti – sukūrėm „Shopify“ puslapį. Tada jau spaudėm daugiau. Bet viskas prasidėjo nuo vieno drabužio“.

Tokie pavyzdžiai rodo, kad spauda – tai daugiau nei dekoras. Tai įrankis bendruomenei formuoti, identitetui stiprinti ir tikėjimui ženklo verte įtvirtinti.

Spauda neša žinutę

Ant drabužio galima ne tik uždėti logotipą. Galima išspausdinti žinutę, kuri kalba už jūsų prekės ženklą. Drąsus šūkis, provokuojantis klausimas, socialinė pozicija ar net juokinga frazė – visa tai gali tapti virusiniu įvaizdžiu, aplink kurį formuojasi auditorija.

2022 m. Printful tyrimas parodė, kad 68 % jaunų verslų (iki 2 metų stažo) naudojo spaudą ant drabužių kaip pirmąjį žingsnį į rinką. Iš jų net 42 % tvirtino, kad tai buvo efektyviausia investicija, kuri padėjo suformuoti auditoriją.

Tai patvirtina ir rinkodaros konsultantas Mantas Kazlauskas: Spauda ant drabužių leidžia vizualizuoti verslo toną. Ar jis sarkastiškas? O gal minimalistinis? Kiekviena šrifto linija, kiekviena spalva, net pasirinkta spaudos vieta (priekis, nugara, rankovė) – viskas transliuoja įvaizdį“.

Kokias technologijas rinktis verslui nuo nulio?

Nereikia tūkstantinių investicijų ar gamybos linijų. Štai kelios prieinamos spaudos technologijos, kurios leidžia pradėti mažais žingsniais.

  • Termo spauda – puikiai tinka individualiems gaminiams ar mažiems kiekiams. Gali būti naudojama namų sąlygomis su paprastu termopresu.
  • Šilkografija – labai kokybiška, bet labiau apsimoka nuo 30-50 vnt. tiražo.
  • DTG (Direct-to-Garment) – leidžia atspausdinti sudėtingus dizainus tiesiai ant audinio. Puikiai tinka „on-demand“ pardavimams.
  • Sublimacija – dažniausiai naudojama ant poliesterio, itin ryškių spalvų dizainui.

Svarbu pažymėti, kad daugelis el. parduotuvių, kaip Printify ar Printful, siūlo „white label“ paslaugas: jūs turite tik idėją ir dizainą, o visą spaudą ir logistiką atlieka jie. Tokiu būdu prekės ženklas gimsta be sandėlio, be siuvyklos ir be rizikos.

Spauda – bendruomenės kūrimo katalizatorius

Žmonės nori priklausyti. Drabužiai su prekės ženklu leidžia klientams ar sekėjams pasijusti bendruomenės dalimi. Kai jie nešioja jūsų simboliką, jie tampa ženklo ambasadoriais. Tai nebe tik pirkėjas – tai dalyvis.

Psichologė Aistė Sadauskaitė priduria: „Nešiojamas simbolis ant drabužio leidžia žmogui identifikuotis su grupe. Jauni prekių ženklai, kurie geba komunikuoti vertybes per tekstilę, dažnai suburia ne tik klientus, bet ir lojalią auditoriją, pasirengusią dalintis turiniu, komentuoti ir net savanoriauti“.

Komentarai (0)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


28 liepos, 2025

Viskas įskaičiuota kelionės – tai viena populiariausių kelionių formų, kurią vis dar lydi įvairūs mitai. Vieni šį kelionės tipą laiko […]

28 liepos, 2025

Nuosekli veido odos priežiūros rutina, atitinkanti odos tipą, užtikrina sveikai atrodančią ir spindinčią veido odą. Norint išspręsti tam tikras veido […]

pexels.com nuotr.
28 liepos, 2025

Katalizatorius – tai ne tik automobilio dalis, bet ir vertingas metalų šaltinis. Kai jis baigia savo tarnystę po mašina, atsiranda […]

25 liepos, 2025

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT)  šiandien, liepos 25 d., patvirtino pirmąjį šiais metais afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį Lietuvoje […]

21 liepos, 2025

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), patikrinusi Šilutės rajone nugaišusių kiaulių atvejų, atmetė ligos užsikrėtimo versiją. Kaip teigiama VMVT, sekmadienį […]

20 liepos, 2025

Investicijos į atsinaujinančius energijos išteklius Kaune tapo gerąja praktika. Tai patvirtino pastaraisiais metais ant mokyklų ir darželių stogų įrengtos 72 […]

16 liepos, 2025

Jonavos rajono savivaldybė kritikuoja įmonės „Achema“ komunikaciją po antradienį įvykusio incidento vietos azoto trąšų gamykloje. Kaip skelbta, gamyklos teritorijoje prakiurus […]

15 liepos, 2025

Tarp 50-ies turtingiausių prievolę turtą deklaruoti turinčių asmenų – vos 8 moterys, rodo Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) pateikti praėjusių metų […]

14 liepos, 2025

Vyriausybė nepritaria iniciatyvai nulinio mokesčio tarifo reinvestuojamam pelnui netaikyti tose savivaldybėse, kurios neturi savaiminio ekonominio augimo požymių.  Kaip numatyta Finansų […]

12 liepos, 2025

Praėjusiais metais gyventojų užimtumas Europos Sąjungoje (ES) pasiekė 75,8 proc. Tai, „Eurostat“ duomenimis“, aukščiausias rodiklis nuo 2009 metų. Didžiausias užimtumas fiksuotas […]

4 liepos, 2025

Strateginiam „Rail Baltica” projektui trijose Baltijos šalyse skirta dar 295,5 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) investicijų pagal „Connecting Europe Facility” […]

4 liepos, 2025

Gauti valstybės paramą saulės elektrinei ar šilumos siurbliui – viliojanti galimybė, tačiau realybėje daugelis pareiškėjų paslysta dar neįkėlę kojos per […]

3 liepos, 2025

Vasariškiems orams sugrįžus į Lietuvą, vis daugiau poilsiautojų keliauja į pajūrį. Tačiau, mobiliojo ryšio operatorių teigimu, dauguma atvykstančiųjų į Palangą […]

2 liepos, 2025

Priėmus mokesčių reformos paketą, Lietuvos savivaldybės prarado vieną esminių galimybių didinti savarankiškąsias pajamas, todėl savivaldybės ragina pagrindines centrinės valdžios institucijas […]

Lukas Savickas
2 liepos, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) pasirašė 19-ąją stambaus investicinio projekto sutartį su bendrove „Pentasweet“, kuri Vilniuje plėtos gamybos projektą, paremtą […]

30 birželio, 2025

Nekilnojamojo turto (NT) bendrovė „Hanner“, kuri iš „Baltcap“ fondo įgis teisę vykdyti dešimtmečius stringantį Vilniaus nacionalinio stadiono projektą, pasiekė susitarimą […]

Lukas Savickas
30 birželio, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIMIN) iniciatyva nuo š. m. rugpjūčio 1 d. bus įsteigiama smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) ombudsmeno […]

30 birželio, 2025

Seimas leido savivaldybėms rinkti rinkliavą už eismo ribojimus, jei vietinės reikšmės keliuose, šių kelių juostose, apsaugos zonose ir gatvėse atliekami […]

27 birželio, 2025

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIM) su Vilniaus universitetu (VU) pasirašė susitarimą šalyje steigti dirbtinio intelekto (DI) kompetencijų ir technologijų centrą […]

Nuotr. Sommart Sombutwanitkul, Shutterstock
26 birželio, 2025

Būsto draudimas – viena svarbiausių investicijų į savo ir šeimos saugumą. Tačiau standartinė draudimo apsauga ne visuomet atspindi visus tikruosius […]

Regionų naujienos