9 liepos, 2020

Konkurentų tinklapių analizė

Kiekvienam verslininkui reikia domėtis savo konkurentais. Konkurentais laikyti reikia rinkos dalyvius, kurie siūlo tokias pačias paslaugas ar produktus kaip ir Jūs. Kad susilauktumėte daugiau klientų nei konkurentai, reikia gebėti juos pranokti, o tai gali būti labai nelengva užduotis, tačiau viskas įmanoma, jei susidaromas veiksmų planas. Pirmas žingsnis – konkurentų tinklalapių analizė. Ji padeda įvertinti konkurentų trūkumus ir privalumus, pagal kuriuos galima pasirinkti veiksmingiausią marketingo strategiją, padėsiančią pasiekti puikių rezultatų.

Šiame straipsnyje pasistengsime suprantamai ir aiškiai pateikti visą svarbiausią informaciją apie konkurentų tinklalapių analizę.

KOKIUS ŽINGSNIUS APIMA KONKURENTŲ TINKLALAPIŲ ANALIZĖ?

Pirma, ištirkite konkurentų vartojamus raktinius žodžius. Įvertinkite, kokius raktinius žodžius konkurentai naudoja savo puslapių title žymose; kokie dažniausiai naudojami straipsnių pavadinimuose; kokie – svetainės turinyje (įskaitant h1, h2 žymas)? Tam nustatyti pasinaudokite Keyword Densit Analyzer įrankiu. Toks tyrimas padės sužinoti, kokie raktiniai žodžiai yra tikslingiausi, paklausiausi ir efektyviausi Jūsų rinkoje. Be to, matysite, kokias pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose užima Jūsų konkurentai. Kodėl verta tai atlikti? Nes tinkami raktiniai žodžiai kuria didelę pridėtinę vertę Jūsų svetainei ir pritraukia didelius lankytojų srautus.

Antra, nustatykite pagrindinius konkurentus. Kai ištirsite rinkoje paklausiausius raktinius žodžius, sužinosite, kas patenka tarp aukščiausių paieškos rezultatų pozicijų. Tai reiškia, žinosite pagrindinius savo konkurentus. Vis dėlto specialistai pataria, kad pradedantiesiems nevertėtų rinktis pačių paklausiausių ir populiariausių raktinių žodžių, nes vos atsiradus rinkoje (siūlant savo produktus) pradėti konkuruoti su konkurentais gali būti sudėtinga. Nebijokite pasirinkti ir ilgesnių raktinių žodžių, jie gali atnešti netikėtai gerų rezultatų.

Trečia, išanalizuokite konkurentus įvairiais aspektais. Atkreipkite dėmesį į domeną ir jo amžių, išorines nuorodas, socialinio marketingo strategijas (ir rezultatus) bei kitus kokybinius parametrus (svetainės įkėlimo greitis, svetainės pritaikymas išmaniesiems įrenginiams) ir pan. Vėliau pereikite prie plačių konkrečių aspektų.

  1. Įvertinkite konkurentų vidinį SEO, kuris gali padėti Jums gauti pakankamai daug naudingos informacijos. Vidinis SEO apima daugybę aspektų – svetainės vidinių puslapių struktūrą, SEO duomenis (title, meta-description tekstai), turinį (jų pakeitimus, papildymus ir atnaujinimus), svetainės pritaikymą išmaniesiems įrenginiams, svetainės įkėlimo greičio optimizavimą ir kitus veiksmus, atliekamus svetainės viduje.
  2. Išanalizuokite meta Tai padės Jums sužinoti, kokiems raktiniams žodžiams konkurentai skiria daugiausia dėmesio ir pamatyti, kokią įtaką tai daro lankytojams / vartotojams (skatina juos atlikti tam tikrus veiksmus ar ne). Pastebėta, kad meta duomenys dažnai būna sukuriami nepaisant esminių reikalavimų, tačiau taip neturėtų būti, jei norite, kad svetainė funkcionuotų be trukdžių.
  3. Atsižvelkite į svetainėje naudojamas vidines ir išorines nuorodas. Tokiu būdu nustatysite, kokią strategiją naudoja Jūsų konkurentai.
  4. Atlikite konkurentų tinklalapio / svetainės turinio analizę. Įvertinkite, kokį pagrindinį raktažodį – paslaugos, prekės ar prekės ženklo – konkurentai optimizuoja savo tekstuose; kurie raktiniai žodžiai vartojami vidinėse nuorodose. Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, koks svetainės turinio atnaujinimo dažnis, ar nėra sudėtinga iš pagrindinio konkurentų puslapio patekti į kitus puslapius ir kt. Beje, prie turinio turėtų būti pridėtos ir socialinių tinklų nuorodos, skatinančios pasidalinti turiniu (tekstu, straipsniu, naujienomis ir pan.). Vertinant konkurentų svetainės turinį svarbi ir turinio apimtis bei jo rengimo principai – kokybiškumas, naudingumas, įdomumas, reikalingumas ir aktualumas vartotojams. Nepamirškite, kad turinys gali būti sudarytas ne tik iš teksto, bet ir vaizdų – puikiai tinka nuotraukos, vaizdo įrašai, paveiksliukai ir kt. Neretai jie padeda sudominti lankytojus, palengvina informacijos supratimą. Mūsų patarimas – pasinaudokite ne tik tekstiniais, bet ir vaizdiniais elementais.
  5. Įvertinkite konkurentų išorinį SEO, susijusį su nuorodomis, nukreipiančiomis į konkurentų svetaines. Pažymime, jog atgalinės nuorodos (angl. Backlinks) daro įtaką paieškos sistemos rezultatams ir SEO optimizavimo procesui. Beje, vertindami atgalines nuorodas, pasinaudokite Ahrefs įrankiu, kuris atskleis iš kokių domenų naudojamos atgalinės nuorodos. Siūlome atkreipti dėmesį ir į tai, iš kokių diskusijų forumų yra nuorodų į konkurentų svetainę ir ar konkurentai perka mokamas SEO nuorodas (jei taip – iš kokių svetainių ir kaip jos vertinamos paieškos sistemų (angl. Page rank). Žinodami šią informaciją, suprasite, kokius raktinius žodžius siekiama iškelti paieškos rezultatuose. Vertinant konkurentų išorinį SEO, svarbiausia yra nuorodos ir socialinių tinklų SEO. Tokiu būdu žinosite, kurios iš Jūsų konkurentų naudojamų nuorodų yra geriausios.

Ketvirta, įvertinkite konkurentų svetainės struktūrą. Šis žingsnis turėtų apimti ne tik tam tikrus puslapio struktūros elementus, pritaikymą išmaniesiems įrenginiams, bet ir dizainą. Dizainas turi būti patrauklus vartotojams, estetiškas ir patogus naudoti (pravartu derinti spalvas, nenaudoti perteklinių elementų – ryškių spalvų, skirtingų tekstų, šriftų, dydžių ir pan.).

Penkta, išanalizuokite konkurentų pasirinktą socialinio marketingo būdą. Įvertinkite konkurentų turinio atnaujinimo, pakeitimo, papildymo dažnį ir socialinių tinklų vartotojų elgseną (susijusią su turiniu). Socialinis marketingas – puikus būdas sukurti tvirtiems ryšiams su klientais, komunikuoti / bendrauti su vartotojais ir reklamuoti savo prekę ar paslaugą.

KĄ DAR VERTA ŽINOTI APIE KONKURENTŲ TINKLALAPIO ANALIZĘ?

Jei norite sukurti ir turėti kuo efektyvesnę interneto svetainę, pasistenkite atlikti dar kelis dalykus.

  1. Įsivaizduokite, kad Jūs esate klientas. Kurdami raktinius žodžius, mąstykite kaip vartotojas. Galite pasinaudoti ir Google keywords planner įrankiu, kuris ne tik padės nustatyti, kokie iš jų dažniausi, bet ir pasiūlys kitų Jums naudingų raktinių žodžių.
  2. Atlikite techninę analizę. Kitaip tariant, įvertinkite, kokiose paieškos rezultatų pozicijose reitinguojamas Jūsų puslapis (pagal raktinius žodžius); ar svetainėje naudojami paveikslėliai yra optimizuoti su ALT žymomis (angl. ALT tags); ar tvarkingas HTML kodas ir meta duomenys (aprašymai, pavadinimai) ir pan. Tai padės sužinoti, ar konkurentai naudojasi SEO ir nuspręsti, ar sudėtinga juos aplenkti.
  3. Nereikėtų nuvertinti socialinių tinklų, ypač Facebook platformos, kuri turi ir valdo didžiausią vartotojų srautą Lietuvoje. Jei Jūsų konkurentai turi Facebook puslapį, pasižiūrėkite į sekėjus (jų skaičių) ir veiksmus („patinka“ paspaudimus, komentarus, pasidalijimus). Tai daro įtaką paieškos sistemų vertinimui ir svetainės reitingams. Išanalizuokite, kiek vertingas ir autoritetingas yra Facebook puslapyje skelbiamas turinys.
KAM REIKALINGA KONKURENTŲ TINKLALAPIŲ ANALIZĖ?

Atlikus analizę, sužinosite visą reikalingą informaciją apie savo konkurentus – bus aiškios jų stipriosios pusės, turėsite strateginį pranašumą ir bus nesunku nustatyti ko šiuo metu trūksta Jūsų internetinei svetainei.

Dvejojate, kam to reikia? Tam, kad galėtumėte sukurti patrauklią interneto svetainę ir itin veiksmingą SEO strategiją bei atsidurti aukščiausiose paieškos rezultatų pozicijose. Tai iš tiesų pats didžiausias konkurentų tinklalapių analizės privalumas, kokį tik galima gauti. Patobulinkite kelis vidinius ar (ir) išorinius svetainės aspektus, kad patektumėte tarp pirmųjų paieškos rezultatų pozicijų, ir mėgaukitės sėkme!


18 birželio, 2021

Paviljonai – puiku pasirinkimas, kai rengiamės įvairaus pobūdžio šventės lauke. Tačiau, jei jūs esate tas asmuo, kuris atsakingas už šių […]

18 birželio, 2021

Daugelis žmonių pripažįsta, kad buto pardavimas yra vienas svarbiausių iššūkių gyvenime. Na, o, jei tai siekiama padaryti dar ir kuo […]

17 birželio, 2021

Lauko duris keičiame pakankamai retai, todėl ypatingai svarbu, kad jos kuo labiau pateisintų visus lūkesčius. Tokie gaminiai turi būti ir […]

16 birželio, 2021

Kaip ant mielių kylančios būsto kainos lietuvių smarkiai negąsdina – pardavėjai džiaugiasi, kad graibstomi ir naujos, ir senos statybos butai, […]

15 birželio, 2021

Antradienį Lietuvoje išaušo Laisvės nuo mokesčių diena, skelbia Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI). Tai, kad ji minima beveik trimis savaitėmis […]

14 birželio, 2021

Krovinių vežimo geležinkeliu bendrovė „LTG Cargo“ gegužę pervežė beveik 4,3 mln. tonų krovinių – 2 proc. daugiau nei pernai, kai […]

14 birželio, 2021

Šiltuoju sezonu kur kas dažniau į savo garderobą norisi įtraukti žavingas, moteriška elegancija alsuojančias sukneles. Visgi, kaip ir bet prie […]

14 birželio, 2021

Neilgai trukus moksleiviai sulauks vasaros atostogų – šiuo laikotarpiu jiems netrūksta laiko pasimėgauti šiltų orų teikiamais malonumais, tačiau daugelis iš […]

Andrius Bičeika / Mona Avik nuotr.
12 birželio, 2021

9-tojoje Bankininkystės ir finansų konferencijoje „Tektoniniai poslinkiai bankininkystėje“, didžiausių Lietuvoje veikiančių bankų vadovai bei Švedijos bankų ir „Fintech“ industrijos atstovai […]

12 birželio, 2021

Birželio 10 d. Seimas balsų dauguma (už – 92, prieš – 8, susilaikė 18) plojimais užbaigė Kaimo reikalų komiteto patobulinto Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. […]

10 birželio, 2021

Kinijoje sukeltas statybinių medžiagų kainų cunamis jau drebina ir statybas Lietuvoje. Nuogąstaujama, kad dalį jų gali tekti stabdyti. Kaip tai […]

9 birželio, 2021

Šiandien vidaus reikalų viceministras Vitalij Dmitrijev lankėsi valstybės įmonės „Regitra“ padaliniuose. „Registracijos mastai smarkiai išaugo, gal dar šiek tiek ankstoka […]

9 birželio, 2021

Manote, kad turite tobulą „Google Ads“ kampaniją? Jei taip yra iš tikrųjų – valio! Tačiau neretai būna ir taip, kad […]

7 birželio, 2021

Ekonomikos ir inovacijų ministerija iki birželio 7 d. iš viso yra patvirtinusi 148,1 mln. eurų paramą nuo karantino suvaržymų nukentėjusiam […]

3 birželio, 2021

1991 m. birželio 3 d. – ypatinga data šalies jūrų istorijoje. Šią dieną Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija mini reikšmingą […]

2 birželio, 2021

Karantinas daugumai verslininkų sukėlė iššūkių ir ne vienam teko perdėlioti savo verslo planus. Taip nutiko ir Alytaus bendradarbystės centro „Spiečius“ […]

R. Bagdonavičienė
1 birželio, 2021

Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacija (LPPARA) paskelbė kasmetinius „Lietuvos eksporto prizo“ ir „Lietuvos metų verslininkės“ apdovanojimų laimėtojus. Konkursas […]

31 gegužės, 2021

Incidentas su „Ryanair“ kompanijos lėktuvu, opozicijos atstovų sulaikymas ir įkalinimas sukrėtė tarptautinę bendruomenę ir parodė, jog skrydžių saugai Baltarusijos oro […]

A. Reipos nuotr.
28 gegužės, 2021

Jonavoje pradėta statyti nauja aliuminio profilių gamykla – ABC Nordic priklausanti Skandinavijos kapitalo įmonių grupė „Aluflam“ Ukmergės gatvėje investuoja 7 […]

27 gegužės, 2021

Pandemijai tęsiantis, o karantino ribojimams laisvėjant, valstybės pagalba iki vasaros pabaigos galės ir toliau naudotis nuo COVID-19 nukentėję darbuotojai, darbdaviai, […]