9 liepos, 2020

Konkurentų tinklapių analizė

Kiekvienam verslininkui reikia domėtis savo konkurentais. Konkurentais laikyti reikia rinkos dalyvius, kurie siūlo tokias pačias paslaugas ar produktus kaip ir Jūs. Kad susilauktumėte daugiau klientų nei konkurentai, reikia gebėti juos pranokti, o tai gali būti labai nelengva užduotis, tačiau viskas įmanoma, jei susidaromas veiksmų planas. Pirmas žingsnis – konkurentų tinklalapių analizė. Ji padeda įvertinti konkurentų trūkumus ir privalumus, pagal kuriuos galima pasirinkti veiksmingiausią marketingo strategiją, padėsiančią pasiekti puikių rezultatų.

Šiame straipsnyje pasistengsime suprantamai ir aiškiai pateikti visą svarbiausią informaciją apie konkurentų tinklalapių analizę.

KOKIUS ŽINGSNIUS APIMA KONKURENTŲ TINKLALAPIŲ ANALIZĖ?

Pirma, ištirkite konkurentų vartojamus raktinius žodžius. Įvertinkite, kokius raktinius žodžius konkurentai naudoja savo puslapių title žymose; kokie dažniausiai naudojami straipsnių pavadinimuose; kokie – svetainės turinyje (įskaitant h1, h2 žymas)? Tam nustatyti pasinaudokite Keyword Densit Analyzer įrankiu. Toks tyrimas padės sužinoti, kokie raktiniai žodžiai yra tikslingiausi, paklausiausi ir efektyviausi Jūsų rinkoje. Be to, matysite, kokias pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose užima Jūsų konkurentai. Kodėl verta tai atlikti? Nes tinkami raktiniai žodžiai kuria didelę pridėtinę vertę Jūsų svetainei ir pritraukia didelius lankytojų srautus.

Antra, nustatykite pagrindinius konkurentus. Kai ištirsite rinkoje paklausiausius raktinius žodžius, sužinosite, kas patenka tarp aukščiausių paieškos rezultatų pozicijų. Tai reiškia, žinosite pagrindinius savo konkurentus. Vis dėlto specialistai pataria, kad pradedantiesiems nevertėtų rinktis pačių paklausiausių ir populiariausių raktinių žodžių, nes vos atsiradus rinkoje (siūlant savo produktus) pradėti konkuruoti su konkurentais gali būti sudėtinga. Nebijokite pasirinkti ir ilgesnių raktinių žodžių, jie gali atnešti netikėtai gerų rezultatų.

Trečia, išanalizuokite konkurentus įvairiais aspektais. Atkreipkite dėmesį į domeną ir jo amžių, išorines nuorodas, socialinio marketingo strategijas (ir rezultatus) bei kitus kokybinius parametrus (svetainės įkėlimo greitis, svetainės pritaikymas išmaniesiems įrenginiams) ir pan. Vėliau pereikite prie plačių konkrečių aspektų.

  1. Įvertinkite konkurentų vidinį SEO, kuris gali padėti Jums gauti pakankamai daug naudingos informacijos. Vidinis SEO apima daugybę aspektų – svetainės vidinių puslapių struktūrą, SEO duomenis (title, meta-description tekstai), turinį (jų pakeitimus, papildymus ir atnaujinimus), svetainės pritaikymą išmaniesiems įrenginiams, svetainės įkėlimo greičio optimizavimą ir kitus veiksmus, atliekamus svetainės viduje.
  2. Išanalizuokite meta Tai padės Jums sužinoti, kokiems raktiniams žodžiams konkurentai skiria daugiausia dėmesio ir pamatyti, kokią įtaką tai daro lankytojams / vartotojams (skatina juos atlikti tam tikrus veiksmus ar ne). Pastebėta, kad meta duomenys dažnai būna sukuriami nepaisant esminių reikalavimų, tačiau taip neturėtų būti, jei norite, kad svetainė funkcionuotų be trukdžių.
  3. Atsižvelkite į svetainėje naudojamas vidines ir išorines nuorodas. Tokiu būdu nustatysite, kokią strategiją naudoja Jūsų konkurentai.
  4. Atlikite konkurentų tinklalapio / svetainės turinio analizę. Įvertinkite, kokį pagrindinį raktažodį – paslaugos, prekės ar prekės ženklo – konkurentai optimizuoja savo tekstuose; kurie raktiniai žodžiai vartojami vidinėse nuorodose. Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, koks svetainės turinio atnaujinimo dažnis, ar nėra sudėtinga iš pagrindinio konkurentų puslapio patekti į kitus puslapius ir kt. Beje, prie turinio turėtų būti pridėtos ir socialinių tinklų nuorodos, skatinančios pasidalinti turiniu (tekstu, straipsniu, naujienomis ir pan.). Vertinant konkurentų svetainės turinį svarbi ir turinio apimtis bei jo rengimo principai – kokybiškumas, naudingumas, įdomumas, reikalingumas ir aktualumas vartotojams. Nepamirškite, kad turinys gali būti sudarytas ne tik iš teksto, bet ir vaizdų – puikiai tinka nuotraukos, vaizdo įrašai, paveiksliukai ir kt. Neretai jie padeda sudominti lankytojus, palengvina informacijos supratimą. Mūsų patarimas – pasinaudokite ne tik tekstiniais, bet ir vaizdiniais elementais.
  5. Įvertinkite konkurentų išorinį SEO, susijusį su nuorodomis, nukreipiančiomis į konkurentų svetaines. Pažymime, jog atgalinės nuorodos (angl. Backlinks) daro įtaką paieškos sistemos rezultatams ir SEO optimizavimo procesui. Beje, vertindami atgalines nuorodas, pasinaudokite Ahrefs įrankiu, kuris atskleis iš kokių domenų naudojamos atgalinės nuorodos. Siūlome atkreipti dėmesį ir į tai, iš kokių diskusijų forumų yra nuorodų į konkurentų svetainę ir ar konkurentai perka mokamas SEO nuorodas (jei taip – iš kokių svetainių ir kaip jos vertinamos paieškos sistemų (angl. Page rank). Žinodami šią informaciją, suprasite, kokius raktinius žodžius siekiama iškelti paieškos rezultatuose. Vertinant konkurentų išorinį SEO, svarbiausia yra nuorodos ir socialinių tinklų SEO. Tokiu būdu žinosite, kurios iš Jūsų konkurentų naudojamų nuorodų yra geriausios.

Ketvirta, įvertinkite konkurentų svetainės struktūrą. Šis žingsnis turėtų apimti ne tik tam tikrus puslapio struktūros elementus, pritaikymą išmaniesiems įrenginiams, bet ir dizainą. Dizainas turi būti patrauklus vartotojams, estetiškas ir patogus naudoti (pravartu derinti spalvas, nenaudoti perteklinių elementų – ryškių spalvų, skirtingų tekstų, šriftų, dydžių ir pan.).

Penkta, išanalizuokite konkurentų pasirinktą socialinio marketingo būdą. Įvertinkite konkurentų turinio atnaujinimo, pakeitimo, papildymo dažnį ir socialinių tinklų vartotojų elgseną (susijusią su turiniu). Socialinis marketingas – puikus būdas sukurti tvirtiems ryšiams su klientais, komunikuoti / bendrauti su vartotojais ir reklamuoti savo prekę ar paslaugą.

KĄ DAR VERTA ŽINOTI APIE KONKURENTŲ TINKLALAPIO ANALIZĘ?

Jei norite sukurti ir turėti kuo efektyvesnę interneto svetainę, pasistenkite atlikti dar kelis dalykus.

  1. Įsivaizduokite, kad Jūs esate klientas. Kurdami raktinius žodžius, mąstykite kaip vartotojas. Galite pasinaudoti ir Google keywords planner įrankiu, kuris ne tik padės nustatyti, kokie iš jų dažniausi, bet ir pasiūlys kitų Jums naudingų raktinių žodžių.
  2. Atlikite techninę analizę. Kitaip tariant, įvertinkite, kokiose paieškos rezultatų pozicijose reitinguojamas Jūsų puslapis (pagal raktinius žodžius); ar svetainėje naudojami paveikslėliai yra optimizuoti su ALT žymomis (angl. ALT tags); ar tvarkingas HTML kodas ir meta duomenys (aprašymai, pavadinimai) ir pan. Tai padės sužinoti, ar konkurentai naudojasi SEO ir nuspręsti, ar sudėtinga juos aplenkti.
  3. Nereikėtų nuvertinti socialinių tinklų, ypač Facebook platformos, kuri turi ir valdo didžiausią vartotojų srautą Lietuvoje. Jei Jūsų konkurentai turi Facebook puslapį, pasižiūrėkite į sekėjus (jų skaičių) ir veiksmus („patinka“ paspaudimus, komentarus, pasidalijimus). Tai daro įtaką paieškos sistemų vertinimui ir svetainės reitingams. Išanalizuokite, kiek vertingas ir autoritetingas yra Facebook puslapyje skelbiamas turinys.
KAM REIKALINGA KONKURENTŲ TINKLALAPIŲ ANALIZĖ?

Atlikus analizę, sužinosite visą reikalingą informaciją apie savo konkurentus – bus aiškios jų stipriosios pusės, turėsite strateginį pranašumą ir bus nesunku nustatyti ko šiuo metu trūksta Jūsų internetinei svetainei.

Dvejojate, kam to reikia? Tam, kad galėtumėte sukurti patrauklią interneto svetainę ir itin veiksmingą SEO strategiją bei atsidurti aukščiausiose paieškos rezultatų pozicijose. Tai iš tiesų pats didžiausias konkurentų tinklalapių analizės privalumas, kokį tik galima gauti. Patobulinkite kelis vidinius ar (ir) išorinius svetainės aspektus, kad patektumėte tarp pirmųjų paieškos rezultatų pozicijų, ir mėgaukitės sėkme!


28 kovo, 2024

Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės […]

28 kovo, 2024

Skaitmeninės Europos programą (Digital Europe Programme) Lietuvoje koordinuojanti Inovacijų agentūra informacinių ir ryšių technologijų (IRT) sektoriuje veiklas vykdančias ar planuojančias […]

28 kovo, 2024

„Telia“ pirmoji Baltijos šalyse teiks „Oracle Database as a Service“ paslaugas. Šie garsiausių pasaulio įmonių naudojami sprendimai mūsų šalies klientams […]

28 kovo, 2024

Lietuvos regionai skiriasi ekonomine padėtimi, tarmėmis, vairavimo įpročiais ir t. t., tačiau juos – bent didžiuosiuose šalies miestuose ‒ aiškiai […]

27 kovo, 2024

Telekomunikacijų bendrovė „Telia“ savo darbuotojams pradėjo rengti nemokamus pirmosios pagalbos suteikimo kursus.  Per šiuos metus įmonė sudarys galimybę beveik 2000 savo darbuotojų […]

27 kovo, 2024

Energetikos ministerija šių metų antrąjį ketvirtį planuoja skelbti dar vieną 40 mln. eurų paramos kvietimą. Planuojama, kad į paramą galės […]

Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas. Josvydo Elinsko (ELTA) nuotr.
27 kovo, 2024

2024-uosius rinka pradėjo optimistinėmis nuotaikomis: tiek rinkos dalyviai, tiek paskolų turintys gyventojai ir verslai nekantrauja, kada gi pasaulio centriniai bankai […]

27 kovo, 2024

Šiuo metu darbo rinka kaip niekada įkaitusi. Bendrovėms vis sunkiau pritraukti žmones dėl kurių intensyviai konkuruojama tarpusavyje. Šioje kovoje į […]

27 kovo, 2024

Specialistai teigia, jog mokymai įmonėms turi didelę įtaką organizacijos augimui ir sėkmei. Norint būti konkurencingiems, svarbu ne tik investuoti į […]

26 kovo, 2024

Mobingas, psichologinis smurtas yra temos, apie kurias vis dažniau darbuotojai prabyla viešai. Psichologinį smurtą darbuotojai gali patirti iš kolegų ar […]

26 kovo, 2024

2022 m. vienos amerikiečių konsultacijų ir tyrimų bendrovės atlikta apklausa parodė, kad tik vienas iš trijų darbuotojų žino, kaip vystyti […]

26 kovo, 2024

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, […]

25 kovo, 2024

Prisidėdama prie Nacionalinės pažangos programoje iškelto tikslo iki 2030 metų bent 30 proc. viešųjų paslaugų perduoti socialiniams verslams arba nevyriausybinėms […]

23 kovo, 2024

Grūdų augintojų asociacijos pirmininkas Aušrys Macijauskas sako, kad įvesta griežtesnė grūdų iš Rusijos kontrolė yra geras žingsnis, tačiau visiškai neužkirsiantis […]

22 kovo, 2024

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė susitiko su pažangių lazerių gamybos įmonės „Ekspla“ atstovais aptarti plėtros planų bei pasveikinti Lietuvos […]

21 kovo, 2024

„Telia“, Lietuvos gyventojų požiūriu, išliko tvariausia telekomunikacijų rinkos bendrove šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“ […]

21 kovo, 2024

Šiuo metu darbo rinka yra kaip niekada įkaitusi, o darbdaviai itin aktyviai ieško būdų tapti patrauklesniais esamiems ir potencialiems darbuotojams. […]

21 kovo, 2024

Prieš daugiau nei 20 metų mažame sandėlyje veiklą pradėjusi plastikinių pakuočių gamintoja „Plastiksė“ šiandien – tarptautinis verslas, teikiantis novatoriškus pakuočių […]

21 kovo, 2024

Darbo kodekso 138 straipsnio 3 dalis numato papildomą poilsio laiką – mamadienį (-ius) arba tėvadienį (-ius) – darbuotojams, auginantiems vaikus. […]

20 kovo, 2024

Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos ir Čekijos žemės ūkio ministrai kreipėsi į Europos Komisiją (EK), ragindami uždrausti grūdų importą iš Rusijos […]