liepos 9, 2020
Konkurentų tinklapių analizė

Kiekvienam verslininkui reikia domėtis savo konkurentais. Konkurentais laikyti reikia rinkos dalyvius, kurie siūlo tokias pačias paslaugas ar produktus kaip ir Jūs. Kad susilauktumėte daugiau klientų nei konkurentai, reikia gebėti juos pranokti, o tai gali būti labai nelengva užduotis, tačiau viskas įmanoma, jei susidaromas veiksmų planas. Pirmas žingsnis – konkurentų tinklalapių analizė. Ji padeda įvertinti konkurentų trūkumus ir privalumus, pagal kuriuos galima pasirinkti veiksmingiausią marketingo strategiją, padėsiančią pasiekti puikių rezultatų.

Šiame straipsnyje pasistengsime suprantamai ir aiškiai pateikti visą svarbiausią informaciją apie konkurentų tinklalapių analizę.

KOKIUS ŽINGSNIUS APIMA KONKURENTŲ TINKLALAPIŲ ANALIZĖ?

Pirma, ištirkite konkurentų vartojamus raktinius žodžius. Įvertinkite, kokius raktinius žodžius konkurentai naudoja savo puslapių title žymose; kokie dažniausiai naudojami straipsnių pavadinimuose; kokie – svetainės turinyje (įskaitant h1, h2 žymas)? Tam nustatyti pasinaudokite Keyword Densit Analyzer įrankiu. Toks tyrimas padės sužinoti, kokie raktiniai žodžiai yra tikslingiausi, paklausiausi ir efektyviausi Jūsų rinkoje. Be to, matysite, kokias pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose užima Jūsų konkurentai. Kodėl verta tai atlikti? Nes tinkami raktiniai žodžiai kuria didelę pridėtinę vertę Jūsų svetainei ir pritraukia didelius lankytojų srautus.

Antra, nustatykite pagrindinius konkurentus. Kai ištirsite rinkoje paklausiausius raktinius žodžius, sužinosite, kas patenka tarp aukščiausių paieškos rezultatų pozicijų. Tai reiškia, žinosite pagrindinius savo konkurentus. Vis dėlto specialistai pataria, kad pradedantiesiems nevertėtų rinktis pačių paklausiausių ir populiariausių raktinių žodžių, nes vos atsiradus rinkoje (siūlant savo produktus) pradėti konkuruoti su konkurentais gali būti sudėtinga. Nebijokite pasirinkti ir ilgesnių raktinių žodžių, jie gali atnešti netikėtai gerų rezultatų.

Trečia, išanalizuokite konkurentus įvairiais aspektais. Atkreipkite dėmesį į domeną ir jo amžių, išorines nuorodas, socialinio marketingo strategijas (ir rezultatus) bei kitus kokybinius parametrus (svetainės įkėlimo greitis, svetainės pritaikymas išmaniesiems įrenginiams) ir pan. Vėliau pereikite prie plačių konkrečių aspektų.

  1. Įvertinkite konkurentų vidinį SEO, kuris gali padėti Jums gauti pakankamai daug naudingos informacijos. Vidinis SEO apima daugybę aspektų – svetainės vidinių puslapių struktūrą, SEO duomenis (title, meta-description tekstai), turinį (jų pakeitimus, papildymus ir atnaujinimus), svetainės pritaikymą išmaniesiems įrenginiams, svetainės įkėlimo greičio optimizavimą ir kitus veiksmus, atliekamus svetainės viduje.
  2. Išanalizuokite meta Tai padės Jums sužinoti, kokiems raktiniams žodžiams konkurentai skiria daugiausia dėmesio ir pamatyti, kokią įtaką tai daro lankytojams / vartotojams (skatina juos atlikti tam tikrus veiksmus ar ne). Pastebėta, kad meta duomenys dažnai būna sukuriami nepaisant esminių reikalavimų, tačiau taip neturėtų būti, jei norite, kad svetainė funkcionuotų be trukdžių.
  3. Atsižvelkite į svetainėje naudojamas vidines ir išorines nuorodas. Tokiu būdu nustatysite, kokią strategiją naudoja Jūsų konkurentai.
  4. Atlikite konkurentų tinklalapio / svetainės turinio analizę. Įvertinkite, kokį pagrindinį raktažodį – paslaugos, prekės ar prekės ženklo – konkurentai optimizuoja savo tekstuose; kurie raktiniai žodžiai vartojami vidinėse nuorodose. Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, koks svetainės turinio atnaujinimo dažnis, ar nėra sudėtinga iš pagrindinio konkurentų puslapio patekti į kitus puslapius ir kt. Beje, prie turinio turėtų būti pridėtos ir socialinių tinklų nuorodos, skatinančios pasidalinti turiniu (tekstu, straipsniu, naujienomis ir pan.). Vertinant konkurentų svetainės turinį svarbi ir turinio apimtis bei jo rengimo principai – kokybiškumas, naudingumas, įdomumas, reikalingumas ir aktualumas vartotojams. Nepamirškite, kad turinys gali būti sudarytas ne tik iš teksto, bet ir vaizdų – puikiai tinka nuotraukos, vaizdo įrašai, paveiksliukai ir kt. Neretai jie padeda sudominti lankytojus, palengvina informacijos supratimą. Mūsų patarimas – pasinaudokite ne tik tekstiniais, bet ir vaizdiniais elementais.
  5. Įvertinkite konkurentų išorinį SEO, susijusį su nuorodomis, nukreipiančiomis į konkurentų svetaines. Pažymime, jog atgalinės nuorodos (angl. Backlinks) daro įtaką paieškos sistemos rezultatams ir SEO optimizavimo procesui. Beje, vertindami atgalines nuorodas, pasinaudokite Ahrefs įrankiu, kuris atskleis iš kokių domenų naudojamos atgalinės nuorodos. Siūlome atkreipti dėmesį ir į tai, iš kokių diskusijų forumų yra nuorodų į konkurentų svetainę ir ar konkurentai perka mokamas SEO nuorodas (jei taip – iš kokių svetainių ir kaip jos vertinamos paieškos sistemų (angl. Page rank). Žinodami šią informaciją, suprasite, kokius raktinius žodžius siekiama iškelti paieškos rezultatuose. Vertinant konkurentų išorinį SEO, svarbiausia yra nuorodos ir socialinių tinklų SEO. Tokiu būdu žinosite, kurios iš Jūsų konkurentų naudojamų nuorodų yra geriausios.

Ketvirta, įvertinkite konkurentų svetainės struktūrą. Šis žingsnis turėtų apimti ne tik tam tikrus puslapio struktūros elementus, pritaikymą išmaniesiems įrenginiams, bet ir dizainą. Dizainas turi būti patrauklus vartotojams, estetiškas ir patogus naudoti (pravartu derinti spalvas, nenaudoti perteklinių elementų – ryškių spalvų, skirtingų tekstų, šriftų, dydžių ir pan.).

Penkta, išanalizuokite konkurentų pasirinktą socialinio marketingo būdą. Įvertinkite konkurentų turinio atnaujinimo, pakeitimo, papildymo dažnį ir socialinių tinklų vartotojų elgseną (susijusią su turiniu). Socialinis marketingas – puikus būdas sukurti tvirtiems ryšiams su klientais, komunikuoti / bendrauti su vartotojais ir reklamuoti savo prekę ar paslaugą.

KĄ DAR VERTA ŽINOTI APIE KONKURENTŲ TINKLALAPIO ANALIZĘ?

Jei norite sukurti ir turėti kuo efektyvesnę interneto svetainę, pasistenkite atlikti dar kelis dalykus.

  1. Įsivaizduokite, kad Jūs esate klientas. Kurdami raktinius žodžius, mąstykite kaip vartotojas. Galite pasinaudoti ir Google keywords planner įrankiu, kuris ne tik padės nustatyti, kokie iš jų dažniausi, bet ir pasiūlys kitų Jums naudingų raktinių žodžių.
  2. Atlikite techninę analizę. Kitaip tariant, įvertinkite, kokiose paieškos rezultatų pozicijose reitinguojamas Jūsų puslapis (pagal raktinius žodžius); ar svetainėje naudojami paveikslėliai yra optimizuoti su ALT žymomis (angl. ALT tags); ar tvarkingas HTML kodas ir meta duomenys (aprašymai, pavadinimai) ir pan. Tai padės sužinoti, ar konkurentai naudojasi SEO ir nuspręsti, ar sudėtinga juos aplenkti.
  3. Nereikėtų nuvertinti socialinių tinklų, ypač Facebook platformos, kuri turi ir valdo didžiausią vartotojų srautą Lietuvoje. Jei Jūsų konkurentai turi Facebook puslapį, pasižiūrėkite į sekėjus (jų skaičių) ir veiksmus („patinka“ paspaudimus, komentarus, pasidalijimus). Tai daro įtaką paieškos sistemų vertinimui ir svetainės reitingams. Išanalizuokite, kiek vertingas ir autoritetingas yra Facebook puslapyje skelbiamas turinys.
KAM REIKALINGA KONKURENTŲ TINKLALAPIŲ ANALIZĖ?

Atlikus analizę, sužinosite visą reikalingą informaciją apie savo konkurentus – bus aiškios jų stipriosios pusės, turėsite strateginį pranašumą ir bus nesunku nustatyti ko šiuo metu trūksta Jūsų internetinei svetainei.

Dvejojate, kam to reikia? Tam, kad galėtumėte sukurti patrauklią interneto svetainę ir itin veiksmingą SEO strategiją bei atsidurti aukščiausiose paieškos rezultatų pozicijose. Tai iš tiesų pats didžiausias konkurentų tinklalapių analizės privalumas, kokį tik galima gauti. Patobulinkite kelis vidinius ar (ir) išorinius svetainės aspektus, kad patektumėte tarp pirmųjų paieškos rezultatų pozicijų, ir mėgaukitės sėkme!

Share Button

Komentarai (0)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


rugpjūčio 10, 2020

5,09 mln. eurų – tokiai sumai paraiškų pirmadienio rytą Užimtumo tarnybai buvo pateikta per rekordiškai trumpą laiką. Administracinių ir viešųjų […]

rugpjūčio 6, 2020

Kad greitieji kreditai gali pagelbėti sudėtingoje situacijoje mes žinome visi. Tai yra greičiausias būdas gauti kredito injekciją, kai asmeniniuose finansuose […]

rugpjūčio 4, 2020

Atsinaujinanti energetika šiandien iš inovacijų jau yra virtusi įprasta atsakingo vartojimo preke. Tačiau tikrai retas gyventojas ar įmonė žino, kaip […]

rugpjūčio 3, 2020

Bene kiekvienas naujas verslininkas turbūt žino, jog pradžia – visada sunkiausia. Reikia suburti ištikimų klientų ratą, uždirbti pirmas pajamas, kad […]

liepos 31, 2020

Su finansais susiję sprendimai neabejotinai yra vieni svarbiausių gyvenime. Nepaisant to, šioje srityje prireikus patarimo ar rekomendacijos, daugeliui gyventojų tenka […]

liepos 29, 2020

Rinkoje gausu įvairiausių sužadėtuvių žiedų pasirinkimų. Kaip išsirinkti tinkamiausią? Ši užduotis iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti išties sudėtinga – sužadėtuvių […]

liepos 27, 2020

Turėti interneto svetainę yra naudinga bet kuriam verslo savininkui ar kūrėjui. Tačiau prieš pasiryžtant ją sukurti kyla nemažai klausimų į […]

liepos 24, 2020

Asmens kredito istorija – lyg finansinis gyvenimo aprašymas, nuo kurio nemaža dalimi priklausys galimybės skolintis iš finansinių įstaigų. Nedidelis slystelėjimas […]

liepos 21, 2020

Briuselyje po penkias paras vykusių diskusijų baigėsi paskutinis derybų dėl  ES daugiametės finansinės perspektyvos ir Europos Gaivinimo ir atsparumo fondo, […]

liepos 21, 2020

Paskutiniu metu Lietuvos statistikos departamentas gauna ypač daug įmonių prašymų keisti jų ekonominės veiklos kodą Statistiniame ūkio subjektų registre. Būtent […]

liepos 21, 2020

Apie termostatus tenka girdėti įvairiose srityse. Turbūt dažniausiai šis žodis skamba tada, kai kalbame apie namus arba automobilius. Būtent automobilių […]

liepos 20, 2020

Keliai į skirtingas užsienio šalis, kurios atveria galimybes kiekviena dirbti ten ir tokį darbą, koks jam labiausiai patinka – atviros. […]

liepos 20, 2020

Valstybinei mokesčių inspekcijai (toliau – VMI) tęsiant darbus prioritetiniuose 2020 m. priežiūros bei kontrolės srities sektoriuose, pirmajame etape stebėsenos ir […]

liepos 17, 2020

Bent šiek tiek su finansų sritimi susipažinęs gyventojas žino, kad laikyti santaupas kojinėje nenaudinga. Pinigai turi ne tik savybę nuvertėti, […]

liepos 17, 2020

Šių metų gegužę leidus liberalizuoti Lietuvos elektros rinką, iki 2023 m. visi šalies vartotojai turės pasirinkti nepriklausomą tiekėją. Elektros rinką […]

liepos 13, 2020

Šiais laikais daugelis žmonių reikalingus šortus perka internetu, kadangi tai padeda sutaupyti daug laiko ir rasti tai, kas jiems labiausiai […]

liepos 9, 2020

Saugus gyvenimas prasideda nuo kiekvieno asmens poreikių. Kol vieni tik renkasi geras spynas namams ir tiki, kad geros kokybės durys […]

liepos 9, 2020

Apie konversijų optimizavimo galimybes turbūt teko girdėti ne vienam. Visgi, dažniausiai neturint internetinio puslapio per daug detaliai į viską nesigilinama, […]

liepos 9, 2020

Nors vestuvės yra viena gražiausių švenčių daugelio žmonių gyvenime, tačiau daugelis supranta, kad neverta vienam vakarui atiduoti visų savo investicijų […]

liepos 9, 2020

Laikui bėgant vis daugiau žmonių nusprendžia įsirengti individualias nuotekų valyklas. Tai lemia įvairios priežastys: tiek didėjantis gyventojų sąmoningumas, tiek griežtėjantys […]