29 gruodžio, 2017

Specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymui – skaitmeninės technologijos

Molėtų r. Kijėlių specialiojo ugdymo centro auklėtiniams tobulėti padės išmaniosios technologijos. Čia atidaryta išmanioji erdvė, kuri įrengta už pedagogų mokymo programoje „Samsung Mokykla ateičiai“ laimėtą pagrindinį prizą – 10 tūkst. eurų.

„Lėšos buvo skirtos įrengti išmaniajai klasei, tačiau mes už jas įsirengėme visą išmaniąją mokyklą, nes joje tik 20 mokinių. Tačiau, aišku, svarbu ne tik finansinė parama ir daiktai. Gal net vertingiau yra tai, ką mes gavome mokymo programoje“, – sakė Kijėlių specialiojo ugdymo centro direktorė Asta Jakovlevienė.

Už gautą prizą mokykla įsigijo išmaniąją lentą, 18 planšetinių kompiuterių, kurių užteks kiekvienam galinčiam juo naudotis moksleiviui, virtualios realybės akinius bei kitos udgymui reikiamos įrangos.

„Iš tiesų tai mums yra milžiniška parama. Per metus IT reikalams mes gauname vos 46 eurus, tad apie tokį atsinaujinimą galėjome tik pasvajoti. O svarbiausia, kad tai leis pagerinti mokinių lavinimą. Dabar daug kur stengiamasi naudoti principą „žaisdami mokomės“. Ugdant specialių poreikių turinčius vaikus tai itin svarbus ir kartais vienintelis būdas juos lavinti“, – teigė A. Jakovlevienė.

Mokyklos personalas itin džiaugiasi virtualios realybės įranga, kuri leis patirti naujų pojūčių didelę judėjimo negalią turintiems moksleiviams, kuriems yra sukurtos specialios lavinimo programos virtualioje erdvėje.

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie visų Lietuvos vaikų ugdymo, pasitelkiant išmaniąsias technologijas. Svarbiausias „Samsung Mokykla ateičiai“ indėlis yra ne prizas, bet suteiktos žinios pedagogams, be kurių technologijų teikiamos galimybės tiesiog nebūtų išnaudojamos. Kijėliuose įsitikinome, kad programa praėjo ne veltui – pedagogų įgytos kompetencijos ir naujos skaitmeninės erdvės tikrai prisidės prie mokinių ugdymo, kuris be šiuolaikinių technologijų šiais laikais tiesiog nepilnavertis“, – sakė „Samsung Mokykla ateičiai“ programos vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė.

Pagrindinį 10 tūkst. eurų prizą Kijėlių specialiojo ugdymo centro pedagogų kolektyvas laimėjo 2017 metų pradžioje, kai programoje „Samsung Mokykla ateičiai“ jų parengtas skaitmeninių pokyčių projektas vertinimo komisijos pripažintas tvariausiu ir turinčiu didžiausią poveikį mokinių pasiekimų gerinimui.

Nors Kijėlių mokyklos projektas buvo unikalus tuo, kad orientuotasi į specialių poreikių turinčius mokinius, kurie itin skirtingi, pasak vertintojų, ugdymo įstaigos specifika nebuvo lemiantis veiksnys renkant laimėtoją. „Absoliučiai visų vaikų poreikiai yra svarbūs, visų poreikiai yra skirtingi ir visiems poreikiams tenkinti turi būti rasti teisingi keliai ir priemonės. Juk mokymosi turinio individualizavimas yra vienas kertinių švietimo dalykų ir tai buvo tikrai stiprus projektas“, – po laimėtojų paskelbimo kalbėjo programos „Samsung Mokykla ateičiai“ vertinimo komisijos pirmininkė Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė.

Tęstinė pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ Lietuvoje vykdoma jau ketvirtus metus. Ja siekiama tobulinti mokytojų lyderystės, pokyčių valdymo bei skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti šalies mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Tokiu būdu siekiama gerinti mokinių pasiekimus ir padėti jiems geriau pasirengti ateities profesiniam gyvenimui. Nuo pat starto 2014–aisiais, programoje, kurios mokymai trunka beveik pusmetį, iš viso dalyvavo 200 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 50-ies Lietuvos ugdymo įstaigų.

Kijėlių specialaus ugdymo mokykloje lavinami didelių ir labai didelių specialiųjų poreikių (intelekto sutrikimas ir kompleksinė negalia) turintys Molėtų rajono gyventojai nuo 6 iki 21 metų.


12 gegužės, 2022

Nenumaldomai artėja metas, kai vykstant technologijų proveržiui, pramonės ir gamintojo – vartotojo santykiuose įvyks esminiai pokyčiai. Verslui labai svarbu mažinti […]

4 gegužės, 2022

Pandemija ne tik  įvedė naujas taisykles pasaulyje, bet ir atvėrė naujas galimybes verslo sektoriui.  Viena iš jų – daug greičiau […]

28 balandžio, 2022

Šiemet mokinius visuose Lietuvos regionuose pakvies sustiprėjusios profesinės mokyklos – iki naujų mokslo metų bus pertvarkyta 16 profesinio mokymo įstaigų. […]

27 balandžio, 2022

Daugiau kaip tris mėnesius vykęs Vilniaus dailės akademijos nuotolinių pamokų projektas „priARTėk“, skirtas šalies meno mokykloms ir gimnazijoms, pasiekė finišo […]

Dizaino Inovacijų centro vadovė Audronė Drungilaitė (antra iš kairės)
27 balandžio, 2022

Vilniaus dailės akademijos Telšių fakultetas (VDA TF), bendradarbiaudamas su UAB „Gren Lietuva“ įgyvendino savaitę trukusias kūrybines dirbtuves naujo ir tvaraus […]

27 balandžio, 2022

„Gerbiamasis Volodymyrai Zelenski, aš tik prieš keletą dienų sužinojau Jūsų vardą ir pavardę. Bet jeigu šiandien reikėtų įvardyti, kas gali […]

27 balandžio, 2022

Balandžio pradžioje Akmenės rajono meno mokykloje lankėsi Šiaulių regiono meno ir muzikos mokyklų vadovai bei administracijų atstovai iš Pakruojo, Kelmės, […]

26 balandžio, 2022

Šiaulių valstybinę kolegiją pasiekė džiugi žinia – studijų programai Informacinių sistemų technologija suteiktas „Investors‘ Spotlight“ kokybės ženklas. Užsienio investicijų plėtros […]

26 balandžio, 2022

Balandžio 20 d. Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakultete (KTU PTVF) magistrantūros studentams vyko Karaliaus Mindaugo husarų bataliono […]

25 balandžio, 2022

Vykstant karui Ukrainoje kai kuriems mokyklų vadovams iškyla klausimų situacijose, kai mokytojas atvirai palaiko Rusijos karinę agresiją Ukrainoje, skleidžia dezinformaciją. […]

Ievos Vogulienės nuotr.
22 balandžio, 2022

Anykščiuose įvyko pirmoji švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ kontaktų mugė. Joje savivaldybių pažangos planus rengiančios komandos turėjo galimybę susipažinti su […]

22 balandžio, 2022

Dirbtinis intelektas dažnai kelia nerimą dėl konkurencijos žmogaus protui ir ateities darbo vietų, daugeliui tai vis dar skamba kaip fantastinių […]

Kauno Veršvų gimnazija
19 balandžio, 2022

Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademija (VDU ŽŪA) su Miškų ir ekologijos fakultetu priešakyje rengia akciją „1000 ąžuolų giria Lietuvos […]

16 balandžio, 2022

Balandžio 12 d. Šiaulių miesto savivaldybės viešosios bibliotekos Bibliografijos-informacijos skyriuje (Aido g. 27) vyko susitikimas su lietuvių kalbos puoselėtoju ir […]

11 balandžio, 2022

Nevalstybinė Kauno mokykla „Herojus“ kovo 28 dieną atidarė ukrainiečių mokyklą „Heroiam Slava“. Dabar mokykloje mokosi daugiau nei 150 vaikų, dirba […]

6 balandžio, 2022

Pirmąją balandžio dieną savo naująjį sezoną Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodas pradėjo visa serija renginių: pasaulinės Paukščių dienos paminėjimu, […]

D. Dirgėlienė
6 balandžio, 2022

Nuo karo siaubo Ukrainoje bėgantys vaikai ir jų šeimos atsiveža įvairias, dažnai skausmingas, patirtis ir jų įsitraukimui į bendruomenės gyvenimą […]

Aura Zigmontienė, Simo Bernoto nuotr.
6 balandžio, 2022

Visas pasaulis jau daugiau nei mėnesį seka naujienas, vykstančias Ukrainoje, kurioje vasario 24-osios naktį Rusija pradėjo karą. Tai – socialinė, […]

5 balandžio, 2022

Matematikos mokymas ir mokymasis Lietuvos mokyklose šiuo metu susiduria su iššūkiais. Egzaminų rezultatai ir gąsdina, ir kelia iliuzijas. Moksleiviai, besiruošiantys egzaminams […]

2 balandžio, 2022

Vilniaus dailės akademijos Telšių fakultetas (VDA Telšių fakulteto), kaip ir visa bendruomenė, jautriai priėmė žinią apie vykstantį karą Ukrainoje ir […]