2 liepos, 2015
Paulius Sviklas / 15min.lt

Su automobiliais „susituokę“ jų pardavėjai niršta: dėl problemų kaltina ir muitinę, ir „Regitrą“

Transporto priemonių registravimas lietuviams gali netikėtai užtrukti. Jeigu automobilis perkamas ne iš Europos Sąjungos šalies, gabenamas tiesiogiai į Lietuvą bei čia už jį sumokami muitinės mokesčiai, biurokratizmas netrunka. Jeigu analogiška schema naudojama perkant automobilį iš Vokietijos, Italijos ar kitos šalies, lietuviams gali tekti apsišarvuoti kantrybe – kai kurie pirkėjai savo transporto priemonių įregistruoti negali kelis mėnesius, nes nesugeba „Regitrai“ įrodyti, kad už mašiną sumokėti visi mokesčiai.

„Sakysim, mes vežam mašinas kartais iš Vokietijos, bet jos yra išmuitintos Vokietijoje. Visas procedūras praėję, sutvarko ir jie duoda tą įrodantį dokumentą. Atvažiavus į Lietuvą ir norint įregistruoti mašiną, užtrunka. „Regitra“ negali įregistruoti mašinų be muitinės deklaracijos“, – problemą apibūdino panevėžietis automobilių perpardavinėtojas Vilmantas.

„Regitros“ Transporto priemonių registracijos metodikos skyriaus vadovas Laimutis Skersinis pripažino, kad tokia problema egzistuoja: „Iš tiesų, kai kuriais atvejais muitinės procedūrų atlikimo patikrinimas užtrunka mėnesį ir ilgiau“.

Jo teigimu, įsigijusiems automobilius ir laukiantiems belieka apsišarvuoti kantrybe, kol bus baigtos muitinės procedūros.

„Tie asmenys, kurie dar tik ketina pirkti automobilius, įvežtus iš trečiųjų šalių, turėtų įvertinti papildomą riziką dėl užtrunkančių procedūrų, galimai nesumokėto muito, ir galbūt geriau rinktis tas transporto priemones, kurių kilmė yra Europos Sąjunga“, – patarimą davė L.Skersinis.

Dideli nuostoliai

„Aš jau tris pirkėjus praradau belaukdamas atsakymo. Mums nuostoliai didžiuliai, mašinos stovi, jų parduoti negali dėl biurokratinių popierėlių, nors mes ir pateikiam originalų dokumentą su vokiečių muitinės antspaudu.

Jiems to nebepakanka, nors iki praėjusių metų liepos mėnesio to visiškai pakakdavo. Nuo liepos iki balandžio per savaitę-dvi tas atsakymas suvaikščiodavo, o nuo balandžio nieko nebegauna. Ne vien mūsų sunkvežimiai stovi, kurie įvežti, pirkti darbui ir negali nieko daryti, nes mašinų įregistruoti negalima“, – piktinosi panevėžietis pardavėjas.

Vilmantas svarstė, kad net nežino, ką reikėtų duoti į teismą už patiriamus nuostolius – ar „Regitrą“, ar Muitinės departamentą, ar kažkurią iš šias įstaigas prižiūrinčių ministerijų. Kiek tokie ketinimai rimti ir ar jis teisme ką nors pasiektų, panevėžietis vertinti nesiryžo.

„Absurdo teatras. Prarandam pinigus. Ir taip nėra tos auksinės prekybos, bet kai per mėnesį prarandi tris pirkėjus, tai nesąmonė. Vienai mašinai popierių laukėm daugiau nei mėnesį, dar visa eilė mašinų laukia. Tai aš jas sau nusipirkau, ar ką?“, – pasipiktinęs klausė Vilmantas.

Muitinė neatsakinga

Paprašyta pakomentuoti susidariusią situaciją, Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus viršininkė Henrika Rukšėnienė teigė, kad muitinė nėra atsakinga už tokias transporto priemones, kurias nurodo 15min.lt informavęs Vilmantas.

„Muitinės darbo objektas – neišmuitintos prekės. Kai prekės patenka į laisvąją apyvartą, už tokių prekių priežiūrą muitinė neatsakinga. Taigi, jau išmuitinti automobiliai kitoje ES šalyje, už kuriuos ten sumokėti mokesčiai, galima sakyti, kad nepriklauso muitinės kompetencijai“, – komentavo H.Rukšėnienė.

Jos teigimu, dokumentų originalais ar kitais užtikrintais įrodymais apie sumokėtus mokesčius transporto priemonių pirkėjai turėtų rūpintis patys tos ES šalies muitinėje, kurioje tie mokesčiai yra sumokėti.

H.Rukšėnienė patvirtino, kad atvejų, kai „Regitra“ kreipiasi į muitinę klausdama, ar už transporto priemonę sumokėti muito mokesčiai, pasitaiko, tačiau jų nėra daug.

„Tokiais atvejais Lietuvos muitinė kreipiasi į kitos ES šalies muitinės kolegas, prašydama geranoriškai pagelbėti „Regitrai“ patvirtinant sumokėtų mokesčių faktą. Per kiek laiko bus gautas atsakymas iš kitos ES šalies muitinės, priklauso tik nuo ten dirbančių kolegų operatyvumo, komunikacijos būdo ir kitų aplinkybių, nepriklausančių nuo paklausimą pateikusios pusės“, – aiškino Muitinės departamento atstovė.


11 gegužės, 2024

Pagarbos mokesčių mokėtojams dienos išvakarėse Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje pagerbti didžiausi mokesčių mokėtojai. Renginio metu pristatyta Mokesčių mokėtojų teisių […]

10 gegužės, 2024

Teigiama natūralios saulės šviesos įtaka žmogaus organizmui – nenuginčijama: gerina nuotaiką, fizinę ir emocinę sveikatą, didina darbingumą, mažina nuovargį bei […]

10 gegužės, 2024

Opozicinės „valstiečių“ partijos lyderis Ramūnas Karbauskis mano, kad dabartinė geopolitinė situacija bei atsakingų Lietuvos politikų pareiškimai atbaido investuotojus ir kenkia šalies […]

10 gegužės, 2024

Užkandžių ir šaldytos produkcijos gamintojos „Mantinga Group“ pajamos pernai augo 25,9 proc. ir siekė 173,8 mln. eurų, o EBITDA augo […]

9 gegužės, 2024

Lėtėjanti ekonomika nemažina lietuvių apetito prabangiems išmaniesiems. Pirmųjų keturių šių metų mėnesių perkamiausiųjų telefonų dešimtuke dominuoja aukščiausiai klasei priskiriami „iPhone“ […]

Bronis Ropė, Europos Parlamento narys
9 gegužės, 2024

Ką tik minėjome Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą dvidešimtmetį – įspūdinga sukaktis, kuri primena apie mūsų valstybės nueitą kelią ir […]

8 gegužės, 2024

Alytaus regiono savivaldybių merai šiandien pasirašė susitarimą dėl 2024-2029 m. Alytaus regiono funkcinės zonos strategijos įgyvendinimo, kuriame numatyta regione įgyvendinti […]

8 gegužės, 2024

Trečiadienį vykusios Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų (VPPAR) generalinės asamblėjos metu apdovanoti labiausiai nusipelniusios bendrovės ir prie verslo klimato […]

8 gegužės, 2024

Kai pasaulį sujaukė koronaviruso pandemija, paaiškėjo, kad galime gyventi švariau. Žinoma, tai nulėmė pandemijos iššaukti ribojimai – kasdienis gyvenimas buvo […]

8 gegužės, 2024

„Telia“ oficialiai įgijo prestižinį ISO 27017:2015 sertifikatą ir tapo labiausiai sertifikuotu debesijos sprendimų teikėju Lietuvoje. Šis ISO standartas pabrėžia bendrovės […]

7 gegužės, 2024

Lietuvos oro uostai intensyviai atnaujina visą savo transporto parką ir organizuoja elektrinių autobusų pirkimą. Pirmuoju etapu siekiama atrinkti kvalifikuotus autobusų […]

7 gegužės, 2024

Lankstus darbas iš pandemijos meto būtinybės tapo daugelio darbuotojų pageidaujamu privalumu, o tuo pačiu ir nemažai diskusijų keliančia praktika. Darbdavio […]

7 gegužės, 2024

Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ svarstant artilerijos amunicijos gamyklą statyti Radviliškio rajone, bendrovei neišvengiamai teks stoti į kovą dėl darbuotojų. […]

3 gegužės, 2024

Penktadienį Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse. Jį įrengusios elektromobilių krovimo infrastruktūros tinklo vystytojos „Eleport“ vadovas Lietuvoje ir Baltijos […]

Vidmantas Janulevičius. Josvydo Elinsko (ELTA) nuotr.
3 gegužės, 2024

Visiems, užsimiršusiems Vilniuje, siūlau kuo dažniau iš jo iš ištrūkti. Nes Vilnius – kaip vandens sūkurys. Jei nebūsi atsargus, galima […]

3 gegužės, 2024

ES rinkimų akivaizdoje daugiau nei 317 pilietinių visuomenės organizacijų ragina ES lyderius spręsti gamtos, klimato ir taršos krizes. Šiandien yra […]

2 gegužės, 2024

Molėtų rajone antradienį atidarytas didžiausias Lietuvoje saulės energijos parkas, kuris užtikrins energijos tiekimą maždaug 28 tūkst. namų ūkių per metus, […]

2 gegužės, 2024

Turto bankas viešojo aukciono metu už beveik 700 tūkst. eurų pardavė bendrovės „Šilutės polderiai“ 81,02 proc. akcijų paketą.  Kaip ketvirtadienį […]

2 gegužės, 2024

Atsižvelgdama į kasmet itin sparčiai augantį elektroninės prekybos sektorių, Inovacijų agentūra kviečia smulkiuosius ir vidutinius šalies verslininkus dalyvauti nemokamose e. […]

1 gegužės, 2024

Lietuvoje minint Tarptautinę darbo dieną, profesinės sąjungos sostinėje surengė eitynes ir mitingą. Per šimtą renginyje dalyvavusiųjų atstovų reikalauja mažinti šiuo […]