„Via Baltica“ netrukus bus galima važiuoti keturiomis juostomis

Šiandien Kauno rajone, ties Stanaičių kaimu, prasidėjo vienas brangiausių šalies transporto infrastruktūros modernizavimo projektų – „Via Baltica“ magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai rekonstrukcija.
Į darbų pradžios iškilmes atvyko susisiekimo viceministrai Algis Žvaliauskas ir Saulius Girdauskas, Automobilių kelių direkcijos laikinai direktoriaus pareigas einantis Egidijus Skrodenis, Kauno rajono mero pavaduotojas Kęstutis Povilaitis, rangos darbus vykdančios įmonės „Kauno tiltai“ atstovai, būrelis žurnalistų.
A.Žvaliausko teigimu, projekto sąmata sieks 150-200 mln. Eur. 39 km kelio rekonstrukcija finansuojama ES paramos ir valstybės lėšomis. Planuojama darbų pabaiga – 2018 m.
Atlikus visus darbus šis magistralinis kelias įgaus automagistralės, kuria bus galima važiuoti iki 130 km/h greičiu, statusą,. Dabar „Via Baltica“ per parą pravažiuoja apie 14 tūkst. automobilių.
Prieš 15 metų nutiestas „Via Baltica“ ruožas nuo Kauno per Marijampolę iki Lietuvos–Lenkijos sienos yra apkartęs tiek lengvųjų, tiek vilkikų vairuotojams, nes dviejų eismo juostų kelias siauras, čia sunku lenkti kitą transporto priemonę, įvyksta daug avarijų.
Pradedamos rekonstrukcijos metu bus įrengtos 4 eismo juostos, sutvarkyta kelio danga, įrengti viadukai, sankryžos, pėsčiųjų takai, tarpmiestinio transporto stotelės, jungiamieji keliai. „Pabaigus rekonstrukciją, ši automagistralė bus moderniausia Lietuvoje“, – tvirtino A. Žvaliauskas.
Pirmojo etapo, kurį vykdys rangos konkursą laimėjusi AB „Kauno tiltai“, metu bus rekonstruota apie 10 km nuo Garliavos iki Prienų savivaldybės ribos (17,34–23,40 km ir 21,84–23,40 km ruožai). Pirmojo etapo darbai kainuos 38,5 mln. Eur. Juos planuojama pabaigti 2016 m. vasarą.
Antrojo etapo darbai, kaip planuojama, turėtų prasidėti 2016 m. pradžioje. Iki metų pabaigos tikimasi su kelių statybos įmone pasirašyti generalinės rangos sutartį. Antrojo etapo metu bus rekonstruotas „Via Baltica“ ruožas Kazlų Rūdos savivaldybėje.
Trečiojo etapo metu bus modernizuojamas Marijampolės ruožas, jo rangos konkursą planuojama surengti iki 2016 m. liepos. Ketvirtojo etapo metu bus tvarkomas magistralinio kelio Prienų ruožas, ateinantį rudenį numatoma surengti rangos konkursą.
V. Žvaliauskas tvirtino, kad iš Lenkijos pusės taip pat tiesiama 4 eismo juostų automagistralė.