27 sausio, 2021

Lietuvos geležinkelių elektrifikavimas – svarbus žingsnis aplinkos teršimo mažinimo srityje

Baigus elektrifikuoti geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, kroviniai ir keleiviai bus vežami su nuline CO2 emisija, o į aplinką bus išmesta apie 150 tūkst. tonų mažiau teršalų. Palyginimui – skaičiuojama, kad visos Vilniaus transporto priemonės per metus į aplinką išskiria beveik 108 tūkst. tonų teršalų.

„Geležinkelis yra ekologiškiausia transporto priemonė. Net naudojant dyzelinius riedmenis, pervežant toną krovinio geležinkeliu išmetama 3,5 karto mažiau CO2 nei vežant kelių transportu. Įvertinus tai, kad LTG grupės įmonės naudoja tik žaliąją, iš atsinaujinančių išteklių gaunamą elektros energiją, mūsų CO2 išmetimai bus nuliniai“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Geležinkelio ruožą nuo Vilniaus iki Klaipėdos, kuris yra tarptautinio IXB transporto koridoriaus dalis, planuojama elektrifikuoti iki 2023-ųjų pabaigos. Skaičiuojama, kad baigus įgyvendinti projektą, geležinkelių tinkle veikiantiems vežėjams kuro sąnaudos sumažės ne mažiau nei 30 proc., o į aplinką nebus išmesta apie 150 tūkst. tonų teršalų.

Prisidės prie žaliosios energijos vystymo

Šiuo metu geležinkelio ruožas nuo Vilniaus iki Klaipėdos yra intensyviausiai naudojamas Lietuvos geležinkelis. Juo pervežama daugiau kaip 60 proc. geležinkeliu gabenamų krovinių bei apie 40 proc. keleivių srauto. Keleivinis maršrutas Vilnius-Klaipėda – vienas populiariausių traukinių maršrutų, kuriuo norint važiuoti vasarą, bilietus dažnai reikia įsigyti iš anksto.

Įvertinus tai, kad šiuo metu kuriama sistema, kur keliavimas traukiniais bus integruotas su viešuoju transportu bei dalijimosi automobiliais platformomis, keleiviai galės naudotis visa aplinkai draugiška transporto sistema keliaujant „nuo durų iki durų“.

„Elektrifikuojant geležinkelį aplinkosaugos veiksnys yra ne mažiau svarbus nei ekonominis naudingumas. Jau kelis metus LTG grupės įmonės naudoja tik iš atsinaujinančių šaltinių gaunamą elektros energiją. Būtent tokią ketiname naudoti ir traukiniams elektrifikuotame ruože, tad tikimės, jog užbaigus projektą ne tik prisidėsime prie aplinkos taršos mažinimo, bet ir padarysime reikšmingą įtaką žaliosios elektros energijos gamybos augimo procesams“, – sako K. Sankovski.

Šiuo metu Lietuvoje naudojami elektriniai traukiniai per metus sunaudoja apie 15 GWh elektros energijos, o užbaigus elektrifikavimo projektą šis poreikis išaugs iki 280 GWh per metus. Specialistų skaičiavimais, šiuo metu Lietuvoje išgaunamos ir per biržą perkamos žaliosios energijos LTG įmonėms pakaks, tačiau toks žaliosios energijos poreikio augimas turėtų skatinti didinti jos gamybos pajėgumus.

Vežėjai dairosi į elektrinius lokomotyvus

Pasak K. Sankovski, realiai žaliosios elektros energijos poreikis LTG įmonėse turėtų dar labiau išaugti, nes geležinkelio elektrifikavimas – tik vienas iš LTG grupės strateginių projektų, kurie susiję su aplinkos apsauga.

„Jau žinoma, kad yra paskelbtas šiuolaikiškų elektrinių ir baterinių riedmenų pirkimo konkursas. Kalbama, kad vežėjai ketina kai kuriuose neelektrifikuotuose geležinkelio ruožuose paleisti elektra varomus riedmenis su akumuliatoriais. Taip pat nepamirškime, kad aktyviai vystomas „Rail Baltica“ geležinkelis, kuris bus pilnai elektrifikuotas ir taip pat naudos iš atsinaujinančių išteklių pagamintą elektros energiją“, – pasakoja „LTG Infra“ vadovas.

Pasak jo, geležinkelio elektrifikavimo projektai yra prioritetiniai ne tik geležinkelių infrastruktūros valdytojui, bet ir visos ES mastu, nes tai viena iš ES Žaliojo kurso krypties įgyvendinimo priemonių.

Šiuo metu Lietuvoje yra elektrifikuoti trys geležinkelio ruožai –Vilnius- -Kaunas, Lentvaris-Trakai ir Vilnius-Kena-Valstybės siena su Baltarusija. Įgyvendinant geležinkelio ruožo tarp Vilniaus ir Klaipėdos elektrifikavimo projektą papildomai bus elektrifikuotas geležinkelio ruožas nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos bei geležinkelio aplinkkelis prie Vilniaus per Vilniaus intermodalinį terminalą. Iš viso numatoma elektrifikuoti 731 km ilgio išplėstinį ruožą.

Šiuo metu Lietuvoje geležinkelis yra vienas mažiausiai elektrifikuotų Europoje, mūsų šalyje elektrifikuotas geležinkelis sudaro vos 9 proc. viso tinklo. Baigus projektą bus elektrifikuota 30 proc. Lietuvos geležinkelių, o užbaigus ir „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje bus elektrifikuota apie 40 proc. geležinkelio. ES valstybėse elektrifikuoto geležinkelio vidurkis siekia 54,3 proc.


29 balandžio, 2025

Septyniems Lietuvos paplūdimiams suteikta teisė šią vasarą iškelti Mėlynąsias vėliavas – švarios ir saugios aplinkos simbolius. Apie tokį sprendimą Lietuvą […]

29 balandžio, 2025

Artėjant Lietuvos medicinos darbuotojų dienai, iškilmingai apdovanoti nusipelnę Klaipėdos miesto medikai. Profesinės dienos išvakarėse paaiškėjo, kas tapo geriausiais savo srities […]

M. Balsio nuotr.
29 balandžio, 2025

Uosialapiai klevai, lubinai, muilinės gubojos, meškėnai, kanadinės berniklės – tai tik dalis augalų ir gyvūnų, kuriuos dažnai galima pamatyti Lietuvoje […]

28 balandžio, 2025

Reaguodama į balandžio 27 d. Vilniaus regiono atliekų rūšiavimo gamykloje įvykusį gaisrą ir galimus iššūkius dėl atliekų tvarkymo, Vilniaus rajono […]

27 balandžio, 2025

Vilniuje sekmadienį tūkstančiai dalyvavo Katedros aikštėje vykusiame proteste prieš planuojamą nekilnojamojo turto (NT) mokestį „NE gyvenamojo būsto mokesčiui!“.  Dar neprasidėjus […]

27 balandžio, 2025

Ugniagesiai lokalizavo sekmadienio rytą sostinės atliekų tvarkymo gamykloje „Energesman“ kilusį gaisrą. „17 val. 30 min. paskelbta gaisro lokalizacija“, – Eltai […]

24 balandžio, 2025

Vakar Vilniaus rotušėje meras Valdas Benkunskas oficialiai suteikė garbės piliečio vardą kompozitoriui, ilgamečiam berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas” vadovui prof. […]

Sauliaus Žiūros nuotr.
23 balandžio, 2025

Vilniaus miesto savivaldybė pristatė gyventojų evakavimo planą, kuris yra universalus ir gali būti pritaikomas skirtingų ekstremalių situacijų metu evakuojant tiek […]

23 balandžio, 2025

Vilniaus miesto savivaldybėje trečiadienį pristatytas sostinės evakuacijos planas. Šis planas, kuris rengtas, remiantis Ukrainos, JAV miestų patirtimis, skirtas karinės invazijos, […]

Ką būtina žinoti prieš nuomojantis automobilį Vilniuje
23 balandžio, 2025

Automobilių nuoma Vilniaus mieste – vis dažnesnis pasirinkimas tiek vietinių gyventojų, tiek miesto svečių tarpe. Nesvarbu, ar automobilio prireikia verslo […]

Arkivyskupas Gintaras Grušas. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
21 balandžio, 2025

Lietuvos vyskupų konferencijos pirmininkas Gintaras Grušas sako, kad popiežiaus Pranciškaus mirtis antrąją šv. Velykų dieną skatina tikėjimą prisikėlimu. Arkivyskupo teigimu, […]

18 balandžio, 2025

Rotušės aikštėje oficialiai atvertas Portalas – interaktyvi skulptūra, jungianti miestus realiu laiku. Šimtus milijonų žmonių visame pasaulyje įtraukęs Portalas iš […]

Varliagyvių monitoringas / M. Balsio nuotr.
18 balandžio, 2025

Baltosios Vokės šlapynėje pirmą kartą po buveinių atkūrimo užfiksuotas skiauterėtųjų tritonų pagausėjimas. Ši rūšis – viena rečiausių Lietuvoje gyvenančių varliagyvių, […]

16 balandžio, 2025

Balandžio 16 d. Bukiškyje, Vilniaus rajone, įvyko simbolinės naujo prekybos ir paslaugų centro statybų pradžios kapsulės įkasimo ceremonija. Renginyje dalyvavo […]

16 balandžio, 2025

Vyriausybė pritarė Krašto apsaugos ministerijos siūlymui išplėsti Rūdninkų ir Kazlų Rūdos poligonų karinio mokymo teritorijas. Abiejų karinių poligonų plotai bei […]

16 balandžio, 2025

Vilniuje užbaigtas išskirtinis socialinio būsto konversijos projektas „Šilti namai”, į kurį investuota daugiau ne pusė milijono eurų. Įgyvendinant projektą, Lazdynuose […]

15 balandžio, 2025

Artėjant Velykoms atnaujinta ikoniškoji Vilniaus senamiesčio skulptūra „Kiaušinis”. Simetriškus margučio raštus pakeitė lietuviškų žolelių ir augalų motyvų įkvėptas dizainas, kuris […]

14 balandžio, 2025

„Aukščiausias Lietuvos statinys – Vilniaus televizijos bokštas – sergi reikšmingą mūsų valstybės istorijos dalį. Norisi, kad šis išskirtinis objektas Lietuvą ir laisvę […]

14 balandžio, 2025

Trečiadienį Vyriausybės posėdyje pritarta Aplinkos ministerijos siūlymui perduoti Vilniaus miesto savivaldybei ir Zarasų rajono savivaldybei patikėjimo teise valdyti papildomus sklypus […]

11 balandžio, 2025

Viena didžiausių pasaulio dykumų kadaise buvo didžiulė ežerų ir upių sistema, trečiadienį paskelbtame tyrime atskleidė tarptautinė komanda.  Neseni tyrimai rodo, […]

Regionų naujienos