19 liepos, 2017
Asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ informacija

Inovatyviausia mokytoja: itin svarbu tikėti mokinio sėkme

Tyrinėjimai ir atradimai, edukacinės išvykos ir pasitikėjimas mokiniais – mokytojos Loretos Latvienės kasdieniniame darbe yra nuolatiniai atributai. Paklausta, kas jai suteikia įkvėpimo ieškoti būdų, kaip organizuoti pamoką kitaip, ji atsako paprastai – pats darbas mokykloje teikia džiugesį: „Džiaugiuosi galimybe dirbti su jaunais žmonėmis, būtinybe nuolatos kelti kvalifikaciją, džiaugtis ne tik aukštais mokinių pasiekimais įvairiuose konkursuose, olimpiadose bei valstybiniuose brandos egzaminuose, bet ir kiekviena eiline pamoka, kuri niekada nėra nuspėjama, vis kitokia“.

Ją žavi, kad mokytojo darbe turi ir pats nuolat tobulėti, o galimybių dabar tam daug. „Mokytojo darbas yra nepaprastai kūrybingas, reikalaujantis daug dėmesio skirti ne tik dalykinių kompetencijų tobulinimui, bet ir jauno žmogaus pažinimui“, − sako Loreta. Ji po 2-4 kartus per mokslo metus dalyvauja kasmet Lietuvoje vykstančiose konferencijose, pati skaito pranešimus ir veda seminarus mokytojams, yra dalyvavusi ne vienoje tarptautinėje stažuotėje, tačiau teigia, kad tarptautinėje konferencijoje užsienyje iki šių metų dar nebuvo dalyvavusi.

Loreta Inovatyviausių mokytojų apdovanojimuose 2016 buvo pripažinta inovatyviausia socialinių dalykų mokytoja. Vienas iš apdovanojimų prizų − kelionė į bet kurią tarptautinę konferenciją. Loreta pasirinko geografijos konferenciją Atėnuose, kur tarp kitų geografijos mokslininkų ir studentų iš viso pasaulio, buvo vienintelė dalyvė iš Lietuvos. Loreta pasakojo, kad konferencijoje buvo analizuojama miestų planavimo problemos ir ypatumai, erozijos pasekmės, atskirų regionų vandens režimas, naftos gavyba Persų įlankos baseine ir daugelis kitų temų, tad idėjų iš pranešimų praktiniam taikymui pamokose pasisėmė labai daug. Viena jų − nauja vaizdinė medžiaga pamokoms: „Visos išvykos metu labai daug fotografavau, turėsiu naujos medžiagos iliustruojančios miestų smogą, uosto akvatoriją, sinklinas ir antiklinas, abrazinius krantus ir, žinoma, tokias įžymybes kaip Akropolis su garsiuoju Partenonu, Delfų šventykla“, − džiaugiasi geografijos mokytoja iš Kauno jėzuitų gimnazijos ir teigia, kad tokios patirtys neįkainojamos.

L. Latvienė teigia, kad mokiniams yra svarbu suteikti laisvę rinktis, patiems tyrinėti, taip siekiant atrasti tikrąjį pažinimo džiaugsmą. O tirti geografijos pamokose tikrai yra ką: „Yra labai daug temų, kur kartu su mokiniais tiriame gyvąją ir negyvąją gamtą, gyventojus, jų veiklas, gyvenvietes ir kita. Kai kurie tyrimai būna paprasti, jiems atlikti užtenka nedaug laiko, pavyzdžiui, aiškinantis ar oras turi svorį − su fizikinėmis svarstyklėmis pasveriame tuščią ir pripūstą balioną. Kiti tyrimai užima žymiai daugiau laiko, pavyzdžiui, pabėgėlių integracijos Lietuvoje, ekologiško maisto produktų vartojimo, šiuolaikinių migracijų krypčių ir priežasčių tyrinėjimas ir visa kita.“

Be pamokų įprastoje klasėje Loreta mokiniams vykdo ir daug mokomųjų išvykų: „Jei išvyka muziejuje, su darbuotojais derinu užduotis. Smagu, kai patys mokiniai ieško atsakymų mieste ar gamtoje, mokosi naudotis informaciniais stendais, klausinėja praeivių ir panašiai“, − vardija ekskursijų privalumus. Loreta pamokose naudojasi ir virtualiomis priemonėmis bei pripažįsta, kad technologijų naudojimas iš esmės yra neišvengiamas. Jos ne tik praplečia pamokos galimybes, bet didina ir mokinių suinteresuotumą mokomu dalyku: „Vienas mygtuko paspaudimas nukelia į visiškai kitą pasaulį, kurį dažnam iš mokinių tikrovėje pamatyti neįmanoma. Technologijos leidžia pamatyti ir tarsi paliesti įvairius gamtos reiškinius ir procesus. Viena yra teoriškai žinoti, kad ir apie atogrąžų ciklono susidarymą ir jo pasekmes, ir visai kas kita virtualiai matyti jo formavimąsi, pačiam modeliuoti judėjimą ir panašiai“.

Loreta pateikia savo sukurtą ir naudojamą mokinių motyvacijos formulę, kurios kertiniai elementai yra mokytojo palaikymas ir pagarba mokiniui. Ji ir yra įsitikinusi, kad netalentingų mokinių nėra: „Itin svarbu tikėti mokinio sėkme, leisti jam suprasti, kad neįveikiamų kalnų nėra, kad kiekvienas iš jų tikrai pasieks savo gyvenimo Everestą! Kartu su pagarba atkeliauja pasitikėjimas, su juo – tikėjimas, o su tikėjimu − sėkmė! Ir tik po to naujų technologijų, inovatyvių metodų taikymas“.


25 balandžio, 2024

Balandžio 24 d. Mykolo Romerio universitete (MRU) apdovanoti aktyviausių Lietuvos bendruomenių konkurso nugalėtojai. Jau dešimtą kartą vykęs respublikinis konkursas „Bendruomenė […]

25 balandžio, 2024

Vytauto Didžiojo universiteto Botanikos sodo Vaistinių augalų skyrius šiemet švenčia savo šimtąsias metines. Minint šią progą, sodo parkas pasipuošė istorinių […]

24 balandžio, 2024

Daugiau nei pusantro hektaro užimančioje uostamiesčio „Gilijos“ mokyklos teritorijoje vietoje senojo stadiono įrengtas 520 tūkst. eurų savivaldybei kainavęs sporto aikštynas. […]

24 balandžio, 2024

Regis, kuo galėtum nustebinti lietuvį, pasiūlęs pasivaikščioti miške. Miškai, medžio artumas, sakoma, mums tiesiog į kraują įaugę. Vis dėlto savaitgalį […]

23 balandžio, 2024

Šią savaitę parašus ant bendradarbiavimo sutarties padėjo Kauno technologijos universiteto (KTU) rektorius profesorius Eugenijus Valatka ir Lietuvos šaulių sąjungos (LŠS) […]

23 balandžio, 2024

Šiemet daugiau nei 4 tūkst. Lietuvos moksleivių jau priėmė Nacionalinį IT iššūkį ir siekia įgyti vertingų programavimo žinių. Balandžio 24 […]

22 balandžio, 2024

Balandžio 22 d. Inovacijų agentūra pradeda registraciją į trečius metus iš eilės vyksiančią verslumo įgūdžių programą „Startuok nuo 50+“. Ši […]

19 balandžio, 2024

Pristatyta pirma lietuviška iš saulės pagamintą elektrą kaupianti išmanioji baterija „Nova“, kurią jau gali įsigyti gaminantys buitiniai vartotojai ir smulkus […]

19 balandžio, 2024

Nors orai šiluma nelepina, tačiau Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodo didysis tulpių žydėjimas jau pasirengęs tikram spalvų sprogimui: trečiąją […]

19 balandžio, 2024

Nuo šių mokslo metų pradėję veikti aštuoni regioniniai specialiojo ugdymo centrai buria švietimo pagalbos specialistų komandas ir jau gali padėti […]

17 balandžio, 2024

„NuSPACES. Branduolinės erdvės: atominio kultūros paveldo bendruomenės, materialumai ir vietovės“ yra tarptautinis mokslo projektas, 2021–2024 m. vykdytas trijose šalyse – […]

16 balandžio, 2024

Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) 100-mečio jubiliejui skirtų renginių ciklas tęsiasi. Dalyvių širdyse neabejotinai visam gyvenimui išliks […]

16 balandžio, 2024

Ekrano laiko ribojimas vaikams – neretai tik iliuzija. Mažųjų noras tęsti kovas įtraukiančiuose žaidimuose, žiūrėti „TikTok“ filmukus ar tiesiog susirašinėti […]

15 balandžio, 2024

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį, tęsdamas tradicines darbo dienas regionuose, su komanda dirbo Šakių rajone. Šalies vadovas susitiko su […]

13 balandžio, 2024

Šeštadienį sostinėje vyko tradicinės Fiziko Dienos (FiDi) renginiai. Šiais metais Vilniaus universiteto (VU) studentai ją surengė jau 56 kartą. Renginio […]

12 balandžio, 2024

Atlikus patikrinimą Šiaulių „Jovaro“ progimnazijoje, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įtaria, kad darbuotojai dalį produktų pasisavindavo. „Prie pastato įėjimo, […]

12 balandžio, 2024

Dažnas, pažvelgęs į dangų, pagalvoja, koks jausmas valdyti įspūdingo dydžio orlaivį? Norint pajusti, būtina gerokai pasistengti, siekiant piloto karjeros, tačiau […]

11 balandžio, 2024

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos įsteigtą Vaikų literatūros premiją viceministrė Agnė Kudarauskienė šiandien įteikė rašytojui Justinui Žilinskui ir Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos […]

11 balandžio, 2024

Ukmergės rajono mero Dariaus Varno teigimu, savivaldybė labiausiai siekia investuoti į miesto infrastruktūros vystymą. Vis dėlto, pasak mero, daugiau nei […]

10 balandžio, 2024

Prezidentas Gitanas Nausėda pasirašė dekretą dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro Gintauto Jakšto atleidimo. Tai Eltai patvirtino prezidento patarėjas Ridas […]