31 rugpjūčio, 2017
Asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ informacija

Norėdami padėti mokiniams − turime nuo jų neatsilikti

Oksfordo universiteto mokslininkai nustatė, kad naudojimasis skaitmeniniais prietaisais nėra žalingas ir netgi priešingai − skatina kūrybingumą, bendravimo gebėjimus ir žmogaus vystymąsi. Inovatyviausiu matematikos, informacinių technologijų mokytoju išrinktas Žydrūnas Tautvydas pastebi, kad informacinės technologijos iš esmės pakeitė pasaulį: „Informacinės technologijos pakeitė žmonių įpročius, gyvenimas tapo spalvingesnis. Jos padeda ir gelbsti kiekviename žingsnyje bet kokioje veikloje, o daugeliui žmonių tapo patogiu bendravimo ar kitos veiklos instrumentu“. Tačiau Žydrūnas pripažįsta, kad informacinių technologijų era atnešė ir tam tikrų iššūkių.

Ž. Tautvydas pasakoja, kad prieš 10-15 metų technologijos mokyklose buvo kur kas mažiau pasiekiamos nei dabar, nes mokyklose nebuvo mobiliųjų įrenginių, klasėse kompiuteriai buvo lėti, jų trūko. Tada mokiniams kompiuteriai vis dar buvo naujas dalykas, turbūt todėl jie aktyviai domėjosi atsirandančiomis naujomis technologijomis. Žydrūnas sako pastebintis, kad pastaruoju metu  technologijos tampa „ranka pasiekiamos“, priešingai nei buvo anksčiau: „Jos taip paprastai perprantamos, kad nereikia ypatingų pastangų, tačiau reikia drąsos. Kodėl vaikai labai greitai įvaldo naują technologiją? Todėl, kad jie su technologijomis elgiasi drąsiai, nebijo klysti, nebijo sugadinti, eina bandymų, atradimų keliu. Vyresniems žmonėms sunku tai suvokti, tačiau taip yra. Reikia tik drąsos!”

Alytaus Panemunės pagrindinėje mokykloje dirbantis mokytojas teigia, kad dabar kartais atrodo, jog mokiniai viskuo persisotinę, tačiau vis tik pabrėžia, kad šiuolaikinių mokinių negalima lyginti su praėjusiomis kartomis: „Jie gimę technologijų klestėjimo metu ir todėl savo veiklos neįsivaizduoja be technologijų. Jiems taip geriau, patogiau, įdomiau, išmaniau. Norint, kad taip būtų ir mokykloje, svarbu į pagalbą ugdymui pasitelkti pačias naujausias technologijas. Aš kalbu ne tik apie kompiuterį ir internetą, bet ir apie išmaniąsias klases su klasės valdymo sistemomis, skaitmenines gamtos mokslų laboratorijas, šiuolaikinį technologijų kabinetą. Kitaip tariant, − sako Ž. Tautvydas, − reikia mokiniams parodyti tai, ko jie dar nematę. Pavyzdžiui, pastaruoju metu juos puikiai pavyko sudominti mikrokompiuteriukais Micro:bit, kurių komplektą mokykla gavo iš Vilniaus miesto savivaldybės inicijuoto projekto“. Šiais nebrangiai kainuojančiais įrenginiais mokiniai gali nesudėtingai programuoti, realizuoti savo idėjas pritaikant juos įvairioms gyvenimiškoms situacijoms. Pavyzdžiui, paversti Micro:bit‘ą žingsniamačiu, termometru, kauliuku ar dar kuo nors, ką tik sugalvojo vaizduotė ir leidžia žinios.

Tad kaip gi paskatinti mokinius būti aktyviais mokymosi proceso dalyviais, o mokyklą kreipti šiuolaikinių tendencijų linkme? Žydrūnas pateikia pavyzdžių iš savo pamokos: „Kiekvienoje pamokoje stengiuosi būti konsultantu, patarėju. Dauguma pamokos laiko panaudojama savarankiškam mokymuisi, praktinių užduočių atlikimui. Susitarimai pamokoje leidžia palaikyti tvarką, užtikrinti gerą mokinių elgesį. Mokinių aktyvinimui naudojamos įvairiausios IKT priemonės, internetinė mokomoji medžiaga. Aiškinimui, vaizdų bei pavyzdžių perteikimui – kitos interaktyvios priemonės.  Be įprastų metodų, naudoju apverstos klasės (ang. flipped class) metodą: mokiniai pasiruošia namie, o aptariama pamokoje. Taip taupomas laikas pamokoje. Konsultuoju ir distanciniu būdu. Taip bet kuriuo metu mokinys gali paklausti ir sulaukti atsakymo“.

Tai, kad technologijos kelia ne tik iššūkius, bet gali ir padėti mokymo procese suprantama, tačiau Žydrūnas prideda, kad yra dar du labai svarbūs komponentai: mokytojai ir laisvė. „Nuolat tobulėjantys ir nuo mokinių neatsiliekantys mokytojai, gebantys prisitaikyti prie vis besikeičiančių, įnoringesnių mokinių yra labai svarbi švietimo sistemos dalis, gelbstinti sudominti mokinius. Tačiau manau, kad labiausiai mokinius motyvuoja mokytis laisvė. Laisvė daryti atradimus, laisvė klystant, bendraujant, pateikiant savo nuomonę: visa tai, ko neturėjome mes – buvusios sovietinės Lietuvos vaikai – yra pats svarbiausias dalykas, kurį mes galime suteikti“.


25 balandžio, 2024

Balandžio 24 d. Mykolo Romerio universitete (MRU) apdovanoti aktyviausių Lietuvos bendruomenių konkurso nugalėtojai. Jau dešimtą kartą vykęs respublikinis konkursas „Bendruomenė […]

25 balandžio, 2024

Vytauto Didžiojo universiteto Botanikos sodo Vaistinių augalų skyrius šiemet švenčia savo šimtąsias metines. Minint šią progą, sodo parkas pasipuošė istorinių […]

24 balandžio, 2024

Alytuje praūžė ilgai lauktas pirmasis tokio formato kultūrinių patirčių festivalis jaunimui „Nuo ART‘isto iki Me(n)talisto“! Tai taip pat pirmas tokio […]

24 balandžio, 2024

Daugiau nei pusantro hektaro užimančioje uostamiesčio „Gilijos“ mokyklos teritorijoje vietoje senojo stadiono įrengtas 520 tūkst. eurų savivaldybei kainavęs sporto aikštynas. […]

24 balandžio, 2024

Regis, kuo galėtum nustebinti lietuvį, pasiūlęs pasivaikščioti miške. Miškai, medžio artumas, sakoma, mums tiesiog į kraują įaugę. Vis dėlto savaitgalį […]

23 balandžio, 2024

Šią savaitę parašus ant bendradarbiavimo sutarties padėjo Kauno technologijos universiteto (KTU) rektorius profesorius Eugenijus Valatka ir Lietuvos šaulių sąjungos (LŠS) […]

23 balandžio, 2024

Šiemet daugiau nei 4 tūkst. Lietuvos moksleivių jau priėmė Nacionalinį IT iššūkį ir siekia įgyti vertingų programavimo žinių. Balandžio 24 […]

22 balandžio, 2024

Balandžio 22 d. Inovacijų agentūra pradeda registraciją į trečius metus iš eilės vyksiančią verslumo įgūdžių programą „Startuok nuo 50+“. Ši […]

22 balandžio, 2024

Prezidentinė Valdo Adamkaus bibliotekos ir Danos Gedvilienės fondo gamtosauginė premija šiemet skirta buvusiam Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro direktoriui Algirdui […]

19 balandžio, 2024

Pristatyta pirma lietuviška iš saulės pagamintą elektrą kaupianti išmanioji baterija „Nova“, kurią jau gali įsigyti gaminantys buitiniai vartotojai ir smulkus […]

19 balandžio, 2024

Nors orai šiluma nelepina, tačiau Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodo didysis tulpių žydėjimas jau pasirengęs tikram spalvų sprogimui: trečiąją […]

19 balandžio, 2024

Po Lietuvos žiedinių savivaldybių merų kreipimosi į sveikatos apsaugos ministrą Arūną Dulkį dėl nepritarimo rengiamai pacientų pavėžėjimo pertvarkai ministerija šią […]

19 balandžio, 2024

Nuo šių mokslo metų pradėję veikti aštuoni regioniniai specialiojo ugdymo centrai buria švietimo pagalbos specialistų komandas ir jau gali padėti […]

17 balandžio, 2024

„NuSPACES. Branduolinės erdvės: atominio kultūros paveldo bendruomenės, materialumai ir vietovės“ yra tarptautinis mokslo projektas, 2021–2024 m. vykdytas trijose šalyse – […]

16 balandžio, 2024

Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) 100-mečio jubiliejui skirtų renginių ciklas tęsiasi. Dalyvių širdyse neabejotinai visam gyvenimui išliks […]

16 balandžio, 2024

Ekrano laiko ribojimas vaikams – neretai tik iliuzija. Mažųjų noras tęsti kovas įtraukiančiuose žaidimuose, žiūrėti „TikTok“ filmukus ar tiesiog susirašinėti […]

15 balandžio, 2024

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį, tęsdamas tradicines darbo dienas regionuose, su komanda dirbo Šakių rajone. Šalies vadovas susitiko su […]

13 balandžio, 2024

Šeštadienį sostinėje vyko tradicinės Fiziko Dienos (FiDi) renginiai. Šiais metais Vilniaus universiteto (VU) studentai ją surengė jau 56 kartą. Renginio […]

12 balandžio, 2024

Atlikus patikrinimą Šiaulių „Jovaro“ progimnazijoje, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įtaria, kad darbuotojai dalį produktų pasisavindavo. „Prie pastato įėjimo, […]

12 balandžio, 2024

Dažnas, pažvelgęs į dangų, pagalvoja, koks jausmas valdyti įspūdingo dydžio orlaivį? Norint pajusti, būtina gerokai pasistengti, siekiant piloto karjeros, tačiau […]