4 birželio, 2021
ŠMSM

J. Šiugždinienė: stebina viešumoje skleidžiami prasimanymai apie „Tūkstantmečio mokyklas“

Jurgita Šiugždinienė

Švietimo, mokslo ir sporto ministrę Jurgitą Šiugždinienę stebina viešoje erdvėje kai kurių politikų skleidžiama dezinformacija apie „Tūkstantmečio mokyklų“ programą. 

„Gaila, kad kai kurie politikai tendencingai skleidžia neteisingą informaciją apie „Tūkstantmečio mokyklų“ programą. Keliu klausimą – ar paaukosime savo vaikų ateitį dėl pigių politinių dividendų? Vis tikiuosi, kad taip neatsitiks, ir sveikas protas nugalės. Jau pakviečiau Seimo narius prisidėti prie programos stiprinimo ir įgyvendinimo. Tikiuosi, kad susitelkę, visi kartu galime išnaudoti šią galimybę ir įgyvendinti pokyčius, padėsiančius mažinti ugdymo pasiekimų skirtumus Lietuvoje“, – sako J. Šiugždinienė.

Ji paneigia skleidžiamus mitus ir melagingą informaciją apie programą.

1. Mitas: tai bus elito mokyklos, į kurias nepateks visi norintys vaikai. Norima sutelkti į gimnaziją pačius geriausius vaikus, pačią geriausią įrangą, pačius geriausius mokytojus.

Programa skirta mokykloms, kurios nevykdo atrankos. Programoje gali dalyvauti ne tik gimnazijos, bet ir pradinės, progimnazijos ir pagrindinės mokyklos.  Tūkstantmečio mokyklų programa skirta nuosekliai stiprinti jau esamas mokyklas savivaldybėse, prioritetą teikiant mokykloms, kurioms labiausiai reikia pagalbos. Paraišką dalyvauti programoje teikia savivaldybė kartu su mokyklų bendruomenėmis.   

2. Mitas: ši programa dar labiau didins atskirtį tarp regionų.

Programa skirta sudaryti vienodas galimybes gauti kokybišką išsilavinimą visiems Lietuvos vaikams, nepriklausomai nuo to, kur jie gyvena: kaimiškoje vietovėje ar mieste.

Visi vaikai turi turėti galimybę gauti visavertes neformalaus švietimo ir švietimo pagalbos paslaugas, eksperimentuoti laboratorijose, mokytis dalykų, kurie įdomūs ir svarbūs jų ateities perspektyvai, ir pan.

3. Mitas: programos poveikį pajus tik 150 mokyklų ir Lietuvoje liks 150 gimnazijų Vienos mokyklos taps geresnėmis, taip nuskurs kitos, jų nebenorės lankyti vaikai.

Programoje gali dalyvauti įvairios mokyklos, ne tik gimnazijos. Programos tikslas – stiprinti ugdymo kokybę visoje savivaldybės švietimo sistemoje, todėl kartu su savivaldybe bus apsispręsta dėl pagrindinių problemų ir jų sprendimo būdų. Ši programa veiks tinklaveikos principu, tai reiškia, kad pozityvius pokyčius pajus visos savivaldybės mokyklos, nes programą įgyvendinančios mokyklos bus atviros ir prieinamos aplinkinių mokyklų mokiniams ir mokytojams. Pirmajame programos etape programa bus įgyvendinta 80  proc. savivaldybių, planuojama sustiprinti ne mažiau kaip 150 Lietuvos mokyklų, tačiau palaipsniui numatyta atnaujinti visas šalies mokyklas.

4. Mitas: pinigai bus išleisti statyboms.

Tai ne statybų, o galimybių programa. Programoje pagrindinis dėmesys skiriamas ugdymo kokybės stiprinimui. Stiprinsime mokyklų ir mokytojų  kompetencijas šiose prioritetinėse srityse: įtraukusis ugdymas, STEAM, kultūrinis ugdymas ir lyderystė. Numatytas infrastruktūros atnaujinimas bus tik tikslinis: sudaromos sąlygos įtraukiajam ugdymui(si), sukuriamos kokybiškam dalykiniam mokymui(si) būtinos erdvės. Ypatingas dėmesys bus skiriamas mokyklų vadovų ir mokytojų kompetencijai stiprinti.

5. Mitas: visos mažos mokyklos, kuriose mokosi mažiau kaip 60 vaikų, bus uždarytos.

Šios programos tikslas – kokybiškas ugdymas visiems vaikams, nesvarbu, mokosi jie didelėje ar mažoje mokykloje. Jeigu kokybišką ugdymą galime užtikrinti mažoje mokykloje – puiku. Tačiau vis dar turime daug pavyzdžių, kuomet vienoje klasėje mokosi pirmokas ir ketvirtokas, penktokas ir septintokas. Trūksta galimybių neformaliam ugdymui, mokytojai nepasirengę ugdyti kelių klasių mokinius vienu metu, mokytojai dirba maža etato dalimi, stokojama švietimo pagalbos. Situacija savivaldybėse yra labai skirtinga, todėl kartu su jomis ieškosime individualių sprendimų.

6. Mitas: programos rengime nedalyvauja švietimo ekspertai.

Programos koncepcija buvo rengiama kartu su nepriklausomais švietimo ir vadybos ekspertais: Egle Pranckūniene, viešosios įstaigos „Mokyklų tobulinimo centras“ įkūrėja, projektų vadove; Vaidu Baciu, Šiaulių r. Dubysos Aukštupio mokyklos direktoriumi; Dainiumi Žvirdausku, KTU inžinerijos licėjaus direktoriumi, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos prezidentu; Andriumi Pelegrimu, ikimokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo mokyklos „Herojus“ įkūrėju ir vadovu; Une Kaunaite, buvusia ministro pirmininko patarėja švietimo klausimams, rašytoja, visuomenės veikėja; Arminu Varanausku – buvusiu Švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėju, asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ direktoriumi; Kęstučiu Jovaiša – sertifikuotu projektų valdymo ekspertu; Vladu Lašu – inovacijų, technologijų, startuolių mentoriumi, rėmėju ir investuotoju; Aušra Kuriene – psichologe, vaikų ir paauglių psichoterapeute, viešosios įstaigos „Paramos centras vaikams“ įkūrėja ir vadove. Ekspertai ir toliau dalyvaus rengiant ir plėtojant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą.

7. Mitas: teigiama, kad bus keliama programoje dalyvausiančių mokyklų mokytojų kompetencija, tačiau nėra žinoma, kaip atrodys kompetencijų kėlimas.

Jau dabar aišku, kad kompetencijų tobulinimą koordinuos programos įgyvendinimo komanda „Tūkstantmečio mokyklų akademija“, kuri teiks realią metodinę pagalbą savivaldybėms ir mokykloms: administruos, konsultuos, palaikys bendradarbiavimą tarp mokyklų ir stebės, kaip įgyvendinama programa.

Nebus einama įprastu teorinių seminarų ir mokymų keliu, bus teikiama praktinė parama ir pagalba tobulinant ugdymo, vadovavimo procesus konkrečiose mokyklose, kad situacija jose pasikeistų.

Primenu, kad vis dar tęsiame „Tūkstantmečio mokyklų“ koncepcijos aptarimą su visuomene ir skirtingomis interesų grupėmis, aktyviai lankomės savivaldybėse. Todėl dar kartą kreipiuosi į kolegas politikus, norinčius prisidėti prie pozityvių pokyčių švietime, teikti konstruktyvias pastabas ir pasiūlymus.

Kviečiu veikti išvien dėl vaikų ateities, net jei dėl to tektų paminti politines ambicijas.


22 spalio, 2021

Turbūt kiekvienas įmonės vadovas žino, kad norint pasiekti sėkmę būtina dėmesį sutelkti į pagrindinius tikslus ir uždavinius. Sėkmė nėra tik […]

21 spalio, 2021

Klimato kaita yra vienas svarbiausių mūsų laikų iššūkių. Tvariosios fotonikos technologijos, kitaip tariant, techninis šviesos, fotonų panaudojimas, atlieka itin svarbų […]

EP narys Bronis Ropė
15 spalio, 2021

Gyventojai ir verslas tapo tų savivaldybių įkaitais, kurios pasidavė dujų lobistams ir nevykdė perėjimo prie vietinių atsinaujinančių energijos išteklių. Kiekvienais […]

14 spalio, 2021

Sėkmingai įveikiantis išbandymus, pasitikintis savimi, motyvuotas, atkaklus, siekiantis tobulėjimo ir užsibrėžtų tikslų. Toks, anot švietimo specialistų bei psichologų, galėtų užaugti […]

Liveta Adomaitytė
9 spalio, 2021

Praėjusią savaitę, jau antrus metus iš eilės, Lietuvoje vyko tarptautinė technologinio raštingumo ugdymo programa „Seeds for the Future“, suteikianti galimybę […]

5 spalio, 2021

Šiandien, minint Tarptautinę mokytojų dieną, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir švietimo, mokslo ir sporto ministrė […]

Mindaugo Vilniaus nuotr.
5 spalio, 2021

Daugelis mokinių, paklausti, ar norėtų mokytis graffiti technika dekoruotose klasėse, turbūt nustebtų ir nudžiugtų. Baisogalos gimnazistai jau gali gėrėtis pirmuoju […]

5 spalio, 2021

Vaiko teisių gynėjai atsigręžia į augintinių naudą vaikams. Vaikai ypač dažnai užsigeidžia gyvūno namuose kaip naujo draugo ar užsiėmimo ir […]

Prezidentūros nuotr.
4 spalio, 2021

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį, Tarptautinės mokytojų dienos išvakarėse, Prezidentūroje susitiko su ugdymo mokslų studijų studentais. Susitikimas buvo skirtas […]

1 spalio, 2021

Nuo spalio 1-osios Vilniaus ugdymo įstaigose dirbantys švietimo darbuotojai miesto viešuoju transportu keliaus nemokamai – Mokytojo dienos proga sostinė jiems […]

30 rugsėjo, 2021

Pasitikime pasaulį apskriejančią disleksijos pažinimo bangą – iniciatyvą „Go Red for Dyslexia“, kuri Lietuvoje vyksta jau antrus metus ir yra […]

28 rugsėjo, 2021

Lietuvių atstovai, dalyvavę tarptautinio skaitmeninių įgūdžių ir žinių tyrimo grupinėje apklausoje sako, kad taip. Pats metas sustiprinti skaitmeninių įgūdžių mokymą […]

27 rugsėjo, 2021

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė Briuselyje pirmadienį dalyvaus Baltijos šalių – Beniliukso sutarties dėl abipusio diplomų pripažinimo pristatymo […]

27 rugsėjo, 2021

Rugsėjo 23–25 dienomis Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje (VDU ŽŪA) vyko jubiliejinė 25-oji žemės ūkio paroda „Ką pasėsi…“. Šiųmetės […]

24 rugsėjo, 2021

Įgyvendinant projektą „Sociokultūrinės atskirties mažinimas Ignalinos rajone, remiantis Italijos patirtimi“, 2021 m. rugsėjo 7 – 10 dienomis konsorciumo narių Ignalinos […]

23 rugsėjo, 2021

Nuotoliniame susitikime su savivaldybių merais Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė prašė savivaldybių vadovų, esant galimybei, aktyviau skatinti mokinių […]

22 rugsėjo, 2021

Panevėžio apylinkės teismas šiais metais gavo apie 50 civilinių bylų, kuriose Valstybinis studijų fondas išieško skolas iš buvusių studentų. Teisme […]

Pabegimo kambarys PTVF mokykloms
18 rugsėjo, 2021

Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakultetas (KTU PTVF) įgyvendino Pabėgimo kambario projektą ,,(NE)paprasta praeitis“. Šis projektas paruoštas 9-12 […]

Bronis Ropė
17 rugsėjo, 2021

„Keista, bet draugai, išgirdę šią diagnozę, dingsta. Todėl lieki vienas su savo problemomis. Psichologinė pagalba pastoviai nebūna šalia. Belieka pačiam […]

Tomas Deržanauskas
15 rugsėjo, 2021

Privačių vaikų darželių tinklas „Vaikystės sodas“ ir Karalienės Mortos mokykla, valdanti mokyklas Vilniuje ir Kaune, turi naują vadovą – iš […]